مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. دى 1395 - 11:41   |   کد مطلب: 18813
رئیس شورای عالی بسیج رسانه همدان گفت: حماسه ۹ دی نیز تبلور امداد الهی برای مردمی بود که حاضر بودند همه هستی خود را برای دین و اعتقاداتشان بدهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، سید محمد کاظم حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با گرامیداشت ایام الله 9 دی اظهار داشت:دشمنان در فتنه 88 به مقابله با نظامی آمدند که اساس، بنیاد و تمامی فعالیت‌های اساسی و اصولی آن بر مردم‌سالاری دینی و آرا آنها شکل گرفته است، موضوعی که هیچ یک از رسانه‌های داخلی و خارجی نمی‌توانستند به آن خدشه‌ای وارد کنند.

وی با بیان اینکه فتنه‌گران بدنبال آسیب زدن به نظام اسلامی بودند، افزود: این بنیاد مستحکم که باحرکت و تدبیر امام (ره) و رهبر معظم انقلاب درمقاطع مختلف مراقبت شده بود،در فتنه مورد تهاجم دشمنان قرار گرفت .

نماینده سابق مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تشریح راه‌های مقابله با فتنه بیان کرد: در فتنه 88 برخی افراد به دلیل کج فهمی، عدم درک اساسی و توجه عمیق به ریشه‌های این حرکت، تلاش داشتند تا این غائله را به سمت مباحث فردی سوق داده و بزرگی این عمل نابخشودنی را، در نگاه مردم کوچک جلوه دهند.

وی افزود: انقلاب اسلامی و فضای رسانه‌ای کشور بستری را فراهم آورده‌اند که جریانات و گروه‌های مختلف سیاسی می‌توانند در فضای سیاسی تمام قد بروز و ظهور داشته باشند و براساس تشخیص آحاد جامعه کرسی‌های سیاسی در بین آنها توزیع شود.

حجازی تصریح کرد: رسانه‌ها باید با تبیین واقعیت به تشریح  فتنه 88 بپردازند چرا که فتنه‌گران در فضای سیاسی به دنبال مقابله  با نظام اسلامی بوده و با بیان مباحثی مانند تقابل جناحی به دنبال کوچک کردن فتنه در نگاه مردم بودند.

عذرخواهی نکردن فتنه‌گران از مردم، بیانگر لجاجت آنها با انقلاب اسلامی است

وی گفت: ممکن است بانیان فتنه 88 در آن سال‌ها با فریب خوردگی، خواسته و یا ناخواسته در این گردونه قرار گرفته باشند، اما هیچگاه برای خسارات و لطمه‌هایی که به نظام وارد کردند از مردم عذرخواهی نکردند و این بیانگر لجاجت آنها است.

رئیس سازمان بسیج رسانه همدان با بیان اینکه اگر ابعاد فتنه به خوبی برای جامعه تبیین شود می‌تواند از بروز چنین اتفاقاتی در آینده جلوگیری کند، ابراز کرد: نوع نگاه ایالات متحده آمریکا چه در زمان طاغوت و چه در زمان انقلاب اسلامی نسبت به مردم ما استکباری است.

وی با اشاره به اصرار برخی افراد برای ارتباط با آمریکا، عنوان کرد: آمریکا همیشه به دنبال تعدی به حقوق ملت ما بوده است بنابراین اگر رسانه‌ها بتوانند این محورها را به خوبی وبه صورت مصداقی تببین کنند تاثیر بسیاری بر نگرش مردم می‌گذارند.

حجازی بیان کرد: نوع رفتار آمریکا با ملت ایران بسیار واضح است مگر افرادی که مصمم هستند واقعیت‌ها را نبینند و در جهتی حرکت کنند که نهایتا در تقابل با منافع ملت و درراستای منافع شخصی خودشان باشد.

شخصیت‌های سیاسی نظام به تبیین دشمنی‌های آمریکا علیه ملت ایران بپردازند

نماینده سابق مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با تبیین مکرر مسائل از سوی رهبر معظم انقلاب، هوشیاری عمومی در مردم ایجاد شده ، اما لازم است شخصیت‌های سیاسی نظام و رسانه‌ها نیز به تبیین رفتارهای ددمنشانه آمریکا بپردازند.

وی افزود: چه خوب می‌شد اگر شخصیت‌های سیاسی نظام و رسانه‌ها فازغ از نگاه‌های سیاسی و جناحی به تبیین واقعیت‌های ارتباط امریکا با ایران پرداخته و منافع عموم ملت را در اولویت قرار دهند.

حجازی با اشاره به مناظرات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا عنوان کرد:  در رفتار همه آنها تاکید بر نحوه تقابل با انقلاب اسلامی دیده می‌شد و علیرغم اختلاف نظری که داشتند، هریک به دنبال اثبات دشمنی خودشان با انقلاب اسلامی بودند.

تاکید نامزدهای ریاست جمهوری امریکا بر دشمنی با انقلاب، درسی برای سیاستمداران ایرانی است

وی با تاکیدبر اینکه رفتار نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درسی برای سیاستمداران ایرانی است، ابراز کرد: دوستی با دشمنی که با تمام وجود دشمنی خود را ابراز می‌کند، غفلتی است که اگر امروز به صورت تمام و کمال شناسایی نشود سبب می‌شود تا آیندگان این افراد را نبخشند.

رئیس سازمان بسیج رسانه همدان با اشاره به اینکه مواضع دولتمردان آمریکایی بر دشمنی آنها با انقلاب اسلامی دلالت دارد افزود: مردم ما در انقلاب اسلامی تنها به دنبال تغییر یک نظام نبودند بلکه تحقق باورهای اعتقادی خود را نیز دنبال می‌کردند.

وی با بیان اینکه ایستادگی در برابر استکبار و طاغوت و بسترسازی برای برپایی یک نظام دینی به هیچ عنوان منطبق با سیاست‌های امریکا نیست، گفت: شکل‌گیری انقلاب اسلامی به دست مردم ایران سبب شد تا عملا این نظام به الگویی برای دیگر ملت‌ها تبدیل شود.

فتنه‌گران فکر می‌کردند باورهای مردم تغییر کرده است 

حجازی ابراز کرد: در فتنه 88 کسانی که با رنگ و لعاب خاصی مطالب خود را بیان می‌کردند شاید در عمق باورهای خود می‌دانستند که آنچه به زبان می‌آورند منطبق با جریان انقلاب اسلامی که درسال 57 شکل گرفت نیست اما تصور آنها این بود که باورهای مردم تغییر کرده و می‌توانند فضارا برای حضور کشورهای غربی فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه فتنه‌گران پاسخ خود را در 9 دی از مردم دریافت کردند، اظهار داشت: مهمترین حرکتی که امروز در جامعه باید انجام شود، تبیین دقیق واقعیت‌ها است که می‌تواند در استمرار پایبندی مردم به نظام اسلامی موثر باشد.

نماینده سابق مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر چه، چند سالی از فتنه 88 می‌گذرد اما اگر روشنگری لازم را نسبت به تفکرات فتنه‌گران نداشته باشیم، دشمن بر اساس هوشیاری خود از راه دیگری برای مقابله با نظام اسلامی وارد می‌شود.

وی با تاکید بر تبیین صحیح تاریخ به دور از حب و بغض، عنوان کرد: اگر این اقدام صادقانه انجام شود، وجدان‌های بیداررا متوجه خود می‌کند آن وقت است که می توانیم انقلاب اسلامی و آرمانهایش را با حضور  و همراهی مردم بیمه کنیم.

حجازی حماسه 9 دی را نمونه‌ای از امدادهای الهی دانست و گفت: همواره در طول انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سال‌های پس از آن مردم ما شاهد امدادهای الهی بودندو حماسه 9 دی نیز تبلور امداد الهی برای مردمی بود که حاضر بودند همه هستی خود را برای دین و اعتقاداتشان بدهند.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار