مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 17. دى 1394 - 10:11   |   کد مطلب: 16609
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: جنایت‌کارانی که عربستان پرورش داده و امکانات و پولی که در اختیار آن‌ها قرار داده نشان از آن دارد که عربستان با بهانه قرار دادن حمله به سفارتش در تهران، در حال یک فرار رو به جلو است.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از راه دانا، راه دانا؛ صبح امروز العربیه در گزارشی از گستاخی نماینده رژیم آل سعود در سازمان ملل متحد نسبت به ایران خبر داد که طی آن عبدالله المعلمی نماینده سعودی در سازمان ملل متحد، از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته بود، حمله به سفارت و کنسولگری سعودی در ایران را محکوم کند. او همچنین این تجاوز‌ها را نقض خطرناک معاهده‌ها، میثاق‌نامه‌ها و عرف‌های بین المللی دانست. المعلمی از ایران خواست به حمایت از نمایندگی‌های دیپلماتیک پایبند بوده، در امور کشورهای دیگر دخالت نکند و به صورت گفتاری و عملی، به قواعد حسن همجواری احترام بگذارد.
 

این اظهارات گستاخانه موجب شد تا عوض حیدرپور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در واکنش به اظهارات نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل متحد عنوان کند: تمامی مسئولان جمهوری اسلامی ایران اقدامی که در خصوص حمله به سفارت عربستان انجام گرفته است را محکوم کرده‌اند و هیچ نیازی نیست که ما بخواهیم اقدام بیشتری انجام بدهیم.

وی با بیان اینکه کسانی که در مسئله حمله به سفارت عربستان نقش داشتند مورد ماخذه دستگاه قضایی کشور قرار خواهند گرفت افزود: مسئولیت تجاز به سوریه ، تجاوز به عراق و تجاوز به یمن بر عهده عربستان سعودی است و این کشور باید در این خصوص پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: جنایت‌کارانی که  عربستان پرورش داده و امکانات و پولی که در اختیار آن‌ها قرار داده نشان از آن دارد که عربستان با بهانه قرار دادن حمله به سفارتش در تهران، در حال یک فرار رو به جلو است.

حیدرپور اظهارداشت: کسی که باید از کشتار مردم جلوگیری کند خود عربستان است که تا همین امروز خاک یمن و مردم یمن را بمب باران کرده است.

وی افزود: سازمان ملل باید به صورت جدی درباره عربستان تصمیم بگیرد و اگر عربستان دست از این اقداماتی که انجام می‌دهد برندارد، باید یک قطعنامه‌ای بر علیه عربستان سعودی به تصویب برسد.

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: سازمان ملل باید در صورت تعلل عربستان در قطع روند جنایاتش، با عربستان برخورد نظامی صحیحی داشته باشند تا عربستا ن این اقدامتش را متوقف کند.

خواسته نمایندگان مجلس از وزارت خارجه این است که جنایات عربستان در سازمان ملل را محکوم کنند و از آن‌ها بخواهند که هرچه سریعتر درخصوص جنایاتی که رژیم آل سعود در منطقه انجام می‌دهد تصمیمات اساسی را اتخاذ کنند.

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار