مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. دى 1394 - 9:16   |   کد مطلب: 16701
در دوره آموزشی مهندسی فرهنگ دینی عنوان شد:
همکاری و مساعدت روحانیون در پیشبردسواد سلامت جامعه
معاون امور بهداشتی دانشگاه در دوره آموزشی مهندسی فرهنگ دینی ویژه ائمه جماعات دانشگاه‎های استان، همکاری و مساعدت روحانیون برای بالا بردن سواد سلامت جامعه را خواستار شد.

دکتر حسین عرفانیمعاون امور بهداشتی دانشگاه، د با تشکر از همکاری و مساعدت روحانیت پر تلاش استان در حوزه بهداشتی و سلامت استان بیان کرد: مردم از قشر روحانی حرف‌شنوی ویژه دارند و حضور این قشر در دانشگاه که کارخانه آدم‌سازی است بسیار با اهمیت و دارای جایگاه والایی است که از این فرصت می‎توان برای تأمین و ارتقای سلامت جامعه نهایت استفاده را برد.

وی با تعریف سلامت از دیدگاه سازمان جهانی بهداشت، نقش روحانیت را در آموزش‌ها، بالا بردن آگاهی و سواد مردم در زمینه بهداشت و سلامت دانست و برنامه‎های حوزه بهداشت طرح تحول نظام سلامت را برای حاضران بیان کرد.

دکتر عرفانی افزود: برنامه‎های توسعه خدمات بهداشتی _ درمانی ریشه در عدالت اجتماعی دارد که خوشبختانه در دولت تدبیر و امید؛ ضمن توجه ویژه به آن، برای ارائه خدمات سلامت با رعایت عدالت اجتماعی برنامه‎ریزی و اقدام شده است و مردم، نتیجه شیرین آن را چشیده‎اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه با بیان گروه‎های جمعیتی استان، نحوه ارائه خدمات و مراقبت‌های اولیه سلامت به این گروه‎های جمعیتی را تشریح کرد و از قشر روحانی خواست برای کسب موفقیت بیشتر در عرصه تأمین و ارتقای سلامت در زمینه‎های آموزشی و بالا بردن سواد سلامت جامعه، همکاری و مساعدت داشته باشند.

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار