مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 2. بهمن 1394 - 10:17   |   کد مطلب: 16780
در دو سال گذشته معاونت فرهنگی وزارت علوم در برابر تمامی انتقاد ها به برگزاری اردوهای مختلط، کنسرت و شوی لباس ترجیح داده است بگوید ما مطلع نبودیم، مسئله غیرقانونی بود و غیره و به تعبیر صحیح تر همیشه ...

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ انفعال شدید معاونت فرهنگی وزارت علوم در قبال برنامه های که در دانشگاه های کشور به عنوان برنامه فرهنگی برگزار می شود و عدم پاسخ گویی این معاونت روز به روز بیشتر و گسترده تر می شود.

برگزاری اردوهای مختلط، کنسرت رقص و آواز و امثالهم در دانشگاه های کشور  مسئله تازه ای نیست که با وجود تذکرات چندین باره رهبر انقلاب و اشاره به آسیب های این گونه برنامه ها تحت عنوان برنامه فرهنگی در دانشگاه ها همچنان ادامه یافت.

اما مسئله تازه ای که می توان از آن به عنوان شاهکار و رکورد زنی جدید معاونت فرهنگی وزارت علوم یاد کرد، برگزاری شو لباس در دانشگاه های کشور است. مسئله ای که در دانشگاه های بی بندوبار ترین کشور های جهان نیز سابقه چندانی از آن وجود ندارد.

چند ماه پیش بود که از این نسخه ای جدید فرهنگی برای دانشگاه ها در دانشگاه بیرجند رونمایی شد. و تاسف بار تر آنکه این برنامه در ماه محرم و بلافاصله بعد از هشدار رهبر انقلاب مبنی بر مسائل فرهنگی دانشگاه ها برگزار شد. البته گفته می شود در آذر ماه 94 یعنی تنها چند ماه بعد از آغاز کار دولت یازدهم شو لباسی در این دانشگاه برگزار شده بود که با واکنش و مخالف تشکل های دانشجویی رو برو شد.
اما در روز های گذشته شاهد پرده جدیدی از این فشن شو ها در دانشگاه الزهرا(س) بودیم. که پیغام ادامه این گونه برنامه های را در دانشگاه های کشور را با خود به همراه داشت.

عذر بدتر از گناه معاونت فرهنگی

فضل‌الله ایرجی‌کجوری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، در رابطه با برگزاری شوی لباس در دانشگاه الزهرا(س) گفت: این مراسم فقط یک کلاس درس و جزو ژوژمان درسی دانشجویان بوده‌است و متاسفانه یک نفر عکس‌های این دانشجویان را منتشر کرده است که من از کار این فرد تعجب می‌کنم.

این جواب تنها محدود به این برنامه نیست بلکه در دو سال گذشته معاونت فرهنگی وزارت علوم در برابر تمامی انتقاد ها به برگزاری اردوهای مختلط، کنسرت و شوی لباس ترجیح داده است بگوید ما مطلع نبودیم، مسئله غیرقانونی بود و غیره و به تعبیر صحیح تر همیشه ترجیح می دهد بگوید من خواب بودم و خبر ندارم.

صد البته می توان حق را به معاونت فرهنگی وزارت علوم داد چرا که بیدار بودن درد دارد و باید در قبال مشکلات پاسخ گو بود.

امام خامنه ای (مدظله العالی): گاهی اوقات مشکلات فرهنگی موجب شده که من شب خوابم نبرده؛ به‌خاطر مسائل فرهنگی؛ یعنی اهمّیّت مسائل فرهنگی این‌جور است.دو کار اساسی و اصلی است که باید انجام بگیرد؛ یکی تولیدات فرهنگی سالم در زمینه‌های مختلف، و یکی جلوگیری از تولیدهای مضر و به‌اصطلاح متاع و کالای مضرّ فرهنگی؛ به نظر من این جزو کارهای اساسی است.
                                              ( دیدار با رئیس‌جمهور و هیأت وزیران – چهارم شهریور ماه ۱۳۹۴ )

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار