مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. بهمن 1394 - 20:13   |   کد مطلب: 16877
علم و فناوری در هفته گذشته روزهای خوبی را گذراند به طوریکه علاوه بر برگزاری دوازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع به منظور تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت سند دریایی کشور نیز در ستاد نقشه جامع به تصویب رسید.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس، هفته گذشته دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی صنایع به همت دانشگاه خوارزمی در دو روز متوالی برگزار شد که در این کنفرانس 6 رساله برتر که به مرحله نهایی جایزه بهترین رساله دکتری در زمینه مهندسی صنایع راه یافتند، معرفی شدند.

اعطای جایزه بهترین رساله دکتری در زمینه مهندسی صنایع از برنامه‌های اصلی دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی بود، بر این اساس از میان رساله‌های منتخب 11 کشور شش رساله به دور نهایی راه یافتند. سه رساله از میان 6 رساله منتخب از کشور ایران و سه رساله دیگر از کشورهای فرانسه، هند و مجارستان است که در نهایت به سه رساله برتر جوایزی اعطاء شد.

* بررسی پیشنهاد اضافه شدن درس فرهنگ تقریب به دروس عمومی دانشگاه‌ها

جلسه 53 مجمع شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا در محل این شورا برگزار شد.

در این جلسه پیشنهاد «اضافه شدن درس فرهنگ تقریب به دروس عمومی دانشگاه ها» که از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در راستای رشد علمی و فکری جوانان مسلمان و آماده سازی آنان برای همکاری متقابل و تحکیم اتحاد ملی و انسجام اسلامی مطرح شده بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اعضاء شورای تخصصی حوزوی ضمن با اهمیت خواندن فعالیت‌های انجام شده در رابطه با تقریب فرق و مذاهب اسلامی، بر ضرورت ارائه این مباحث به همه دانشجویان علی‌الخصوص دانشجویان شاغل به تحصیل در در دانشگاه ها و مراکز آموزشی استان‌هایی که دارای تنوع مذاهب هستند، پیشنهادهایی را نیز در این رابطه مطرح کردند.

* شورای مرکزی جدید اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا مشخص شد

 پنجاهمین نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا با حضور بیش از هفتاد نماینده از انجمن‌های اسلامی دانشجویان کشورهای مختلف اروپایی عضو این اتحادیه در شهر میلان ایتالیا برگزار شد.

در این نشست شورای مرکزی جدید اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا مشخص شد.

* حضور «جان ساندیچ» آمریکایی در کارگاه آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

کارگاه آموزشی «آشنایی با روند تسلیم اظهارنامه‌های ثبت بین‌المللی اختراعات» از امروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار می‌شود، در این کارگاه «جان ساندیچ» معاون مدیر کل سازمان جهانی مالکیت معنوی که سمت‌هایی در وزارت خارجه آمریکا داشته است حضور دارد.

ساندیچ به عنوان رئیس شعبه مبارزه با تروریسم، قاچاق و جرائم سازمان یافته سازمان ملل، عضو هیأت آمریکایی دیوان داوری بین‌المللی ایران و آمریکا، رئیس شعبه مبارزه با تروریسم وزارت خارجه آمریکا و سفیر آمریکا در مبارزه با تروریسم و رئیس اداره سیاست‌گذاری وزارت خارجه آمریکا در زمینه تحریم و مبارزه با تروریسم فعالیت داشته است.

وی با هماهنگی سازمان ثبت اسناد ایران برای این کارگاه آموزشی در کشور حضور یافته است. مقر سازمان جهانی مالکیت معنوی نیز در کشور سوئیس است که این کشور مدافع حقوق آمریکا در ایران به شمار می‌رود.

* تصویب سه ماده از سند توسعه صنایع دریایی کشور

 منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: جلسه فوق‌العاده ستاد برای بررسی سند دریایی کشور برگزار شد و تمام دغدغه‌ها در رابطه با حوزه دریا در زمینه‌های مختلف زیست‌‌محیطی، توسعه پایدار، صنایع دریایی، اسکله‌ها، سازه‌های دریایی، سواحل و بنادر، توریسم، حوزه اقتدارآفرین دفاعی بررسی شد.

وی افزود: بیش از 2 سال است که در شورای عالی انقلاب فرهنگی با کمک تمام دستگاه‌ها به سمت برداشتن گام نهایی برای جمع‌بندی این سند می‌رویم که در این جلسه سه ماده از 9 ماده سند دریایی تصویب شد.

کبگانیان گفت: امروز با توجه به پیشنهادات از دستگاه‌های مختلف، تلفیق تمام اسناد موجود در زمینه دریایی به 9 ماده منجر شد که پس از اصلاحات در تعاریف 3 ماده به تصویب رسید و بررسی بقیه ماده‌ها به جلسه بعدی موکول شد.

کبگانیان گفت: در رابطه با اسناد توسعه فناوری، در هر سند بخشی وجود دارد که به اجرای سند مرتبط می‌شود یعنی در هر سند یک ساختار اجرایی و ستاد فرابخشی برای نظارت و ارائه گزارش سالانه طراحی می‌شود.

وی اضافه کرد: گزارش‌هایی در رابطه با هر سند در کمیته‌های ارزیابی ارائه و صحت‌سنجی می‌شود و پس از آن به رؤسای سه قوه تقدیم می‌شود و هیچ سندی بدون شاخص تصویب نمی‌شود.

وی در رابطه با سند دریایی کشور گفت: در این سند تصویب شد که در چشم‌انداز 1404 حوزه دریا، سهم 7 درصدی از تولید ناخالص داخلی داشته باشند که این مسئله هر سال به صورت خطی رصد می‌شود.

به گفته کبگانیان در حال حاضر سهم حوزه دریا از تولید ناخالص داخلی 1.6 درصد است.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه، سردار فدوی گزارشی از دستگیری ملوانان آمریکایی از سوی نیروهای دفاعی کشور ارائه داد.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار