مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. اسفند 1394 - 17:36   |   کد مطلب: 17189
نماینده آیت الله محمدی گفت: پیشنهاد می کنیم برای حفظ اتحاد جامعه اسلامی شما به وی رأی ندهید، دفاع هم از وی نکنید، انتقاد بر آقای هاشمی را هم مطرح کنید، اما تخریب نکنید.

به گزارش صدای دانشچو، به نقل از رودآور، جلسات پرسش و پاسخ با حضور کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که در سه روز به همت بسیج دانشجویی تویسرکان طرح ریزی شده بود و روز گذشته نیز، پایانی بر نبرد اندیشه رقم خورد.

علیرضا بیات و رسول زنگنه دو کاندیدای مجلس شورای اسلامی بودند که حضور یافتند و به سوالات مدعوین پاسخ دادند.

در مناظره چهارجانبه کاندیداهای خبرگان نیز نماینده حجت الاسلام رازینی در جمع نخبگان تویسرکانی حضور نیافت، در این مناظره خوش قولی نماینده های آیت الله موسوی و حجت الاسلام شعبانی مشهود بود، نمایندگان این دو کاندیدا به موقع در محل نشست حضور یافتند، نماینده آیت الله محمدی با تأخیری 40 دقیقه ای وارد جلسه شد.

علیرضا بیات کاندیدای مجلس شورای اسلامی پس از معرفی، بدون تخریب هیچ کاندیدایی تنها به ارائه برنامه های مدون خود پرداخت و سوالات حاضران نیز یکی پس از دیگری با آرامشی خاص پاسخ داد.

برنامه های مطرح شده از سوی این کاندیدا و راهکارهای ارائه شده وی از سوی حاضران که به طور عمده از میان نخبگان تویسرکان بودند، مورد قبول واقع شد.

رسول زنگنه نیز برنامه های خود را ارائه داد که حمایت از سرمایه گذاران را در دستور کار خود قرار می دهد و البته با نگاه کردن به ساعت خود، به نظر می رسید بی صبرانه منتظر آن است تا زودتر از وقتی که به وی اختصاص داده بودند جلسه را ترک کند به جلسات بعدی خود برسد.

پرده پایانی را قرار بود چهار نماینده، چهار کاندیدای خبرگان رهبری در استان همدان اجرا کنند که نماینده حجت الاسلام رازینی در این جلسه حضور نیافت.

مواضع صریح و روشنی که از سوی هر دو نماینده آیت الله موسوی و حجت الاسلام شعبانی بیان شد نشانگر همسویی و همفکری آنان بود.

خودنمایی این همسویی از بدنه حامیان این دو کاندیدا به نحوی شکل گرفته است که سبب خودجوشی اتئلاف این دو کاندیدا به ویژه در بدنه حامیان آنان شده است.

نمایندگان کاندیداهای آیت الله موسوی و حجت الاسلام شعبانی مواضع یکسان درباره فتنه 88 و برجام داشتند.

فتنه 88 به شدت از سوی این دو کاندیدا محکوم شد و آن را خانه تکانی نظام دانستند که بین دوست و دشمن صورت گرفت.

 همچنین نماینده حجت الاسلام شعبانی درباره شورای رهبری عنوان کرد: چنین موردی اساساً وجود قانونی ندارد و کسانی آن را مطرح می کنند که اصلا ولایت را قبول ندارند و آقای هاشمی نیز از اول هم ولایت را قبول نداشت.

وی عنوان کرد: کسانی که به دنبال مطرح کردن این گونه مسائل هستند تنها به فکر تضعیف جایگاه ولایت در بین مردم و جهان اسلام هستند.

نماینده آیت الله موسوی نیز که ولایتمداری محض را از ویژگی های بارز آیت الله موسی دانست، قبل از هر توضیحی تأکید کرد: شورای رهبری اصلا موضوعیتی ندارد که بخواهیم بحث کنیم.

وی افزود: شاخص آیت الله موسوی حمایت از ولایت و دفع آثار فتنه 88 است و به این دلیل به انتخابات خبرگان ورود پیدا کرده است.

نماینده آیت الله محمدی نیز که با تأخیری 40 دقیقه ای در مناظره حضور یافته بود، گفت: موضع روشنی درباره آقای هاشمی داریم، بر وی انتقادی جدی وارد هست، اما هرگز ما تخریب چی آقای هاشمی نخواهیم بود ، چرا که انتقاد با تخریب متفاوت است.

وی عنوان کرد: نظرات آقای هاشمی را به هیچ عنوان قبول نداریم، از جمله درباره شورای نگهبان، مباحث فتنه و  مسائل خانوادگی، ولی اعتقامادن بر آن که الان مورد تأیید شورای نهگبان بوده و در لیست جامعه مدرسین نیز هست و ما تخریب نمی کنیم.

نماینده آیت الله محمدی تصریح کرد: پیشنهاد می کنیم برای حفظ اتحاد جامعه اسلامی شما به وی رأی ندهید، دفاع هم از وی نکنید، انتقاد بر آقای هاشمی را هم مطرح کنید، اما تخریب نکند.

وی در ادامه تأکید کرد: آیت الله محمدی با هیج کاندیدایی ائتلاف نکرده است و شنیده ها درباره اتئلاف وی با با هر کاندیدای دیگر دروغ است.

نماینده آیت الله محمدی افزود: در موضع سیاسی ما نه اصلاحات را قبول داریم و نه و اصول گرا، بلکه گفتمان ما ولایت است، گفتمان ما انقلابی بودن است و اینکه حق در کدام طرف قرار دارد، انَّ أَکرَمَکُم عِندَاللّهِ أَتقَاکُم.

وی افزود: آیت الله محمدی با تبعیت از رهبر اعلام می کند که هم اصلاحات و هم اصول گرایان بیایند رأی دهند و نگاهشان نگاه پدرانه است، اما به اصطلاحات هم انتقاد زیاد داریم به ویژه درباره فتنه 88.

نمایند آیت الله محمدی افزود: در هفتم دی ماه سال 88 در تجمع ما حتی آیت الله محمدی کاغذ به من می دادند و اسم سران فتنه را می بردند و می گفت بگو مرگ بر .... و به من به اسم می دادند تا مرگ بر فتنه گر را با نام اعلام کنم و جز اولین روحانیون بودند که همچنین اقدامی انجام دادند.

با پایان یافتن مناظره نمایندگان کاندیدهای خبرگان رهبری در جمع نخبگان تویسرکانی نبرد سه روز اندیشه در تویسرکان به پایان رسید.

انتها پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار