مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. دى 1395 - 13:35   |   کد مطلب: 18865
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان سئوالاتی و ارجاع آن به کمیسیون مربوطه خواستار شفاف سازی بیشتر وزارت آموزش و پرورش در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان و اینکه تاکنون چه اقداماتی در برخورد با متخلفین صورت گرفته است شد.
وزارت آموزش و پرورش وضعیت متخلفین صندوق ذخیره فرهنگیان را شفاف کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از نافع، همزمان با پیچیدن اخبار صندوق ذخیره فرهنگیان و اختلاس فراوانی که در آن صورت گرفته بود و ضعف هایی در وزارت آموزش و پرورش، وزیر سابق تغییر و نمایندگان با رای اعتماد به وزیر جدید خواستار شفاف سازی و رسیدگی بیشتر به متخلفین صندوق ذخیره فرهنگیان شدند اما هم اکنون پس از گذشت چندماه از انتخاب وزیر جدید آموزش و پرورش هنوز وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان روشن نگردیده است.

 برخی از نمایندگان به دلیل کم کاری ها در این زمینه و همچون سیاسی بازی در وزارتخانه آموزش و پرورش خواستار استیضاح این وزیر و شفاف سازی برخی از امور شده اند.

 

به همین منظور حسینعلی حاجی دلیگانی،  در گفتگو با خبرنگار صبح الوند، با اشاره به بی جواب ماندن خیلی از مسائل در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: با  روی به کار آمدن وزیر جدید آموزش و پرورش نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان کل مردم خواستار شفاف سازی ییشتر در این زمینه هستند.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  با اشاره به برخی سئوالات که دانش آشتیانی باید جواب دهد گفت: در این زمینه لازم است که شفاف شود چه کسانی از ابتدا تاکنون در قسمت های مدیریتی صندوق ذخیره فرهنگیان فعالیت داشته اند.

 

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش موظف است اسامی تمام افرادی که میلیونها تومان  از این صندوق وام گرفته اند و همچنین کارشناسانی که این وام ها را تایید کرده اند اعلام نماید.

 

حاجی دلیگانی با بیان سئوالی که در ازای سرمایه اعضا چه مدرکی به آنها داده شده است افزود: به چه علت برگه سهام صادر نشده است.

 

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی  تاکید کرد: باید در این خصوص شفاف شود که تاکنون چه اقداماتی در خصوص متخلفان و بازگرداندن وجوه غارت شده از صندوق انجام شده است.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: بنابر اجرای (ماده 209) آیین نامه داخلی، سئوالاتی را جهت بررسی به کمیسیون تخصصی آموزش و تحقیقات ارجاع داده ام و درخواست رسیدگی به این امر را داشته ام.

 

 

متن درخواست عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، حسینعلی حاجی دلیگانی  که در اختیار خبرنگار صبح الوند قرار گرفته شده است  به شرح ذیل می باشد:

 

باسمه تعالی

هیئت رییسه محترم:

 

خواهشمند است در اجرای ماده (209) آیین نامه داخلی ، سئوال اینجانب از جناب اقای دانش اشتیانی وزیرآموزش و پرورش را برای بررسی کمیسیون تخصصی ذیربط ارجاع شود.

 

خلاصه سئوال:

چه اقداماتی در خصوص احقاق حقوق فرهنگیان در صندوق ذخایر فرهنگیان انجام داده اید و چه اقداماتی در برابر متخلفین انجام داده اید؟

 

شرح سئوال :

جناب اقای وزیر لازم است توضیح کاملی جهت شفاف سازی ابهامات و سئوالات زیر ارائه نمایید:

1- هیئت امنا ، هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان از ابتدا تاکنون چه کسانی بوده اند؟

2- اعضا صندوق مذکور چه بوده است؟

3-اخرین وضعیت متخلفان چگونه است؟

4-در ازای سرمایه اعضا چه مدرکی به انها داده شده است و چرا برگه سهام صادر نشده است؟

5-اسامی افرادی (اعم از حقیقی و حقوقی )که بیش از پانصد میلیون تومان وام دریافت کرده اند با ذکر نوع، میزان و وثائق تودیعی به همراه مشخصات کارشناسان رسمی که وثائق را ارزیابی کرده اند اعلام نمایید؟

6- چه اقداماتی در خصوص متخلفان و بازگرداندن وجوه غارت شده از صندوق انجام داده اید؟

7- گردش مالی صندوق در سال گذشته چه میزان بوده است؟

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار