مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. بهمن 1395 - 22:46   |   کد مطلب: 19165
سخنگوی دستگاه دیپلماسی درخصوص آینده رابطه ایران و عربستان گفت: عربستان بر طبل سابق می کوبد و جمهوری اسلامی هنوز چشم انداز روشنی از جانب عربستان مشاهده نکرده است.
 از هر نوع تغییر رفتار عربستان در قبال ایران استقبال می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو، بهرام قاسمی، سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به سوال خبرگزاری دانشجو مبنی بر اینکه با توجه به اظهارات اخیر مقامات عالی رتبه ایران از جمله ظریف در نشست اقتصادی داووس مبنی بر اینکه هیچ معنا ندارد روابط ایران و عربستان خصمانه باشد آیا می توان به بهبود روابط دو کشور امیدوار بود؟ گفت: جمهوری اسلامی علاقه مند به برقراری رابطه متعارف و مناسب با همه کشورهای منطقه به ویژه همسایگان خود می باشد اما مسائلی که در روابط ما و عربستان پیش آمد ما مقصر نیستیم و عربستان به دلایل مختلف بنای غیر دوستانه ای را نهاد.

 

قاسمی با تصریح بر اینکه نهایتا کار به جایی رسید که روابط دو کشور قطع شد، گفت: اگر عربستان بتواند روزی در رفتارهای خود نسبت به جمهوری اسلامی تغییر جدی ایجاد کند و ما شاهد آن تغییر باشیم این تغییر می تواند آغازی برای تحرک بین دو کشور باشد.

 

وی تاکید کرد: این در حالی است که عربستان سعودی هنوز بر طبل سابق می کوبد و راه خود را ادامه می دهد و جمهوری اسلامی هنوز چشم انداز روشنی از جانب عربستان مشاهده نکرده است.

 

قاسمی ابراز امیدواری کرد که عربستان با فردگرایی بیشتر بتواند به واقعیت های منطقه توجه کند.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در خصوص اینکه آیا کشور ثالث نیز پیشنهاد میانجی گری بین ایران و عربستان را داده است یا خیر گفت: برخی کشورها در تماس هایی که با ما دارند همواره روابط ایران و عربستان را از اهمیت بالایی قلمداد می کنند نمی دانم اسم این اقدامات را می توان میانجی گری گذاشت یا نه؟ اما همان طور که گفتم کشورهایی علاقه مند به حل معضلات ایران و عربستان بوده اند.

 

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار