مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. بهمن 1395 - 23:47   |   کد مطلب: 19248
رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با بيان اينكه سفارش قالب‌ها علت توقف كار پروژه پل سردار همداني بود،‌ گفت: شهرداري با تعريف منابع درآمدي جديد نسبت به تكميل اين پروژه اقدام كند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از فارس؛ حمیدرضا طبی‌مسرور با اشاره به پروژه میدان سپاه (پل سردارهمدانی)، اظهار کرد: پل سردارهمدانی از پروژه‌های کلان است که با هزینه‌ای بالغ بر 50 میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد.

وی با بیان اینکه در ابتدا با توجه به کمبود نقدینگی در شهرداری و عدم تأمین به موقع منابع پیش‌بینی شده شهرداری، مقداری با تأخیر مواجه بودیم،‌ گفت: با وجود این مشکل، اما کماکان کار پیش رفته و پیمانکار هزینه‌ها را تقبل کرد که 25 درصد از هزینه‌ها به صورت تهاتری و یا نقدی پرداخت شده است.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: شمع‌گذاری‌های عرصه اصلی اتفاق افتاده و شمع‌گذاری و ستون‌گذاری پل راست‌گرد در دست تهیه است.

وی با تأکید بر اینکه پیمانکار را نسبت به تهیه قالب موظف کردیم، افزود: پیمانکار موظف به اقدام برای بتون‌ریزی شمع‌ها و بتون‌‌ریزی شده و با توجه به سفارش‌های داده شده، چند روز آینده بتون‌ریزی پایه‌های اصلی شروع خواهد شد.

*در پروژه پل سردار همدانی از نظر نقدینگی و تزریق مالی به پیمانکار کمبودهایی داریم

میرزایی علت توقف کار پروژه را سفارش قالب‌ها دانست و تصریح کرد: از نظر نقدینگی و تزریق مالی به پیمانکار کمبودهایی هست که امیدواریم شهرداری با تعریف منابع درآمدی جدیدتر به تأمین منابع مالی اقدام کند.

وی خواستار تلاش برای تخصیص منابع دولتی در پروژه‌ها شد و ادامه داد: در صورت تخصیص منابع دولتی بر اساس وعده‌های قبلی، می‌توانیم از منابع دولتی نیز در اجرا و ساماندهی این پل استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای شهر همدان تأکید کرد: پل سردار همدانی شاهراه اصلی شهر همدان است که شرق، غرب و شمال و جنوب را این نقطه حساس ترافیکی شهر همدان به هم متصل می‌کند.

وی با بیان اینکه پل سردار همدانی تردد و عبور مردم شهر و ارتباط گذری مسافران را به عهده دارد، یادآور شد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد عملیات اجرایی و بهره‌برداری این پروژه نیز باشیم.

*پیش‌بینی پروژه میدان بار مرکزی و بزرگ همدان در زمینی بالغ بر 5 هکتار

طبی‌مسرور با اشاره به پروژه میدان بار مرکزی همدان،‌ اظهار کرد: پروژه میدان بار مرکزی و بزرگ همدان در زمینی بالغ بر پنج هکتار پیش‌بینی شده است.

وی آمادگی طرح مجموعه‌ها توسط مشاور را برشمرد و گفت: کارهای اولیه از قبیل تجهیز کارگاه و... قبل از آغاز کار انجام می‌شود که پیمانکار در حال تجهیز کارگاه است و عملیات اجرایی در اولین فصل کاری یعنی بعد از عید آغاز خواهد شد.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای شهر همدان بیان کرد: پروژه‌های دیگری از جمله پیاده‌روسازی، پیاده‌‌راه‌سازی، ترمیم آسفالت، آسفالت‌گذاری و جدولگذاری در سطح شهر داریم که امیدواریم این پروژه‌ها نیز به اتمام برسد.

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار