مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. بهمن 1395 - 19:03   |   کد مطلب: 19257
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار کرد:در سال جاری در حوزه معدن 98 پروانه اکتشاف صادر شده که هم اکنون 223 پروانه بهره برداری در استان فعال است .
صدور 98 پروانه اکتشاف معدن در سال جاری/ افزایش 16 درصدی تولید قیر در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از هرمز؛ خلیل قاسمی،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با اشاره به هرمزگان یکی از قطب های تولید آلومینیم کشور است، گفت: در حوزه صادرات آلومینیم نسبت به سال گذشته 8 درصد رشد داشته ایم .

وی افزود:در حوزه فولاد یکی از واحد های بزرگ فولادی را در چرخه تولید قرار می گیرد و تا به امروز 1593 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته ایم و اشتغالزایی 94 در حوزه شمش فولاد 1616 نفر ، امسال در سال 1993 نفر است .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار کرد:صنایع غذایی ما در سال 1394در مدت ده ماه 144 واحد فعال داشته ایم و امروز  که با 164واحد با تغییر 14 درصدی فعال است، تولید نسبت به سال گذشته 2 درصد داشته  و اشتغالزایی با رشد 20 درصدی بود است.

قاسمی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت های هرمزگان تولید قیر بوده است، گفت:در تولید قیر با ظرفیت سازی 5میلیون تن در استان انجام شده است که ما در سال  گذشته 17 واحد  و امروز 21 واحد فعال است که با رشد 24 درصدی انجام شده است

وی افزود: تولید قیردر امسال با تغییرات سرمایه گذاری در این حوزه 16 درصد رشد داشت وحوزه اشتغالزای با 9 درصد رشد بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تصریح کرد:سال 95 با ایجاد تشکل سازی و  انجمن های تخصصی برای پیشبرد اهداف تخصصی و امسال انجمن تولید کنندگان قیر و نان استان شکل گرفت که بزرگترین محموله قیر وارداتی در بندر شهیدرجایی برای نخستین بار در استان با بیش از 9 هزار تن  قیر اتفاق افتاده است.

وی افزود:در سال 95 در حوزه معدن 98 پروانه اکتشاف  صادر شده و هم اکنون نیز 223 پروانه بهره برداری در استان فعال است و اشتغال مستقیم در این حوزه 2 هزار و 977نفر بوده است.

قاسمی خاطرنشان کرد:متاسفانه استان هرمزگان موضوع پتانسیل یابی و ذخایر به لحاظ علمی انجام نشده است یک مقدار کار برای ما سخت تر از استان های دیگر بوده است.

 

انتهای پیام/چ

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار