مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 17. بهمن 1395 - 22:26   |   کد مطلب: 19347
متقاضیان مسکن مهر در لرستان باید7میلیون تومان سود دوران مشارکت به بانک مسکن پرداخت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از سفیر افلاک مسکن مهر از آن دسته طرح هایی بشمار می‌رود که از روز اول با مشکلات و حاشیه های فراوانی همراه بوه است،مشکلاتی که کماکان گریبانگیر متقاضیان است و بسیاری از خریداران مسکن مهر نسبت به شرایط موجود به شدت گلایه دارند.

 

پایگاه خبری سفیر افلاک در 21 آذر سال جاری مطلبی تحت عنوان  کلاه گشاد دولت بر سر متقاضیان مسکن مهر منتشر نمود  و در آن به برخی مشکلات و گلایه های متقاضیان مسکن مهر در ارتباط با وام های اخذ شده برای مسکن مهر اشاره کرد.

 

اکنون با گذشت 3 ماه مجدداً شاهد اعتراض و گلایه متقاضیان مسکن مهر نسبت به بد عهدی دولت و بانک مسکن، و این بار در ارتباط با پرداخت سود دوران مشارکت وام های مسکن مهر هستیم.

 

به گفته تعدادی از متقاضیان مسکن مهر در خرم‌آباد  دولت ضمن اینکه میزان وام اخذ شده برای هر یک از واحد های مسکن مهر را بدون اطلاع آنها و برصرفا اساس بندی نامفهوم در قرارداد اولیه از 25 میلیون تومان به 30 تا 35 میلیون تومان افزایش داده است، در حال حاضر مشکلی دیگر برای متقاضیان بوجود آورده و آن پرداخت سود دوران مشارکت توسط متقاضی است.

  

در حال حاضر متقاضی که  به بانک مسکن مراجعه می‌کند با این موضوع روبه‌رو می شود که باید 7 میلیون تومان بابت سود دوران مشارکت مسکن مهر به بانک پرداخت کند.

 

این درحالی است که وام 30 میلیونی اخذ شده برای واحدهای مسکن مهر مستقیماً به حساب دولت و پیمانکار مسکن مهر واریز شده و متقاضی هرگز از آن در حساب خود استفاده نکرده است ولی با این حال بانک مسکن پرداخت 7 میلیون سود دوران مشارکت را بر عهده متقاضی گذاشته است.

 

بر این اساس بسیاری از متقاضیان مسکن مهر نسبت به این موضوع اعتراض شدید داشته و معتقدند چون که مبلغ وام مستقیم به دولت و پیمانکار طرح داده شده است سود دوران مشارکت می بایست توسط فروشنده که همان دولت یا پیمانکار است پرداخت شود.

 

علاوه برین مشکل دیگری که برای استفاده از وام های مسکن مهر و دریافت واحدها برای متقاضیان وجود دارد مربوط به معرفی ضامن به بانک است.

 

بساری از متقاضیان مسکن مهر معتقدند معرفی 2 ضامن کارمند دولت برای وام‌های مسکن مهر ضروری نیست چرا که سند واحدهای مسکن مهر تا پرداخت آخرین اقساط در رهن بانک می‌ماند و در صورتی که متقاضی در پرداخت وام بدعهدی کند بانک می‌تواند ملک را از وی بگیرد.

 

هر چند به نظر می‌رسد این مسائل که متقاضیان مسکن مهر از آن گلایه دارند بر اساس مفاد قرارداد و آیین نامه های قانونی است، اما در هر حال از دولت و مسئولان محترم انتظار می‌رود با توجه به اینکه متقاضیان مسکن مهر اکثراً از قشر آسیب پذیر و کم درآمد جامعه هستند تدابیری بیاندیشند تا شیرینی خانه دارد شدن برای این افراد با توجه به مشکلات موجود در کام آن ها تلخ نشود.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار