مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. بهمن 1395 - 15:01   |   کد مطلب: 19464
مشاور وزیر امور خارجه گفت: تا زمانی که دخالت‌های ترکیه در سوریه ادامه پیدا کند اوضاع منطقه بهبود نخواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دانا؛ حسین شیخ الاسلام؛ مشاور وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار «صبح توس»، در خصوص حضورهای نیروهای نظامی ترکیه در شهر الباب بیان داشت: متاسفانه تا دخالت‌های ترکیه در سوریه باشد خیلی سخت است که قبول کنیم منطقه رو به آرامش می‌رود.

 

وی ادامه داد: تجربه اخیر تجربه خوبی برای ترکیه بود که رفتار گذشته خود را اصلاح کند.

 

مشاور وزیر امورخارجه کشورمان عنوان داشت: حضور نیروهای نظامی ترکیه در سوریه غیر قانونی است و مطابق موازین بین الملل هر گونه فعالیتی در این کشور که دولت قانونی دارد باید با کرسی مرتبط با آن در سازمان ملل هماهنگ شود.

 

وی تصریح کرد: تا مادامیکه ترکیه دست از حمایت تروریست‌ها برندارد و از صدور اسلحه و تسهیلات نظامی به داخل سوریه ممانعت نکند، بعید است که مشکلات منطقه حل شود.

 

شیخ الاسلام ابراز داشت: ترکیه و سوریه هر دو قصد جنگ با داعش را دارند و عاقلانه است که ترکیه هر جور عملیاتی در این منطقه را با دولت سوریه هماهنگ کند و نیروهای خود را از سوریه خارج کند در غیر این صورت امنیت برقرار نمی‌شود.

 

وی در پایان در پاسخ به این سوال که ترکیه چندین بار تا به حال توافقات چند جانبه و حتی دو جانبه‌ای که با ما داشته است را نقض کرده و ایا ممکن است که موارد مطرح شده در آستانه را نقض کند، گفت: امیدواریم ترکیه به مواردی که در آستانه مطرح شد پایبند باشد.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار