مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. بهمن 1395 - 22:30   |   کد مطلب: 19471
سرگئی لاوروف آمادگی 3 کشور ترکیه، ایران و روسیه برای برگزاری مذاکراتی دیگر در خصوص آتش‌بس بین معارضان و دولت سوریه را خاطرنشان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از آناج، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با کانال تلویزیونی ان تی وی روس، اظهار داشت: "ما به عنوان روسیه، ترکیه و ایران بر روی مقدمات برگزاری یک گفتگوی دیگر بین معارضان و دولت سوریه تلاش می‌کنیم. همچنین دیگر گروه‌های مسلح را نیز برای مشارکت در این مذاکرات قانع می‌کنیم."

وزیر خارجه روسیه با این اظهارات خود، احتمال برگزاری یک مذاکره دیگر بین معارضان و دولت سوریه در آستانه را تأیید کرد.

روز گذشته (11 فوریه)، وزارت امور خارجه قزاقستان از فرستاده شدن دعوت‌ها به طرف‌های آتش‌بس در سوریه برای برگزاری دور جدید مذاکرات خبر داده بود.

در گزارش وزارت خارجه قزاقستان همچنین خاطرنشان شده است: "علاوه بر ایران، ترکیه و روسیه به عنوان کشورهای گارانتور، اردن، دولت سوریه، نمایندگان معارضان سوری، استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در موضوع سوریه و آمریکا نیز به دور جدید مذاکرات که در 15-16 فوریه برگزار خواهد شد، دعوت شده‌اند."

گفتنی است، در جلسه پیش رو، آخرین وضعیت آتش‌بس در سوریه، تدابیر مورد نیاز برای ماندگار شدن آتش‌بس در برخی نقاط و موضوعاتی که به عنوان آمادگی برای مذاکرات ژنو هستند، مورد بحث قرار خواهند گرفت.

اولین دور مذاکرات آستانه در 23 و 24 ژانویه برگزار شده بود که در این جلسه برای اولین بار نمایندگان دولت سوریه و نمایندگان معارض سوری دور یک میز جمع شده بودند.

بعد از مذاکره، روسیه، ایران و ترکیه تصمیم به ایجاد مکانیزمی برای انجام و نظارت بر آتش‌بس گرفته بودند.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار