مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. بهمن 1395 - 20:22   |   کد مطلب: 19546
چرا راه دور برویم از همین استان آذربایجانشرقی شروع بکنیم. مگر جناب آخوندی وعده ی افتتاح اتوبان تبریز- سهند را تا پایان سال 94 نداده بود؟ مگر با قول مساعد وزیر راه و شهر سازی و ادعای فرماندار اهر، بنا نبود بزرگراه اهر- تبریز تا پایان سال 95 افتتاح شود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، زیتون در یادداشتی به قلم غلامرضا سیفی نوشت: فردا روز استیضاح آخوندی است. حادثه قطار بهانه‌ی استیضاح است، تنها دلیل استیضاح نیست. حادثه‌ی قطار شاه‌بیت استیضاح است نه یک بیت از منظومه بی‌کفایتی‌های وزارت راه و شهرسازی.

 

فردا آزمون وکیل المله‌ها است و روز شمارش وکیل الدوله‌ها. فردا مشخص خواهد شد نمایندگان مجلس که با رأی مردم و نه امثال آخوندی [تأکید می‌شود با رأی مردم] روی صندلی سبز بهارستان جلوس کرده‌اند، طرف مردم خواهند بود یا ضربه‌گیر دولت.

 

طرف مردم که می‌گویم هزار و یک دلیل دارم. از حادثه‌ی قطار گرفته تا ناتوانی در حوزه مسکن. از راه‌سازی گرفته تا ساماندهی حمل‌ونقل ریلی. برای استیضاح آخوندی حادثه‌ی قطار کفایت می‌کند؛ اما حکایت بی‌کفایتی وزارت آخوندی تنها خلاصه‌شده در حادثه قطار نیست.

 

چرا راه دور برویم از همین استان آذربایجان شرقی شروع بکنیم. مگر جناب آخوندی وعده‌ی افتتاح اتوبان تبریز- سهند را تا پایان سال 94 نداده بود؟ مگر با قول مساعد وزیر راه و شهرسازی و ادعای فرماندار اهر، بنا نبود بزرگراه اهر- تبریز تا پایان سال 95 افتتاح شود؟

 

در بحث حمل‌ونقل ریلی نیز حادثه‌ی قطار روضه مکشوف است و درد بی‌درمان. قرار بود فاز اول خط آهن تبریز میانه هم تا پایان سال جاری، حدفاصل میانه- بستان‌آباد به بهره‌برداری برسد.

 

در حوزه مسکن نیز آنچه عیان است چه حاجت به بیان است؟! مسکن مهر که مزخرف شد، از مسکن اجتماعی وعده داده‌شده نیز خبری نشد. مردمی مانده‌اند و تقلای یک سرپناه.

 

با این اوصاف برخی از نمایندگان استان با کدام استدلال با استیضاح مخالفت کرده‌اند؟! هرگونه که به ماجرا نگاه کنیم استیضاح آخوندی باید خیلی پیش‌تر اتفاق می‌افتاد.

 

نگارنده خاطرم هست چندی قبل، با یکی از نمایندگان در سفری اتفاقی باهم بودیم. از وی درباره استیضاح آخوندی پرسیدم. گفت: «امضاها جمع شده و پیگیر هستیم.»

 

پرسیدم چرا پزشکیان مخالف استیضاح است؟

 

گفت: «پزشکیان به من گفته ما بجای استیضاح باید دنبال امتیاز از آخوندی باشیم!» که منم در جوابش گفته‌ام آقای پزشکیان؛ «در استیضاح قبلی ما به تعبیر شما از آخوندی امتیاز گرفتیم و قید رأی عدمِ اعتماد به ادامه وزارت وی را زدیم و قول اتمام چند پروژه را از آخوندی ستاندیم اما در عمل به هیچ‌یک وفا نکرد. این بار هم همین اتفاق می‌افتد.»

 

البته امتیاز و قص علی‌هذا بهانه است. واقعیت همان است که روزنامه آفتاب یزد فاش کرد. ضربه‌گیر روحانی [شما بخوانید دولت]

 

شواهد و قرائن نشان می‌دهد مجلس فردا از آخوندی عبور نخواهد کرد. فراکسیون امید که تکلیفش مشخص است. آن‌ها به حادثه قطار در اندازه لغو کنسرت مطهری در مشهد هم ارزش قائل نشدند تا موضع سفت‌وسخت بگیرند. بقیه نمایندگان هم شاید به امید امتیاز و وعده‌های سرِ خرمنِ آخوندی از خیر استیضاح بگذرند.

 

فردا روز شمارش وکیل الدوله‌هاست. احتمالاً بیش از دانه‌های یک تسبیح خواهد بود.

انتهای پیام/چ

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار