مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 3. اسفند 1395 - 19:16   |   کد مطلب: 19587
سخنگوی سابق وزارت امور خارجه گفت: ترکیه با متهم سازی دیگران و پرده پوشی کارهای خود در منطقه به دنبال راه نجات است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، سید محمد علی حسینی در گفتگو با صبح توس اظهار کرد: اتهام زنی های بی اساس و مغرضانه ترکیه در تعارض با ادعای آنکارا در تلاش مشترک برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران های موجود در منطقه می باشد.

 

سفیر سابق ایران در ایتالیا تصریح کرد: ترکیه بارها حریم هوایی و زمینی سوریه را مورد تعارض قرار داده است و خود یکی از متهم های اصلی در منطقه است و اینگونه اتهام زنی های بی اساس تردیدها را درباره راهبرد واقعی ترکیه در منطقه افزایش می دهد.

 

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه افزود: ترکیه کشوری است که از یک سو با نقض آشکار تمامیت ارضی دو کشور همسایه (عراق و سوریه) و انجام عملیات نظامی، حق حاکمیت ملی آنان را نادیده گرفته و از سوی دیگر از گروه های تروریستی حمایت می‌کند.

 

وی بیان کرد: ترکیه از تروریست‌های داعش در عراق و سوریه و گروه های تروریستی که جنگ افروزی، کشتار، تخریب، ناامنی و آوارگی میلیون ها نفر را در منطقه رقم زده اند، از لحاظ نظامی و لجستیکی حمایت همه جانبه می‌کند.

 

حسینی در پایان یادآور شد: ایران اسلامی همچون گذشته مصمم است تا با حسن نیت و خویشتنداری و تدبیر، راه حل های مسالمت آمیز خود را برای حل و فصل مناقشات و بحران های ناشی از جاه طلبی دیگران دنبال نماید.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار