مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 3. اسفند 1395 - 19:30   |   کد مطلب: 19594
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: ترکیه به دلیل بلندپروازی که برای تجزیه امپراطوری عثمانی در منطقه دارد راهی را می‌رود که در نهایت منجربه فروپاشی نظام سیاسی و اقتصادی اردوغان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، محمد کاظم انبارلویی در گفت‌وگو با خبرنگار «صبح توس»، اظهار کرد: ترکیه به دلیل بلندپروازی که برای تجزیه امپراطوری عثمانی در منطقه دارد راهی را می‌رود که در نهایت منجربه فروپاشی نظام سیاسی و اقتصادی اردوغان می‌شود و الان هم به دلیل کودتای اخیر وظعیت نامناسبی دارد.

 

وی ادامه داد: ترک‌ها تصور می‌کنند می‌توانند با ارتباط داشتن با قطر، عربستان و اسرائیل در برابر خط مقاومت در منطقه بایستند ولی روند قضایا در غرب آسیا به سمتی می‌رود که بر وفق مراد اردوغان نیست چرا که در داخل و مرزهای خود با مشکلاتی روبرو شده‌اند.

 

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی بیان داشت: ترک‌ها از یک طرف از گروه‌های تروریستی سوریه و عراق حمایت می‌کنند و این رویکرد ترکیه در حمایت از گروه های تروریستی  انتقادات بسیاری را در پی داشت و حتی برخی از سیاستمداران و ناظران نسبت به عواقب و پیامدهای آن به اردوغان هشدار داده اند و از طرف دیگر با داعش هم درگیر است.

 

وی اتهامات اخیر ترکیه به ایران را نوعی اشتباه امنیتی عنوان کرد و گفت: امیدواریم ترک‌ها با چشم باز به مسائل منطقه نگاه کنند و به دنبال این باشند که یک عقلانیت سیاسی حاکم کنند.

 

انبارلویی خاطر نشان کرد: ترکیه فقط با گروه تروریستی داعش درگیری دارد چرا که این گروه هیچ همکاری با ترک‌ها نداشته و ندارد و از طرفی داعش ۵ سال در ترکیه جنگید ولی به نتیجه‌ای نرسید.

 

وی با اشاره به ملاحظات ترک‌ها نسبت به روس‌ها گفت: این دوگانگی و موضع‌گیری به نفع ترک‌ها نخواهد بود.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار