مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. فروردين 1396 - 21:09   |   کد مطلب: 20059
رییس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه کارخانه وابسته به چای در لاهیجان بابهره مندی از بهترین تکنولوژی روز دنیا راه اندازی شد اما کسی نیامد بگوید که چرا این کارخانه تعطیل شده است، گفت: این در صورتی است که چنین کارخانه ای می توانست با دنیا رقابت کند و تقاضا برای این محصولات در چند کشور اروپایی وجود داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، اسدالله عباسی در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران» در مورد وضعیت گیلان با بیان اینکه برخی از صنایع وابسته به تولیدات کشاورزی در استان فراموش شده اند، اظهار کرد:صنایع وابسته به برنج کوبی و چای از جمله این صنایع است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه مراکز صنعتی برنج کوبی و چای سازی در استان بازسازی نشده است، اضافه کرد: از تکنولوژی جدید در این کارخانه ها استفاده نشده است.

رییس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اشاره به عدم رونق نساجی در استان، تصریح کرد: متأسفانه جایگزینی برای این صنایع در استان گیلان ایجاد نشده است.

عباسی ادامه داد: صنعت فولاد وارد استان گیلان شد اما متأسفانه این صنعت نتوانست در استان بر روی پای خود بایستد و پویایی داشته باشد.

رییس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اهمیت رونق صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان گیلان، افزود: باید راه اندازی صنایع سبک را در استان شاهد باشیم اما در راستای راه اندازی صنایع سبک با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی با تأکید براینکه ما در استان گیلان مشکل کاربری اراضی را داریم، تصریح کرد: باید تأسیسات این صنایع را در استان به جای افقی به شکل عمودی ایجاد کنیم.

عباسی با اشاره به این موضوع که باید مکان یابی مناسبی جهت احداث این صنایع در استان صورت بگیرد، اضافه کرد: راه اندازی این صنایع کوچک در گیلان می تواند به توسعه استان کمک کند.

رییس مجمع نمایندگان گیلان تأکید کرد: باتوجه به توانمندی هایی که استان گیلان دارد باید از این ظرفیت ها استفاده شود و بر روی این اندوخته ها در گیلان کار شود و این صنایع ایجاد شود.

وی با تأکید بر اینکه برخی ها در این راستا کارخانه ای در گیلان احداث کردند ولی بعد از یک مدت کوتاه آن را رها کرده و تعطیل کردند، تصریح کرد: متأسفانه فعالیت آنها ادامه دار نبوده است.

رییس مجمع نمایندگان گیلان افزود: کارخانه وابسته به چای در لاهیجان بابهره مندی از بهترین تکنولوژی روز دنیا راه اندازی شد اما کسی نیامد بگوید که چرا این کارخانه تعطیل شده است.

عباسی افزود: این در صورتی است که چنین کارخانه ای در لاهیجان می توانست با دنیا رقابت کند و درصورتی که تقاضا برای این محصولات کشور ما در چند کشور اروپایی وجود داشته است.

رییس مجمع نمایندگان استان گیلان در خاتمه اظهار کرد: این مباحث دغدغه مجمع نمایندگان است و ما در این رابطه نگرانی هایی داریم.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار