مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 19. فروردين 1396 - 23:47   |   کد مطلب: 20175
در چند سال گذشته، حوادث بسیاری برای مردم کشورمان پیش آمده است اما متأسفانه دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در کنارشان نبوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از  ۸دی، در چند سال گذشته، حوادث بسیاری برای مردم کشورمان پیش آمده است اما متأسفانه دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در کنارشان نبوده است. در اینجا تنها به مواردی که در ماههای اخیر در کشور رخ داده است اشاره می کنیم:

خوزستان ریزگرد می‌آید؛ روحانی به عمان سفر کرد

۲۳ بهمن ماه ۹۵؛ مدت ها پس از آنکه مردم خوزستان در غبار بی مسئولیتی مسئولان محیط زیست خاک می خوردند علی ساری نماینده مردم اهواز در مجلس با انتشار نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی خواستار رسیدگی بیشتر به وضعیت مردم استان خوزستان در بحران ریزگردها و قطعی برق و آب شد. وی در نامه خود از رئیس‌جمهوری خواست تا هرچه سریعتر چالش‌های استان خوزستان را مدیریت و با افراد بی‌کفایت و اهمال گر با قاطعیت برخورد کند.

اما این نامه نیز نتوانست پای رئیس جمهور را به اهواز بکشد و ۲۷ بهمن همان سال دکتر حسن روحانی در ادامه سیاست سراسر خارجی اش در رأس هیأتی بلند پایه از مسئولان سیاسی به منظور سفر دوجانبه و رسمی وارد مسقط پایتخت عمان شد.

سیستانی ها را سیل برد؛ روحانی نماینده فرستاد

نهم بهمن ماه همین سال بود که سیل سیستانی ها را برد و هزاران نفر بی خانمان شدند. در اثر جاری شدن سیل در سیستان و بلوچستان هزار و ۱۸۶ خانوار با جمعیتی معادل پنج هزار و ۵۴۵ نفر نیز در چادر اسکان اضطراری داده شدند و منازل هزار و ۶۷۵ خانوار استان دچار آسیب ۱۰ تا ۸۰ درصدی شده است این همه تنها بخشی از آمار رسمی دولت درباره خسارات سیل بود اما همه اینها هم باعث نشد آقای رئیس جمهور سفری به سیستان و بلوچستان داشته باشند و رئیس جمهور شریعتمداری معاون اجرایی خود را راهی این استان کرد تا همه چیز را از نزدیک ببیند.

….

سیل جنوب کشور تدبیر دولت را برد

۲۹ بهمن ماه ۹۵؛ با اینکه هواشناسی از چند روز گذشته نسبت به وقوع سیل در استان‌های جنوبی کشور هشدار داده بود اما بی‌تدبیری مسئولان باعث شد تا بارش نزولات آسمانی به بحران تبدیل شود و جان مردم را به خطر بیندازد.

در این حادثه، در شهرستان جهرم پنج روستا تخلیه کامل شد و ۲۰ روستا در محاصره آب قرار گرفتند و امکان ارتباط با آنها وجود نداشت. در این بارش‌ها ۲۰ روستا دچار مشکل جدی شده و تنها در بخش سیمکان ۶۰۰ واحد مسکونی تخریب‌شده و در کل یک‌هزار واحد در کل شهرستان دچار مشکل شد و …

همه اینها باعث نشد مسئولان ارشد دولتی برای حضور در استان فارس احساس تکلیف کنند.

سفر شبهه انتخاباتی به گیلان در ۱۰ فروردین و عدم ملاقات مردمی

حسن روحانی رئیس جمهور ۱۰ فروردین به استان گیلان سفر کرد و بصورت مستقیم از فرودگاه رشت به نقطه لوکس گیلان یعنی منطقه آزاد انزلی رفت و در آنجا علاوه بر افتتاح چند پروژه، سایر تعدادی از پروژه های دولت گذشته رو بصورت ویدئو کنفرانس به افتتاح رساند. رئیس جمهور در این سفر شبهه انتخاباتی هم حتی با مردم دیدار نکرد و هیچ گونه ملاقات مردمی برای وی در نظر گرفته نشد. وی تنها با جمعی که نخبه اعلام شده اند دیدار داشت و در آن خبرنگاران منتقد دولت اجازه ورود پیدا نکردند.

روحانی حتی در مسیر رفتنش به انزلی از کنار بیمارستانی که خود باید افتتاح می کرد (بیمارستان پارس) رد شد اما توقف نکرد تا ببینید بخش خصوصی چه پروژه ای را برای دولتش تدارک دیده است و از سرمایه گذاران این پروژه بصورت حضوری تقدیر کند. سرانجام هم رئیس جمهور بدون دیدار با ولی نعمتمان استان گیلان را ترک کرد و این سوال را بدون پاسخ گذاشت که اگر قرار بر افتتاح ویدئویی پروژه ها بود چرا در همان تهران آن را انجام ندادید؟ و آیا شما کشور را هم بصورت ویدئو کنفرانسی مدیریت می کنید؟

خراسان رضوی زلزله می آید؛ رئیس جمهور به سمنان سفر می کند

۱۶ فروردین ماه ۱۳۹۶؛ زلزله بزرگی سفید سنگ خراسان رضوی را لرزاند. براساس گزارشات اولیه در این زلزله چهار روستای «چلاته منار»، «چلاته حاجی کار»، «خارزار» و «چارمزار» در شهرستان سرخس دچار خساراتی شده و منازل مسکونی در آنها از ۴۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند و حداقل به ۲۰ روستای دیگر خسارات تا ۸۰ درصدی وارد شد.

وقوع این زلزله مردم چند شهرستان خراسان رضوی را خیابان خواب کرد اما این همه هم نتوانست در سفر روحانی به استان خودش یعنی سمنان تعللی ایجاد کند و رئیس جمهور فردای زلزله بدون حضور در خراسان رضوی به زادگاهش رفت تا پروژه های بخش خصوصی را در دمادم انتخابات ریاست جمهوری به نام دولت تدبیر و امید به افتتاح برساند.

 

سفر کرج و هزینه های نجومی خوراک و مسواک آقای رئیس جمهور

هزینه نجومی خرید خمیردندان و مسواک برای سفر یک روزه رئیس جمهور به کرج نشان داد که همه موارد بالا نشأت گرفته از نوعی سبک زندگی اشرافی در منش و رفتار رئیس جمهور است و دکتر حسن روحانی چندان اعتقادی به ارتباط مستقیم با مردم ندارد و چنبن می پندارد که نمایندگانش در همه امور همه واقعیت ها را آنچنانکه هست به او منتقل خواهند کرد.

نکته پایانی اینکه نتیجه چنین نوع مدیریتی این است که لازم نیست در مصائب  و مشکلات در جوار و کنار مردم باشید بلکه می توان همه چیز را از راه دور کنترل کرد. نتیجه همین نوع مدیریت است که با بارش برف ۷۰ سانتی متری برق چند هزار گیلانی تا یک هفته قطع می ماند و مسئولان در پشت درب های بسته وعده وصل شدن سریع برق را می دهند و گاهی نیز وجود چنین مشکلاتی را انکار می کند.

 

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار