مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 19. فروردين 1396 - 23:57   |   کد مطلب: 20181
دقیقاً بعد از گذشت سه روز از اهانت وزیر راه به خبرنگاری جوان در تهران، این‌بار نیز او در هشترود از مصاحبه با خبرنگار صداوسیما امتناع کرد و به سوالات وی پاسخ نداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از آناج، بعد از حادثه‌ی قطار تبریز-مشهد و حضور چراغ‌خاموش آخوندی در مراسم تشییع، این وزیر کابینه‌ی یازدهم این‌بار در یک روز تعطیل پا به آذربایجان‌شرقی گذاشت تا از پروژه‌ها بازدید به عمل آورد و در مراسم آغاز عملیات اجرایی آن‌ها شرکت نمایند.

از آنجایی که آخوندی مردِ حاشیه‌سازی است، طبق پیش‌بینی‌های قبلی سفر او نیز بی‌حاشیه نماند و رویدادهایی عجیب اما واقعی در گشت‌وگذار یک روزه‌ی وزیر راه به وقوع پیوست.

آخوندی در ابتدایِ کار در محل احداث آزادراه تبریز-مرند حاضر شد و بعد از گذشت چندین سال از وعده‌ی روحانی، به‌جای آنکه ربانِ بهره‌برداری از قطعه‌ی اول را بِبُرد، بار دیگر با چهره‌ای خندان برای آغاز عملیات اجرایی آن با پیمانکاری دیگر، کف زد.

مقصد دیگر آخوندی حضور بر سرِ پروژه‌ای بود که 22 سال قبل هنگام وزارت خویش کلنگش را بر زمین زد اما به علت عدم تخصیص بودجه طرح توسعه مسجد جامع هشترود به سرانجام نرسید.

حاشیه‌سازی وزیر راه در شهرستان هشترود به اینجا ختم نمی‌شد و امتناع او از مصاحبه با خبرنگار صداوسیما و بی‌توجهی به سوالات وی، موجب شد تا اهالی رسانه از این حرکت آخوندی به عنوان استمرار بی‌احترامی‌های یک وزیر یاد نمایند و این کار او را در ادامه‌ی اهانت به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان تلقی کنند.

هنگامی که آخوندی بر سر پروژه‌ی راه‌آهن میانه- بستان‌آباد حاضر شد، یکی از اهالی روستا با انتقاد از وضعیتِ راه مناطق روستایی، خطاب به وزیر گفت: «آقای وزیر این چاله‌ها را هنگامی که می‌آمدید، دیدید؟»، آخوندی در پاسخ عنوان کرد: «انشاءا.. با احداث راه‌آهن مشکل حل می‌شود!» که زنِ روستایی در واکنش به این توجیهِ وزیر راه، ابراز داشت: «آقای وزیر، آن چیزی که می‌گویید ریل است، بنده درباره‌ی زمین و مسیر تردد ماشین‌ها صحبت می‌کنم».

وزیر راه بدون آنکه وضعیت أسف‌بار راه‌های روستایی را بپذیرد و برای رفع مشکلات، قولی دهد، بار دیگر درصدد توجیه برآمد و گفت: «قطار هم از زمین می‌آید و هوایی نیست!». آخوندی که نمی‌خواست در برابر زن روستایی به مشکلات اذعان کند، به راه خود ادامه داد و به ادامه‌ی اظهارات آن فرد بی‌اعتنایی کرد.

در این سفر بیش از 40 خودرو آخوندی را بدرقه می‌کردند و در پاره‌ای از اوقات، تیم امنیتی اجازه‌ی نزدیک شدن خبرنگاران به وزیر راه را برای طرح سوال نمی‌دادند.

وزیر راه و شهرسازی درحالی سفره‌ی خود را به پایان رساند که به دیدار خانواده‌های جان‌باختگان قطار تبریز-مشهد و دلجویی از آن‌ها نرفت؛ شاید هم مسئولین استانی پیش‌تر فکر اینجا را کرده بودند و به علت احتمال بروز حاشیه و شاید درگیریِ دیگر! دیدار با خانواده جان‌باختگان را از لیست برنامه‌ها حذف کردند.

البته آخوندی نیز نمی‌توانست به دیدار داغدیده‌ها برود چراکه بعد از گذشت ماه‌ها هنوز مطالبات مصدومین و دیه‌ی جان‌باختگان علی‌رغم بیمه بودن قطار! پرداخت نشده و عده‌ای بر این باورند وزیر راه درصدد تلافی برآمده است، چون همین خانواده جان‌باختگان و مصدومین بودند که بر لزوم استیضاح وزیر راه تاکید می‌کردند.

یکی از حاشیه‌های جالب سفر وزیر راه به آذربایجان‌شرقی که از دیدِ رسانه‌ها پنهان ماند، عدم حضور او در مناطقی بود که نمایندگان‌شان خواستار استیضاح وی شده بودند و با رد پیشنهادات حاضر نشدند امضاءشان را پس بگیرند. به عبارت دیگر آخوندی علاوه بر تبریز تنها به شهرستان‌هایی سفر کرد که نمایندگان‌شان حامی او بودند.

در این سفر، هیچ‌یک از نمایندگان موافق استیضاح وزیر راه و شهرسازی حاضر نشدند به استقبال آخوندی بروند و صرفاً نمایندگانی همچون شهاب‌الدین بیمقدار، زهرا ساعی، مسعود پزشکیان، معصومه آقاپور، یعقوب شیویاری، فردین فرمند، یوسف داودی، محمد وحدتی و سیدحمزه امینی بودند که در کنار وزیر راه دیده شدند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار