مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 26. فروردين 1396 - 20:57   |   کد مطلب: 20269
80 نفر از گردشگران فرانسوی از زورخانه سنتی و قدیمی شاه مردان همدان بازدید نمودند و با آیین‌ سنتی و کهن ایران زمین آشنا شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از همدان ورزش،همه ما ایرانی ها با فرهنگ زورخانه ای و «ورزش پهلوانی» آشنا هستیم. اگر هم دستی در کار نداشته باشیم از کودکی درخصوص خصلت فداکاری و جوانمردی که در بین مردان زورخانه است و مشتمل بر صدق و صفا، فروتنی، خودشکنی و پرهیز از خودخواهی، خودبینی و سفر باطنی به مرزهای لایتناهی حق‏ پرستی، حق‏ جویی و حق‏ طلبی است بسیار شنیده ایم.

در واقع می توان گفت «ورزش پهلوانی»، اعتلای معنویت همراه با پرورش جسم و قدرت جسمانی است. این ورزش باستانی برای ما نه یک ورزش بلکه یک تاریخ و یک فرهنگ است. از این رو بر حفظ و تقویت فضای فرهنگی ورزش زورخانه‏ای برای رشد سنت ها و خصلت های ویژه پهلوانی که همان دیانت و جوانمردی است تاکید شده است.

رشد و اعتلای این ورزش باستانی تا جایی بوده که این روزها حضور گردشگران خارجی با ابراز علاقه برای بازدید از زورخانه ها و ورزش پهلوانی همراه شده است و روز گذشته 80 نفر از گردشگران فرانسوی از زورخانه سنتی و قدیمی شاه مردان بازدید نمودند.

در این بازدید اهالی زورخانه آداب میزبانی را به خوبی به جا آوردند و به افتخار حضور این گردشگران زیر نظر حاج عبدالله کاظمی روشن به اجرای حرکات باستانی پرداختند.

دبیر هیات ورزش های زورخانه ای استان در این خصوص گفت: یکی از بسترهای مناسب برای حضور گردشگران انجام آیین‌های سنتی و فرهنگ غنی پهلوانی و زورخانه‌ای است که گردشگران می‌توانند با حضور در این مناطق از این مجموعه زیبا بهره بگیرند.

وی اظهار کرد: قطعاً با هماهنگی جامعه تورگردان‌ها می‌توانیم یکی از فضاها و مکان‌های مناسبی که با جذابیت خاص می‌تواند نقطه حضور گردشگران بیشمار باشد، زورخانه‌هاست که در آنها آیین‌های سنتی و کهن منطبق بر فرهنگ دینی و اسلامی به خوبی به نمایش گذاشته می‌شود.

لطف الله خاکسار ر تصریح کرد: ما آمادگی داریم در مناطق مختلف از استان همدان که زورخانه‌هایی دایر شده و فعالیت می‌کند، بستر حضور گردشگران را برای آشنایی بیشتر با این فرهنگ دینی و اعتقادی فراهم کنیم که البته این بستر می‌تواند نقطه ارزشمند برای ایجاد جذابیت‌های معنوی و ارزشی برای گردشگران باشد.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار