مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 29. مهر 1396 - 15:38   |   کد مطلب: 22913
عضو کارگروه سلامت بسیج دانشجویی همدان با انتقاد از مشکلات بوجود آمده در سیستم جدید نوبت دهی بیمارستان تامین اجتماعی همدان، از کمبود ویزیت پزشک متخصص در این بیمارستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، موضوع نوبت دهی در بیمارستان ها و مراکز درمانی موضوع مهم و قابل تاملی است که به دلیل کمبود ها و نقص ها مردم و بیماران را با گرفتاری هایی روبرو کرده است.

طی چند سال گذشته و به منظور کاهش صف‌های طولانی نوبت دهی در مراکز درمانی، طرح نوبت دهی اینترنتی و تلفنی با همکاری وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات پایه ریزی و اجرا شد ولی به گفته مسئولین این طرح نیز امروز چندان موفقیت آمیز نبوده و عدم دسترسی به اینترنت، جای خالی فرهنگ ترویج نوبت دهی اینترنتی و از همه مهمتر عدم هم‌ترازی طرح نوبت دهی اینترنتی با میزان سواد و فرهنگ همگانی، علت مهم به سرانجام نرسيدن این طرح در کشور شده است .

 

 نوبت دهی تلفنی نیز به علت انتظار طولانی در لیست‌های انتظار برای برقراری ارتباط با  اپراتورها و یا عدم پذیرش مراکز درمانی موجب شده که پای بیماران و همراهان برای دریافت یک نوبت ساده نیز به بیمارستانها بیش از پیش باز شود و در برخی از مراکز درمانی دولتی نیز پشت همین خطوط تلفنی به صراحت گفته می‌شود که به علت تکمیل ظرفیت پذیرش تا . . . . مدت از پذیرش بیمار جدید معذوریم در مقابل مسئولین برخی از مراکز درمانی نیز معتقدند که همه نوبت دهی‌ها به طور منظم و با حساب و کتاب انجام می‌شود و مشکل اصلی مراجعات بیش از حد مردم است.

 

طبیعیست دو خط تلفن برای این تعداد از مراجعه ی بیماران کم می باشد و مشغول بودن خصوط باعث مراجعه ی حضوری بسیاری از بیماران می شود و تلف شدن وقت آنان می شود.

 

با مشکل سیستم نوبت دهی و کمبود ویزیت پزشک متخصص در بیمارستان تامین اجتماعی روبرو هستیم

 
علی تکرلی در گفت و گو با خبرنگار صدای دانشجو، با اشاره به تبدیل شدن سیستم نوبت دهی درمانگاه در بیمارستان تامین اجتماعی همدان گفت: این کار علی ظاهر برای تسهیل و راحتی بیماران و مراجعه کنندگان صورت گرفته اما باید گفت که مشکلات دو چندان شده است.

وی ادامه داد: در حقیقت مشکلات از شکل قدیم به شکل جدیدتری تبدیل شده است و هر چند بیماران از مراجعه حضوری در ساعت 5 صبح رهایی پیدا کرده اند اما با مشکلات جدیدتری روبرو شده اند.

عضو کارگروه سلامت بسیج دانشجویی همدان با بیان اینکه مراجعه کنندگان برای سیستم نوبت دهی با مشغول بودن خطوط تلفن مواجه میشود اظهار داشت:در واقع این مشکل به خاطر کمبود امکانت و تعداد محدود ویزیت های پزشکان و خیل عظیم تماس گیرندگان با این مرکز ناشی میشود.

 

تکرلی با اشاره به مشکلات سیستم نوبت دهی بصورت تلفن گویا خاطرنشان کرد: به نظر میرسد با توسعه گوشی های هوشمند می توان از این امکانات جهت نوبت دهی بهتر استفاده کرد و در کارگروه سلامت بسیج دانشجویی پیشنهادات مشخصی نیز برای این موضوع داریم و در صورت درخواست مسئولین مربوطه حاضریم آن ها را ارائه دهیم و در جهت بهبود شرایط بیماران کمک کنیم.

 

این فعال دانشجویی در ادامه صحبت های خود مشکل بیمارستان تامین اجتماعی همدان را تنها به سیستم نوبت دهی محدود نداست و عنوان کرد: مشکل اصلی بیمارستان تامین اجتماعی کمبود امکانات و نبود پزشک کافی و تعداد ویزیت های محدود می باشد و این موضوع در حالی است که استان همدان با جمعیت حدودا 1.8میلیونی و تعداد بالای بیمه شدگان تامین اجتماعی به تعداد بیمارستان های تامین اجتماعی بیشتری نیازمند است.

 

عضو کارگروه سلامت بسیج دانشجویی همدان در انتها با انتقاد از عملکرد مدیران حوزه بهداشت و سلامت استان تاکید کرد: ان شاالله روزی به این گفته رهبر معظم انقلاب برسیم که مردم جز رنج مریض داری رنج دیگری نداشته باشند.

 

مسئولین به فکر باشند

یکی از بیماران با انتقاد به این سیستم گفت : متاسفانه نوبت دهی در بیمارستان با مشکلات فراوانی همراه است ، گاهی برای یک نوبت ویزیت باید ساعت ها منتظر ماند ؛ حال ممکن است بیماری به دلیل شرایط سنی و غیره توان منتظر ماندن را نداشته باشد .

وی بیان کرد : کمبود پزشک در بیمارستان ها و این مرکز درمانی هم صدای همه را دراورده ؛ این همه بیمار و متقاضی که ماهانه مبلغی را برای بیمه پرداخت می کنند ، اما وقتی به بیمارستان مراجعه میکنند با این مشکلات روبرو می شوند .

این بیمار بیان کرد : یکی دیگر از مشکلات موجود که گاها با آن روبرو هستیم برخورد نامناسب افرادی است که متصدی امور نوبت دهی هستند و به دلیل مشغله ی ذهنی گاها برخورد خوبی با ارباب رجوع ندارند.

 

 

 

انتهای پیام/چ

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار