مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. آبان 1396 - 23:51   |   کد مطلب: 23021
مدیرعامل پست بانک در خصوص نحوه اجرای قواینن بانکداری در کشور عنوان کرد: اجرای قوانین بانکداری در کشور به شکلی است که اگر تغییر کند می تواند زمینه ربا را فراهم کند که این موارد و خلا ها در طرح تحول و اصلاح نظام بانکی در حال بررسی و اصلاح است تا زمینه اجرای بانکداری بدون ربا را فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،  خسرو فرحی، مدیر عامل پست بانک در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص بانکداری بدون ربا و اقداماتی که در این راستا صورت گرفته است عنوان کرد: قوانین ناظر بر فعالیت های بانکی در بخش تامین مالی بر مبنای بانکداری اسلامی و بانکداری بدون ربا نوشته شده است که این قوانین قطعاً اسلامی است و ربا در آن راه ندارد.

وی در خصوص نحوه اجرای قواینن بانکداری در کشور عنوان کرد: اجرای قوانین بانکداری در کشور به شکلی است که اگر تغییر کند می تواند زمینه ربا را فراهم کند که این موارد و خلا ها در طرح تحول و اصلاح نظام بانکی در حال بررسی و اصلاح است تا زمینه اجرای بانکداری بدون ربا را فراهم کند.

مدیر عامل پست بانک افزود: پست بانک نیز در همین راستا در زمینه اجرایی قوانین دقت لازم را داشته است تا زمینه های ربا ایجاد نشود به عنوان مثال مشارکت هایی که داشته سعی می کند در سود و زیان شریک باشد. در این بانک سعی شده است که در اجرایی قوانین بانکداری بدون ربا به بهترین شکل اجرا شود و از مفاهیم اسلامی پیروی شود.

فرحی در خصوص نظر برخی از کارشناسان پیرامون ادغام بانک های خصوصی در بانک مرکزی بیان داشت: ادغام بانک ها زمانی مطرح می شود که ما بخواهیم توان بانکداری کشور را در مقایسه بانکداری بین الملل افزایش دهیم در همین راستا برای افزایش بحث نظارتی بانک مرکزی بر روی بانکها این طرح مطرح می شود که در هر حال پست بانک هم مانند بقیه بانک ها تابع قانون بوده و اگر تصمیم بر این باشد این اتفاق رخ خواهد داد.

وی در ادامه اظهار داشت: قطعا بانکداری خصوصی بدون اشکال نیست اما اگر بانک های خصوصی تابع ضوابط و قوانین حاکم بر کشور باشند و نظارت بانک مرکزی هم وجود داشته باشد، قطعاً بانک های خصوصی می توانند گام های موثری در پیشبرد اهداف نظام بانکداری کشور بردارند و برای تقویت بنیه نظام بانکداری نیازمند بانک های خصوصی هستیم.

مدیر عامل پست بانک گفت: بانک پست بانک با توجه به تامین مالی های خرد که صورت گرفته است در حال حاضر مشکل مالی نداشته و تامین مالی آن با هیچ مشکلی رو به رو نیست و در رتبه بندی بانک ها در میانه قرار گرفته است.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار