مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 13. آبان 1397 - 18:18   |   کد مطلب: 23325
رئیس شورای شهر همدان گفت: همدان در واگذاری امور به بخش خصوصی عقب است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،کامران گردان ظهر امروز در صحن علنی شورای شهر همدان با اشاره به سه واقعه تاریخی در 13 آبان‌ماه، اظهار کرد: به لحاظ ماهیت استکبار ستیزی این سه واقعه روز 13 آبان «روز ملی استکبارستیزی» نام گرفته است.

وی با بیان اینکه 13 آبان‌ماه سال 43 با سخنرانی امام خمینی (ره) بر علیه کاپیتولاسیون و تبعید ایشان به ترکیه همراه بود، گفت: 13 آبان‌ماه سال 57 با تظاهرات دانش‌آموزان و کشتار آنها در دانشگاه تهران «روز دانش‌آموز» نام گرفت؛ 13 آبان‌ماه سال 58 نیز با تسخیر لانه جاسوسی که لقب انقلاب دوم را به خود گرفت، «روز ملی مبارزه با استکبار» نام گرفت.

رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه نمی‌توان هیچ یک از این سه واقعه را از نظر اهمیت نسبت به دیگری ارجحیت داد، تصریح کرد: هر یک از این واقعه‌ها در دوره به وقوع پیوستن، تأثیرگذاری خاص خود را داشته و شرایط را به گونه‌ای تغییر داده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه 13 آبان‌ماه یادآور حماسه جوانان کشور در راه مبارزه با استکبار جهانی است، افزود: این ایستادگی در مقابل جهانخواران برای مردم کشورهای مستضعف جهان نمونه و الگو شده است؛ هر سه رویداد یاد شده، ماهیت استکبارستیزی دارند.

گردان در ادامه با اشاره به سفر اعضای شورا به قزوین به منظور بررسی و بازدید از وضعیت شهری و نحوه عملکرد مدیریت شهری قزوین، خاطرنشان کرد: همدان از نظر زیبایی، ساماندهی معابر، مباحث کنترل ترافیک و مسائل مدیریت شهری از قزوین جلوتر است.

وی با تأکید بر اینکه استان قزوین با اعتماد به بخش خصوصی و واگذاری‌ها به این بخش از همدان جلوتر است، ادامه داد: قزوین بیشترین برداشت از پتانسیل بخش خصوصی را دارد که می‌تواند برای ما نیز الگو باشد اما در همدان تنگ‌نظری‌ها اجازه کار به بخش خصوصی را نمی‌دهد.

رئیس شورای شهر همدان یادآور شد: با حضور در اجلاس جهانگردی و تلاش‌های کمیسیون سرمایه‌گذاری، پنل تخصصی به شهرداران مراکز استان‌ها اختصاص داده شد که شهردار همدان نیز در این مجموعه جای گرفت؛ امیدواریم در این اجلاس قراردادهای خوبی با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان نیز با اشاره به مبحث مدارس، اظهار کرد: در حوزه آموزش و پرورش تغییر رنگ لباس‌های فرم‌ دانش‌آموزان هر سال نباید صورت گیرد.

نرگس نورالله‌زاده در ادامه گفت: هزینه تهیه این لباس‌ها شاید برای بسیاری از مردم سنگین باشد و با توجه به شرایط سخت اقتصادی این هزینه‌ها مضاعف است.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به نامه اولویت‌بندی عرض معبر، بیان کرد: در این مورد صرفاً اولویت‌بندی خواسته شده و هیچ چیزی در آن قابل تغییر نیست چراکه فرمانداری تغییرات را نمی‌پذیرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان در ادامه خطاب به شهردار، گفت: بحث روی اتفاقات است که مشاور طرح جامع باید شناخت وضع موجود را ارائه دهد؛ شناخت وضع موجود در همدان ناقص است و با وضع موجود مغایرت دارد.

وی با تأکید بر اینکه مشاور در شناخت وضع موجود، واقعاً صفر است، تصریح کرد: در طرح جامع باید دید کلان باشد؛ در شناخت وضع موجود جزئیات نیز باید بررسی شود.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار