مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. آذر 1397 - 15:41   |   کد مطلب: 23437
جشنواره فرهنگی ورزشی دا باهدف احیاء و توسعه ورزشهای سنتی و بازیهای بومی و محلی در فامنین برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،جشنواره فرهنگی ورزشی دا بااستقبال بی نظیر بانوان ورزشکار و هنرمند فامنین باهدف احیاء و توسعه ورزشهای سنتی و بازیهای بومی و محلی و ایجاد نشاط و تندرستی دربین زنان روستا درهمه رده های سنی باحضور فرماندار و مسئولین دستگاههای اجرایی برگزار شد.

جشنواره فرهنگی ورزشی دا در حوزه ها و رشته های مختلف ورزشی چون بازی های بومی محلی ازجمله ی قل دوقل،دستمال قاپی،طناب کشی وهمچنین نمایشگاه صنایع دستی و نمایشگاه پخت غذاهای محلی در سالن شهدای روستای فیض آباد برگزار شد.

در این جشنواره فرهنگی ورزشی یک نفرمادر بالای70سال ساکن روستا فیض آباد به عنوان دا انتخاب شد و بخشی از مراسم افتتاح و اختتام جشنواره را برعهدا داشت

سیدمجیدشماعی فرماندار شهرستان فامنین دراین جشنواره بابیان اینکه برگزاری این جشنواره باعث ایجاد نشاط اجتماعی و پویایی جامعه روستایی می شودگفت: در این جشنواره علاوه بر زنان و کارآفرینان روستایی نمونه شهرستان فامنین، نمایندگانی از استان همدان نیز حضور دارند و بنا به رهنمودهای مقام معظم رهبر در خصوص اقتصاد مقاومتی تمامی اجناس موجود در جشنواره تولیدات خانگی و گروهی زنان روستایی به معرض نمایش گذاشته شده که نشان از توانایی و ظرفیت های بالای موجود درشهرستان است.

سیدمجیدشماعی هدف اصلی این جشنواره را پاسداشت مقام شامخ زنان روستایی با رویکرد ورزشی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: غرفه‌های موجود در جشنواره دربخش صنایع دستی و غذایی بیانگر آداب و رسوم شهرستان فامنین است.

حسین قراگوزلو رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فامنین دراین جشنواره فرهنگی ورزشی دا" ضمن تبریک هفته بسیج گفت:در این جشنواره یکی از پرجمعیت ترین روستاهای شهرستان به عنوان روستای میزبان مشخص و سایر بانوان روستایی نیز در این روستا گرد هم آمده و به رقابت و اجرای برنامه پرداختند

وی خاطر نشان کرد:هدف از برگزاری این جشنواره گرامیداشت مقام مادر و سنت های آنان و نیز ایجاد شور و نشاط در بین بانوان و معرفی روستاها و توانمندی های زنان و دختران روستایی است و همچنین مشارکت دادن مادران و بانوان در فعالیت‌های گروهی و شناسایی استعداد و ظرفیت های مختلف آنان در زمینه‌های فرهنگی و ورزشی ازمهمترین اهداف این جشنواره است.

در پایان مراسم از مادرشهید ورزشکار یحیی لطفی ساکن روستای فیض آباد و همچنین ورزشکاران و به کلیه هنرمندانی که آثار خود را ارائه داده بودند تقدیر بعمل آمدوهدایایی به رسم یادبود اهدا گردید.

گفتنی است جشنواره فرهنگی ورزشی دا در سراسر کشور با حمایت فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی و وزارت ورزش و جوانان برگزار می شود.
منبع:باشگاه خبر

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار