
به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با وزیر نفت کشور عراق در جمع خبرنگاران حاضر و در خصوص روند گفتگوهای خود با عبدالمهدی وزیر نفت عراق گفت: سفر وزیر نفت کشور عراق به ایران به مناسبت همکاری های اوپک و ایران انجام شد و نام برده با وزرای اوپک گفتگوهایی پیرامون قیمت نفت و سهمیه های نفتی داشتند.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص افزود: عبدالمهدی از مجموعه های رایزنی های صورت گرفته با جمهوری اسلامی در خصوص مسائل مربوط به نفت راضی بود و هماهنگی هایی که بین وی و مهندس زنگنه وزیر نفت کشورمان صورت گرفت موجبات خرسندی دکتر عبدالمهدی را فراهم کرد.
ولایتی با اشاره به بخش دیگری از گفتگوهای خود با وزیر نفت عراق گفت: در همین راستا گفتگوهایی در زمینه آینده سیاسی، اقتصادی و انرژی دو کشور داشتیم و در خصوص آینده انرژی ایران و عراق معاون اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع آقای قاسمی راجع به پروژه ای که بین ایران و عراق منعقد شد و به موجب آن گاز ایران به عراق فروخته می شود گفتگوهایی صورت گرفت به موجب این قرارداد در مرحله اول روزانه 25 میلیون متر مکعب گاز به عراق انتقال می یابد و این میزان تا ظرفیت 40 میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت و این پروژه حداکثر ظرف یک و نیم تا دو سال آینده به پایان خواهد رسید.
وی ادامه داد: براساس پروژه یاد شده شاخه ای از این لوله های گازی به بصره و شاخه ای به بغداد خواهد رفت و ان شاالله بخش مهمی از نیازمندی های انرژی ملت و دولت برادر عراق با بهره برداری از این پروژه تامین خواهد شد.
انتها پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو،
احمد توکلی نماینده اقتصاددان مجلس در مطلبی با عنوان «خطر از بین رفتن استقلال کشور» تصریح کرد: باید نگران شکلگیری جریانی بود که قانون را به خدمت از بین بردن ضعفا و مستضعفین می برد؛ جریانی که با ترویج لیبرالیسم اقتصادی پروژه نفوذ فرهنگ غرب را تکمیل کند.
وی افزود: متأسفانه این دولت، به توصیههای خیرخواهانه درباره اتخاذ تئوری و استراتژی اقتصادی عدالتمحور بیاعتنایی کرد و به کام تئوری غالب روز یعنی لیبرال سرمایهداری و الگوهای بانک جهانی و صندوق بینالمللی پول فرو افتاد؛ خطر این روحیه و رویکرد به اندازه خطر از بین رفتن استقلال کشور است.
نماینده مردم تهران در مجلس همچنین با اشاره به رواج اشرافی گری و مانور تجمل در تهران اظهار داشت: وقتی ثروت در قالب کاخها و به شکل برجهای بزرگ در میآید، حتما به تعبیر امیرالمومنین (ع) چالههای بزرگی پیدا شده که این تپههای بزرگ ساخته شده است.
توکلی افزود: الآن تقریبا کار سالم اقتصادی که به برجها منتهی نمی شود، خیلی سخت شده است؛ بهطوری که الآن می شود با روش های فاسدی که پیدا و شبکههای فسادی که ایجاد شده، ره صدساله را یکشبه رفت.
وی با انتقاد از تبلیغ مدل زندگی غربی در کشورمان ادامه داد: تبلیغ سبک زندگی غربی فرهنگها را به نفع غرب یکسان می کند و در این شرایط، مانورهای تجملی چون حرکت پورشهها در خیابان های پایتخت و تفاخر در ساختمانسازیهای عظیم استفاده از وسائل لوکس خارجی، هرمان و حسادتهای اجتماعی را افزایش می دهد و به روابط انسانی ضربه می زند و اثر نمایشی این نوع رفتارها باعث می شود توقع طبقات پایین زیاد شود و بخواهند زودتر به نتیجه برسند و چون با کار سالم نمی شود زود به نتیجه رسید، آنها هم دچار فساد شوند.
انتها پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، سید محمد مقیمی، رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران در نشست خبری که در سالن شهید مطهری پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: دانشجویان و بدنه دانشگاهی مجتمع آموزش عالی قم سابق در دفاع مقدس حضور فعال داشتند و این دانشگاه ۱۴ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک شهید گمنام نیز در دانشگاه دفن است، افزود: اخیراً نیز پردیس فارابی دانشگاه تهران حمید رضا اسداللهی، شهید مدافع حرم دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مترجمی زبان عربی را تقدیم اسلام کرده است.
رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران از برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای دانشجوی مدافع حرم در دوم اسفند ۹۴ در پردیس فارابی دانشگاه تهران خبر داد و گفت: کنگره با همکاری بسیج دانشجویی استان قم، حوزه بسیج دانشجویی پردیس فارابی، لشکر علی بن ابی طالب و سایر ارگان های مربوطه برگزارمیشود.
مقیمی با بیان اینکه تاکنون کنگره ملی شهدای بسیجی دانشجو ۴۰ شهید مدافع حرم را شناسایی کرده است، افزود: در این کنگره ملی از خانوادههای همه این شهدا دعوت به عمل آمده است .همچنین سردار فرزاد اسماعیلی، فرمانده پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران و سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی وزارت علوم در آن حضور دارند.
وی اجرای دکلمه، شعرخوانی، تقدیر و تشکر از خانواده شهدای دانشجوی مدافع حرم را از دیگر برنامههای این کنگره بیان و خاطر نشان کرد: مقرر شده که خیابان جنبی پردیس فارابی بنام شهید اسداللهی تغییر نام یابد.
رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران با بیان اینکه افرادی که در سوریه در حال جان فشانی هستند از جنبههایی مزیتها و تمایزاتی دارند، گفت: این افراد از اسلام دفاع میکنند و شهادتشان به صورت مظلومانه اتفاق میافتد و در نتیجه حضور و یادشان میتواند برکات زیادی داشته باشد.
مقیمی با اشاره به روحیات والای شهید اسداللهی گفت: این شهید و شهدای دیگر مدافع حرم دارای ایمانی قوی بوده و رویکردهای وسیع و بلندی داشتند.
وی خاطر نشان کرد: این کنگره نخستین کنگره شهدای دانشجوی مدافع حرم است و امید است که فتح بابی برای انتقال ارزشهایی که در این شهدا وجود داشته باشد. همچنین امید است که ادامه دهنده راه شهدا باشیم و با مرام، نگرش و تفکراتی که این افراد بیشتر آشنا شویم.
در ادامه نشست هادی غفوریان، مدیر کل امور فرهنگی پردیس فارابی تهران گفت: این دانشگاه رسالت ویژهای دارد، چرا که دانشگاه مادر در سطح کشور است و بخشی از نماد آموز ش عالی در کشور است.
وی با بیان اینکه برگزاری این کنگره در حوزه فعالیتهای فرهنگی یک نقطه قوت است، افزود: شهید اسداللهی از دانشجویان بسیار خوب ما بوه و نقطه عطف و آغازین برگزاری این کنگره بودند.
مدیر کل امور فرهنگی پردیس فارابی تهران تصریح کرد: این افتخار بزرگی برای پردیس فارابی دانشگاه تهران است که برگزار کننده نخستین کنگره ملی شهدای دانشجوی مدافع حرم باشد.
غفوریان با بیان اینکه تاکنون ۴۰ شهید مدافع حرم دانشجو تقدیم اسلام شده است، گفت: در این رابطه کمیتههای ۵ گانهای شکل گرفته و تبلیغات مختلفی در سطح شهر انجام شده است.
انتها پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، هنوز صدای یا حسین (ع) حاجیان تشنه در گوش برادران مسلمانشان هست، همانها که چند قطره آب میتوانست مسیرشان را تغییر دهد و امروز به جای خوابیدن در کنج قبرستان در کنار خانوادهشان زندگی میکردند اما وهابیون سعودی و یا به تعبیری یزیدیان زمان به جای کمک به زنده ماندن این حاجیان، با برخی اقدامات خودشان منجر به شهادت بیش از۷هزار مسلمان از سراسر دنیا که حدود ۴۰۰ نفر از انها ایرانی بودند شدند.
اما این روزها دیپلماسی لبخند به بنی سعود هم روی خوش نشان داده و وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم افتتاحیه کنفرانس امنیتی مونیخ از ابراز علاقه خود برای رابطه با سعودیها سخن رانده و گفته که «کشورهای منطقه با «تهدیدهای مشترکی» رو به رو هستند که برای «برادرانمان در ترکیه، عربستان سعودی، پاکستان و حتی افغانستان و کشورهای مرکز آسیا» ایجاد مشکل کرده است».
علاقهمندی وزارت خارجه دولت تدبیر و امید به رابطه با ریاض مدتی قبل هم علنی شده و ظریف در نشستی مطبوعاتی با «ماجد العلی» سردبیر روزنامه «الرأی» کویت و تعدادی دیگری از اصحاب روزنامههای عربی درباره افقهای رابطه میان تهران و ریاض گفته: «ما نیاز به فعالیت رسانهای بیشتری در منطقه عربی داریم، افکاری عمومی ضدایرانی وجود دارد و آنچه در این زمینه برای ما مهم است خطری همیشگی است که ایران، عربستان و عراق را تهدید میکند اما باید تاکید کنیم که امنیت عربستان برای ما مهم است و امیدواریم دوستان ما در ریاض این موضوع را درک کنند. دست ما برای مبارزه با تروریسم به سوی دوستان و برادرانمان دراز است و این فقط یک شعار نیست».
این سخنان نشان از علاقهمندی دولت برای ارتباط با عربستان سعودی که این روزها حامی اصلی داعش و گروههای تکفیری است، دارد؛ اینها در حالی است که مردم ایران با شعارهای ضد آل سعود در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نفرت خود را از وهابیون سعودی اعلام کردند.
برادران افراطی و حامی داعش!
سجاد جعفری، دبیر قرارگاه دانشجویی شهید کاوه خراسان جنوبی با بیان اینکه لبخندهای بیملاحظه و بیحساب وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در برابر جنایتهای رژیم سعودی نمک پاشیدن بر زخمهای خانوادههایی است که این روزها در فراق عزیز از دست رفته خود در منا خون میگریند، گفت: نمک پاشیدن به زخم یمنیهای به پاخاستهای است که نمیدانند به کدامین گناه باید هر روز شاهد از دست رفتن زنان و کودکانشان زیر بمبارانهای وحشیانه هواپیماهای سعودی صهیونیستی باشند.
وی با اشاره به اینکه این گفته هابی توجهی به هزاران جنایات و اعمال خبیثانه رژیمی است که این روزها هم راستا با منافع رژیم صهیونیستی که جبهه استکبار از هیچ روشی در جهت گسترش و ترویج ایران هراسی در انظار بین المللی و تفرقه بین امت اسلامی دریغ نورزیده است، گفت: برادر خطاب کردن افراطیون و داعش پرورهایی که در تلاشند تا اثری از برادری در دنیای اسلام باقی نماند آن هم از زبان وزیر خارجه دولتی که دلسوزان این کشور و نظام را با بربچسبهای مختلف مورد توهین و افترا قرارداده و حتی از یک بار به کار بردن واژه برادر برای آنها دریغ کرده تعجب برانگیز و مورد سوال اذهان عمومی است.
از آل سعود نمیگذریم
حسین بذرگری، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند هم با بیان اینکه عربستان حکومتی است که حاکمانش به خون شیعیان تشنه هستند، گفت: چطور امکان دارد وزیر امورخارجه ما صحبت از دوستی وبرادری با اینها را داشته باشد و بهتر است یکی آقای ظریف را از این خواب بیدار کند.
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) بعد از کشته شدن بیش از۴۰۰نفر از ایرانیان در مراسم حج از عباراتی همچون «از آل سعود نمیگذریم» و «آل سعود وارثان ابی سفیان و ابی لهب و رهروان یزیدهستند» برای این حکومت استفاده کردند، گفت: حال چه شده است که وزیر امور خارجه ما آنها را دوست و برادر خطاب میکند.
این فعال دانشجویی افزود: فقط در همین امسال شاید جنایتهای مانند تجاوز به دو نوجوان ایرانی، کشتن بیش از۴۵۰ نفر از زائران خانه خدا، شهید کردن شیخ نمر و موارد دیگری از جمله همکاری همه جانبه به گروهکهای تروریستی خود همه دلایلی است که نشان از سفاک بودن این وهابیهای کثیف میباشد.
بذرگری خاطر نشان کرد: شخصیتی مثل عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان مدام ایران را در کمال پر رویی تهدید میکند و تهمتهایی را به ایران میزند، آن وقت چه شده است که آقای ظریف چنین شخصیتی را دوست و برادر خود خطاب میکند.
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند افزود: بهتر نیست که ظریف بنشیند و شیوه برخورد و متن صحبتهای مقام معظم رهبری را نسبت به عربستان سعودی بررسی کنند و آنها را الگو قرار داده و به عنوان وزیر امور خارجه توانمندترین کشور اسلامی در میان چشم جهانیان به ایراد سخنان خود بپردازد؟ درست است که شما به گفته خودتان به دنبال ارتباط سازنده با دیگر کشورهای جهان هستید اما باید بدانید که ارتباط با چنین حکومت سفاکی که حاضر نیست ایران را در میادین جهانی ببیند هیچ نتیجهای در بر نخواهد داشت.
عملکرد وزارت خارجه دولت ضد اقتدار ملی است
سعید عربنژاد، فعال دانشجویی دانشگاه صنعتی بیرجند هم با بیان اینکه رفتار و عملکرد سیاست خارجی دولت در مسائل منطقه نه تنها از روی قاطعیت و از موضع قدرت نمیباشد بلکه کاملا منفعلانه و ضد اقتدار و عزت ملی است، گفت: مسائل منطقه و تجهیز و آمادگی و هماهنگی بیش از پیش دشمنان محور مقاومت، برنامه مدونی برای مقابله با جریان مقاومت در منطقه و تأمین امنیت رژیم نامشروع صهیونیستی و به حاشیه بردن مسئله اصلی جهان اسلام یعنی فلسطین میباشد.
وی با بیان اینکه حال سیاستی که دولت در منطقه پیش گرفته است، نه تنها جلوی این اقدامات را نگرفته بلکه کاملا باعث شده امروز دشمنان انقلاب به خصوص آل سعود خبیث جری شده و ایران را منزوی خطاب کنند، بیان داشت: مشکلی که امروز شاهد آن در منطقه هستیم از تسلیح مستقیم گروههای تروریستی و معارض نظام سوریه توسط عربستان و تسلیح داعش توسط آمریکا همگی با حمایتهای معنوی تفکر وهابیت و حمایتهای مادی رژیم سعودی میباشد.
این فعال دانشجویی با بیان اینکه به اعتراف خود نمایندگان مجلس سنا و دولتمردان آمریکایی، این تفکر وهابی حاکم بر عربستان، کاملا با آموزههای داعش و القاعده مطابقت دارد و تا زمانی که وهابیت آیین رسمی سعودیها میباشد، آنها از القاعده و داعش حمایت میکنند، گفت: باز هم به اعتراف غرب که در روزنامه نیویورک تایمز به چاپ رسیده، مراحل تسلیح داعش که بر عهده سازمان سیا میباشد با بودجه مسستقیم و حمایتهای مادی رژیم نامشروع سعودی است.
جنایت سعودیها در فاجعه هولناک منا
عربنژاد با بیان اینکه جنایات سعودیها در فاجعه هولناک منا را نیز که یک کشتار جمعی وحشیانه بود، به هیچ عنوان نمیتوان از یاد برد، افزود: ملتی که داغدارند هنوز و پرپر شدن عزیزانشان را با چشمانشان مشاهده کردهاند مطمئنا با این سخنان قلبشان به درد آمده و این روزها شاید فقط خنده آن حرامی که به شهدای منا میخندید، امروز دولت ما به یک انتقاد و آرزو برای جهان عاری از افراط اکتفا میکند و یا در قضیه شهادت شیخ شهید آیت الله نمر پیام میدهد و در یک بند از آل سعود دلجویی نموده و در سه بند مردم کشورش و جوانان مومن و حزب اللهی را محکوم میکنند و به همگان وعده مجازات آنها را میدهد.
وی با بیان اینکه ما در ۶ ماهه نخست امسال فرصت بینظیری داشتیم که با حمایتهای سیاسی و لجستیکی از مقاومت و جنبش انصارالله در یمن، کار رژیم سعودی را یکسره کرده که در این صورت هم بزرگترین حامی گروههای تروریستی و معارض در داخل سوریه و تا حدودی داعش، نابود میشد و هم فاجعه منا مطمئنا اتفاق نمیافتاد، افزود: حال سوال این است که با تمام این احوالات، چرا دولت همچنان سعودیها را برادران خود میداند و از هر فرصتی برای عرض ارادت و نزدیک شدن به سعودیها استفاده میکند؟ در صورتی که تمام شواهد دال بر این میباشد که ریشه تروریسم در منطقه آل سعود میباشد.
این فعال دانشجویی دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: چرا دولت بعد دو ساعت از حادثه پاریس پیام تسلیت صادر میکند اما برای لبنان و نیجریه خیر، چرا امروز آقایان با تشییع شهدای یمنی مخالفت میکنند؟ اینها سوالاتیست که جوابش را فقط در ضمیمههای محرمانه یک توافق میتوان پیدا کرد.
سخنان وزیر امور خارجه دل هزاران داغدار حادثه منا را به درد میآرود
ابوالفضل خیابانی، فعال دانشجویی دانشگاه بیرجند هم با بیان اینکه متاسفانه سیاست مداران کشور ما تبدیل به سیاست مداراها شدند، گفت: هرچند عربستان سعودی در پی خشمگین کردن مسئولان کشور ما است تا با حرکتی از جانب مقامات جمهوری اسلامی، ایران را در نظر ملتها، کشوری وحشی و جنگ طلب نشان دهند اما مسئولان کشور و خصوصا وزارت خارجه نیز نباید به هر قیمتی به دنبال ارتباط با این خاندان پست باشند.
وی گفت: این سخنان وزیر امور خارجه ایران، دل هزاران داغدار از حادثه منا و اعدام شیخ شهید آیت الله نمر را به درد می آورد، چراکه جنایات آل سعود هرگز از ذهن ملت غیور ایران فراموش نخواهد شد و به قول امام(ره) هرگز از آل سعود نخواهیم گذشت.
خیابانی افزود: امید است تا روزی برسد که دیپلماسی عزت حاکم بر همه قوای کشور باشد نه دیپلماسی ذلت.
انتها پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو،
به رسم هر سال به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت زهرا (س) و دهه اول فاطمیه، دانشگاههای تهران با برگزاری مراسمهای عزاداری به سوگ و ماتم مینشینند که برنامههای عزاداری برخی دانشگاهها به شرح زیر است:
دانشگاه علوم پزشکی ایران
مراسم عزاداری شهادت بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره زهرا مرضیه سلام الله علیها در روزهای دوم تا چهارم اسفند در مسجد امام حسین (ع) دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار میشود.
این مراسم یکشنبه دوم تا سه شنبه چهارم اسفند ماه به مدت سه شب هر شب از ساعت ۲۰ در مسجد امام حسین (ع) دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.
این مراسم همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری دخت نبی اکرم صلی الله علیه وآله و سلم حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها با حضور دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران با همراه استادان و کارمندان دانشگاه برپا می شود.
این مراسم معنوی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین پناهیان، حجت الاسلام والمسلمین سرلک و با مداحی مداحان اهل بیت علیه االسلام آقایان سید محمد رضا میری و مصطفی کرمی همراه خواهد بود.
سرویس ایاب و ذهاب از خوابگاههای دانشجویی مهیا است و شرکت کنندگان میهمان سفره اطعام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها هستند.
هیات های دانشجویی «ثارالله» و «الزهرا» از دانشگاه علوم پزشکی ایران برپایی این مراسم را برعهده دارند.
دانشگاه صنعتی شریف
هیئت الزهرا بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف مراسم عزاداری را به مناسب دهه اول فاطمیه برگزار میکند.
این مراسم معنوی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین شیرخدایی و نوای دلنشین رجبی فر همراه خواهد بود.
لازم به ذکر است، زمان برگزاری این مراسم از اول اسفند ماه به مدت سه روز بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد دانشگاه شریف است.
دانشگاه امام صادق(ع)
هیئت میثاق با شهدا بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) مراسم عزاداری را به مناسب دهه اول فاطمیه برگزار میکند.
این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین میرباقری و نوای دلنشین میثم مطیعی همراه خواهد بود.
لازم به ذکر است، زمان برگزاری این مراسم از اول اسفند ماه به مدت سه شب بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد دانشگاه امام صادق (ع) است.
دانشگاه علم و صنعت
هیئت شهدای گمنام دانشگاه علم و صنعت به مناسبت دهه اول فاطمیه مراسم عزاداری برگزار میکند.
این مراسم اول تا پنجم اسفند ماه پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد الشهدا این دانشگاه برگزار خواهد شد.
لازم به ذکر است این مراسم عزارداری همراه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قاسمیان و نوای مداحان محمد حسین پویانفر و حمیدرضا رشدی خواهد بود.
دانشگاه تهران
بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به مناسبت دهه اول فاطمیه مراسم عزارداری برگزار میکند.
حجت الاسلام و المسلمین حیدری کاشانی سخنران و حاج مهدی رسولی مداح این مراسم خواهند بود.
لازم به ذکر است؛ این مراسم به مدت سه شب از تاریخ اول اسفند ماه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.
مکان: خیابان ۱۶ آذر، تقاطع خیابان پورسینا، حسینیه هنر
دانشگاه امیرکبیر
مراسم عزاداری دهه اول فاطمیه در دانشگاه امیرکبیر برگزار میشود.
این مراسم از شنبه اول اسفند به مدت سه شب بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی اصغر رکوفیان و مداحی محسن عرب نژاد و امین جارو بندیان در مسجد دانشگاه برگزار میشود.
انتها پیام/م
به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، برجام(برنامه جامع اقدام مشترک) نامی است که به اخرین نتیجه مذاکرات ۱۲ ساله هستهای ایران و ۵+۱ اطلاق شده است، مذاکراتی که در سال ۸۲ با رویکرد سازشی طعم تعلیق را یک بار چشیده بود و در سال ۸۴ عدم سازش را برگزید تا فعالیت هستهای را احیا کند. در همان اثنا هم بود که غنی سازی ۲۰درصد ایران توانست دنیا را خیره کند، روزهایی که کاندولیزا رایس می گفت حتی اگر بتوانیم یک سانتریفیوژ را در ایران از کار بیاندازیم به موفقیت رسیدهایم.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طی سخنانی در مراسم هشتمین سال شهادت شهید عماد مغنیه از فرماندهان حزبالله لبنان که در حوزه هنری تهران برگزار شد، اظهار داشت: برخی شخصیتها بر تاریخ ملتها سازنده هویت و شخصیت آن ملتند که اینها انسانهای جاودانهای هستند که تاریخ پس از خود را میسازند و شهید عماد مغنیه از این دست مردان بود.
سردار سلامی با بیان اینکه عماد مغنیه لبنان را در یک مسیر جدید عزت و شکستناپذیری قرار داد، گفت:نبوغ و خلاقیت ذاتی از ویژگیهای این شهید بزرگوار است که توانست تمام معادلات امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی را از اعتبار ساقط کند.
وی با اشاره به اقدامات عماد مغنیه و همرزمانش در ارتقای توان مقاومت در منطقه گفت: امروز دیگر فلسطین و لبنان سرزمینی نیستند که هر گاه اسرائیل خواست بتواند آن جا را اشغال کند بلکه صدها هزار موشک در زمین کاشته شد و سرزمینهای تحت اشغال صهیونیستها نقطه تقاطع آتشی بودند که میتوانست هم از کرانه باختری هم از غزه و هم از جنوب لبنان هر نقطه آن را به آتش بکشد.
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز معادلات جهانی تغییر یافته و حزبالله به عنوان تعیینکننده معادلات امنیتی منطقه تأثیری فراتر از لبنان دارد، گفت:امروز این حزب در سوریه میجنگد و از نظام سوری به عنوان نقطه کانونی مقاومت اسلامی دفاع میکند.
وی اینها را ثمره تلاش افراد و رزمندگانی نظیر شهید عماد مغنیه فرزندش شهید جهاد مغنیه و شهید سیدعباس موسوی دبیرکل سابق حزبالله دانست.
سردار سلامی با تأکید بر اینکه امروز سیاستهای دشمنان اسلام در حال زوال است، گفت: ما نزول این قدرت و تفکر را به چشم میبینیم و میدانیم که تا فتح قلههای بزرگ راه طولانی نمانده است.
جانشین فرمانده کل سپاه افزود: نمیتوان در کنار لبخند دشمنان بزرگ زندگی کرد و مستقل بود چرا که تاریخ ثابت کرده آنچه دشمنان به زبان میگویند با آنچه در دل دارند متفاوت است و آنها همواره به دنبال فتنهانگیزی هستند.
انتهای پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، حدود 18 ماه از آغاز بزرگترین بازی سیاسی، جناحی وزارت علوم در طرح قضیه بورسیه ها و اعمال ظلم عامدانه بر این جوانان میگذرد. در این مدت علی رغم فراز و فرودهای فراوان و فرمایشات صریح مقام معظم رهبری، وزارت علوم و اتاق فکر سیاسی کار حاشیه ساز به مدیریت مجتبی صدیقی، همچنان رویه پیشین را ادامه داده و ضمن ممانعت از پذیرش فارغ التحصیلان بورسیه به دانشگاه ها، همچنان بدون ترس از مراجع قانونی و نهادهای نظارتی، به رویه کاملا سیاسی پیشین ادامه میدهند.
قوه قضائیه نیز تا کنون ورود مستقیم و محسوسی به این قضیه نداشته و علی رغم مصوبات کمیسیون اصل نود در حقانیت بورسیه ها و روند اعطای بورس، تاکنون هیچ گونه برخورد جدی با مسئولین متخلف در بدنه وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان صورت نگرفته است.
مماشات نهادهای نظارتی با سنگین ترین و قطورترین پرونده سیاسی تاریخ آموزش عالی کشور، مسببان و بانیان فتنه گر این جریان را جری تر کرده و آنها را برای ظلم بیشتر به بورسیه ها و سایر اساتید تحریک و تهییج کرده است.
شکی نیست که عدم برخورد با بانیان داستان سیاسی بورسیه ها، برنامه ریزان و طراحان اتاق فکر حاشیه ساز وزارت علوم را برای اخراج اساتید متدین و مذهبی در تمامی دانشگاه های کشور بسیج کرده است و خبرهایی که گاه و بیگاه از دانشگاه های مختلف مخابره می شود نشان می دهد که آنها پس از موفقیت در قلع و قمع بورسیه ها، به فکر اخراج اساتید افتاده و خیالات تازه ای را در سر می پرورند.
مماشات و سکوت دردناک نهادهای نظارتی و قضایی در پرونده هزاران بورسیه مظلوم و چندین هزار خانواده بی گناه، باعث عدم ورود جریان متعهد به دانشگاه ها شد و انگیزه های لازم در فتنه گران برای ادامه این بازی خائنانه را به وجود آورد.
از سوی دیگر فرمایشات هوشمندانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در تبیین شرایط و اشاره صریح و صحیح ایشان به ظلم به بورسیه ها، نشان داد که سیاسی کاری و سیاست بازی به عنوان سم مهلک نظام آموزش عالی می تواند خطرات کشنده ای را متوجه نظام آموزش عالی کشور کند و نهادهای نظارتی و قضایی مسئول هستند تا علاوه بر جلوگیری از ظلم یاد شده به بورسیه ها و احقاق حقوق لگدمال شده آنان، از انتشار این سم در پیکر نظام دانشگاه های کشور جلوگیری کنند.
با این اوصاف مشخص نیست علت عدم برخورد با افرادی همچون مجتبی صدیقی و تیم او که عاملین غلط ترین کارها در وزارت علوم هستند چیست و چه دلیل عقلی و برهان منطقی مانع عزل وی از سازمان امور دانشجویان و معاونت وزارت علوم شده است؟ چرا نهادهای قانونی و نظارتی کشور علی رغم این همه دروغ پردازی رسانه ای، سیاه کاری های اداری و حق کشی های ظالمانه توسط تیم صدیقی، کماکان در مقابل وی سکوت کرده اند و وی و تیمش را در اداره اتاق فکر سیاسی کار وزارت علوم، آزاد و رها گذاشته اند. چرا وی بدون هیچ ترسی باید به این رویه ادامه دهد و منتظر عواقب آن نباشد؟
آیا خباثت و خیانت صورت گرفته در مقابل هزاران نخبه مظلوم که باعث تباهی زندگی و از دست رفتن کامل آینده آنان شد، خطایی کوچک و گناهی قابل اغماض است؟ اگر نیست، پس چرا تاکنون هیچ نهاد حقوقی و نظارتی یا دادگاه و محکمه قضایی به فریاد تظلم خواهی بورسیه ها رسیدگی نکرده است؟ آیا همه باید منتظر انهدام شخصیت و متلاشی شدن بنیاد خانواده جوانان مظلومی باشند که به حکم وزارت علوم جمهوری اسلامی اعتماد کردند؟ آیا فتنه گران باید با دست باز هر کار غلط و تخلفی انجام دهند و در مقابل جوانان مظلوم متدین هیچ مرجع دادخواهی نداشته باشند؟
باید گفت برخی از جوانان تحصیل کرده بورسیه متعهد به اسلام و انقلاب با پرونده های درخشان علمی، علی رغم اتمام دوره دکتری، بیش از یکسال است که به دلیل عدم نیاز خائنانه وزارت علوم و عدم واگذاری مدرک تحصیلی به آنها، ناامید و بیکار در راهروهای وزارت علوم و در کوچه و خیابان می گردند و بدون دریافت ریالی حقوق از وزارت علوم، هیچ امکانی برای حق خواهی و پیگیری مطالبات خود ندارند. این وضعیتی است که فتنه گران اتاق فکر وزارت علوم به مدیریت صدیقی برای جوانان تحصیل کرده متعهد به وجود آورده است.
جای شگفتی و تعجب فراوان است که گردانندگان بازی کثیف بورسیه ها، اندکی از اراده خود در نابودکردن روح و روان بورسیه ها و عدم امکان برای ورود این افراد به دانشگاه ها کوتاه نیامدند و در مقابل آن نهادهای قضایی و نظارتی علی رغم فرمایشات مقام معظم رهبری و اطلاع از وضعیت بورسیه ها و ظلم های فراوان صورت گرفته، هیچ اقدام قانونی و قضایی برای بازگرداندن این نیروها به بدنه وزارت علوم و دانشگاه ها، انجام نداد.
امید است سرگردانی طیف وسیعی از سرمایه های انسانی آموزش عالی که این روزها بدترین و سیاه ترین روزهای زندگی خود را سپری می کنند، با تمهید نهادهای قانونی و قضایی پایان یابد و متولیان اتاق فکر فتنه،تباهی و خیانت در وزارت علوم که قصدی جز به حاشیه راندن وزارت علوم از رسالت اصلی خود و به آشوب کشیدن محیط های آکادمیک ندارند، با احکام قضایی از مسند امور کنار گذاشته شوند.
انتهای پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، رضا نجابت دبیر سیاسی اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل، با اشاره به لیدری برخی مفسدان اقتصادی در جریان اصلاحات، گفت: متاسفانه در روزهای منتهی به انتخابات شاهد این هستیم که افرادی در جریان دوم خرداد محوریت یافته و لیدری میکنند که سابقه روشنی نداشته و حتی محکومیت قضایی را در کارنامه خود دارند.
وی افزود: افرادی که با حکم دستگاه قضایی با اتهامات اقتصادی و امنیتی به زندان رفته و سابقهدار محسوب میشوند در حال چینش فهرست انتخاباتی برای اصلاح طلبان هستند که باید برای لیست انتخاباتی که یک مفسد اقتصادی آن را می بندد تاسف خورد.
نجابت تاکید کرد: عقلای دوم خردادی و اصلاحطلب میبایست مانع از محوریت افرادی امثال کرباسچی در انتخابات شوند، مجلس یک نهاد نظارتی و تقنینی است که باید در راستای مطالبات مردم گام بردارد.
این فعال دانشجویی گفت: آیا اصلاح طلبان باور دارند که با دستمال کثیف میشود شیشهای را پاک کرد؟ آیا غارتگران بیتالمال امانتداران مناسبی هستند؟ مسلما اینگونه نیست.
انتهای پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در هفتادمین اجلاس شورای مرکزی این دانشگاه که با شعار دانش، فرهنگ و اقتصاد در سالن شهید مطهری دانشگاه آزاد برگزار شد با تشریح سیاستهای این دانشگاه گفت: عبدالله جاسبی عضو هیأت امنا و رئیس اسبق دانشگاه آزاد معتقد بود که دهه چهارم دانشگاه دهه توسعه کیفی است و ما هم همان راه را ادامه میدهیم.
وی دانشگاه آزاد را بزرگترین دستاورد علمی - آموزشی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: بر اساس گزارش وزارت علوم در ایران 2855 واحد آموزشی وجود دارد که 505 واحد از این تعداد مربوط به دانشگاه آزاد و واحد سما است یعنی دانشگاه آزاد با 2300 واحد آموزشی دولتی و خصوصی رقابت میکند.
وی با اشاره به مشکلات دانشگاه آزاد برای توسعه آموزش عالی گفت: در 10 سال گذشته در کنار افزایش رقبا و کاهش جمعیت جوان، سیاستهای محدود کننده در برابر دانشگاه آزاد را هم شاهد بودیم به طوری که رشد دانشگاه آزاد به دلیل این سیاستها کمتر از 4 درصد بود.
میرزاده ادامه داد: در حال حاضر 4 میلیون و 800 هزار دانشجو در کشور تحصیل میکنند که یک میلیون و 700 دانشجو در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه کاهش هزینه به افزایش درآمدها از برنامههای این دانشگاه است، گفت: 20 شورای راهبردی تشکیل دادیم و بر اساس اسناد بالادستی نظام برنامهریزی میکنیم.
وی تأسیس شرکتهای دانشبنیان و مراکز رشد،ایجاد سامانه آزمایشگاههای همکار، کاهش وابستگی بودجه به شهریه و اجرای طرحهای فرهنگی ماندگار را از جمله اقدامات دانشگاه آزاد برای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد.
میرزاده گفت: تا مهرماه سال 92 حدود 8 واحد بینالملل داشتیم که اکنون این تعداد به 14 واحد رسیده است، در حوزه علوم پزشکی 4 بیمارستان تأسیس کرده بودیم که به زودی 10 بیمارستان دیگر نیز فعال میشود.
وی اضافه کرد: در زمینه تحصیلات تکمیلی نیز مهر 92 نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه به کل دانشجویان 21.6 درصد بود که اکنون 30.4 درصد است. همچنین از تعداد 18 هزار رشته محل از مهر 92 تاکنون به 27 هزار رشته محل رسیده است.
رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به افزایش جذب هیأت علمی این دانشگاه گفت: حدود سه هزار عضو هیأت علمی جدید جذب کردیم و تا پایان اسفند ماه 2 هزار نفر دیگر جذب میشوند.
به گفته وی 3900 نفر نیز از طریق فراخوان 31 خرداد سال 95 جذب میشوند.
میرزاده اضافه کرد: نسبت استاد غیرهمگن به دانشجو با دانشگاه آزاد یک به 51 بوده که این میزان در حال حاضر یک به 47 است.
وی افزود: در رتبهبندی EFI در مهر 92 رتبه 704 جهان را داشتیم که در حال حاضر از نظر این پایگاه در رتبه 187 جهان هستیم، همچنین مستندات علمی دانشگاه آزاد در پایگاه اسکوپوس در مهر 92، 40 هزار مقاله بوده است که در حال حاضر به بیش از 61 هزار رسیده است.
وی در رابطه با طرحهای عمرانی دانشگاه نیز، گفت: 162 طرح عمرانی نیمهتمام داریم که در حال اتمام این طرحها هستیم و سرانه ساختمانی دانشگاه نیز رو به افزایش است.
رئیس دانشگاه آزاد گفت: در سال 92 بودجه این دانشگاه 3470 میلیارد تومان بوده است که در سال 94 به 5800 میلیارد تومان رسیده است و پیشبینی میکنیم در سال 95، 9800 میلیارد تومان بودجه داشته باشیم.
وی ادامه داد: میزان درآمد غیرشهریه نیز در سال 92، 189 میلیارد تومان بوده است که در سال 94 به 922 میلیارد تومان رسیده و پیشبینی میکنیم در سال 95 یک هزار و 585 میلیارد تومان درآمد غیرشهریه داشته باشیم.
انتهای پیام/م