
به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران،
پرویز سروری عضو شورای شهر تهران درباره اظهارات تعدادی از نمایندگان مبنی بر انصراف افرادی که در لیست ائتلاف اصولگرایان نیستند، گفت: طبیعتا هر کس کاندید میشود حق طبیعی دارد رقابت کند، آن بحثی که آقای حداد انجام میدهد که ما نیز داریم یک توقع اصولگرایانه است. چون رقابت ما با اصلاح طلبان یک نزدیک است.
وی ادامه داد: امروز ما در منطقه و داخل کشور چالش های سنگینی داریم، مجلس نقش مهمی در حل این چالش ها دارد؛ اگر این پایگاه دست واگرایان بیافتد، یک فاجعه سیاسی برای کشور رخ می دهد، در شرایطی که ما در سال آینده قیمت نفت ما به صفر می رسد، منطقه در شرف جنگ جهانی است. و نا امنی دارد منطقه را نابود میکند. که این موضوع نقش مجلس انقلابی و همگرای با رهبری را بسیار مهم می کند.
قائممقام جمعیت رهپویان افزود: حالا چرا ما میگوییم نهضت انصراف باید راه بیافتد؟، یعنی یک عده حقشان بگذرند؛ بذرگواری کنند، تاریخ تهران نشان داده است رقابت بین دو لیست اصلی است و لیست های فرعی همیشه رای شکنی می کنند.
سروری تصریح کرد: وقتی این چنین است ما یک لیست اصلی داریم، افرادی که در لیست نیستند و حتما خیلی از آنها شایسته تر باشند اما به هر دلیلی در لیست نیامدند، باید با لیست اصولگرایان رقابت کنند، ما مواجه میشویم با یک رقابت درون گفتمانی، رقابت های درون گفتمانی حتما به نقع طرف مقابل است، یعنی آنهایی که با ما رقابت می کنند به مجلس نمی روند اما باعث می شود یک عده از ریسمان بیافتند.
عضو شورای شهر تهران با ذکر یک درخواست از اصولگرایان گفت: ما الان از دوستانمان این تقاضا را داریم، و به آنها می گوییم شما برحق، شما شایسته تر و بهتر، اما ما از شما درخواست می کنیم شما بیاید بخاطر انقلاب و مطالبه رهبر انقلاب رقابت های درون گفتمانی را به برون گفتمانی تبدیل کنیم.
وی ادامه داد: نهضت انصراف یعنی نهضت ایثارگری، برای پیروزی جریان و پیروزی خط امام و رهبری و ثبات و امنیت کشور، بخاطر همین است که به نظر من این لیست یک لیست بسیار قوی، مناسب و گره گشا برای مجلس است.
سروری در پایان نیز گفت: ما حدود 200 شخصیت قدرتمندی که هر کدام شایسته حضور در لیست را داشتند، داریم، که این در حالی است که ما فقط 30 صندلی داشتیم، 170 نفر دیگر را چه کار کنیم؟؛ به همین دلیل ما فکر میکنیم که این 170 نفر باید نهضت ایثارگری راه بیاندازند.
انتها پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، در بخشی از این نامه آمده است: چگونه امکان پذیر است که هدف قوه قضاییه برخورد با مفسدان باشد اما طرح هایی که شفافیت اطلاعات را به دنبال دارند در قوه قضاییه مسکوت بمانند یا توسط بخش های دیگری از قوه قضاییه حذف شوند؟ آیا وظیفه قوه قضاییه بستر سازی برای گسترش فساد است یا بسترسازی برای کاهش فساد؟
متن این نامه به شرح زیر است:
ریاست محترم قوه قضاییه
حضرت آیت الله آملی لاریجانی
سلام علیکم
اقدام تعجب آور دیوان عدالت اداری در حذف کد رهگیری املاک سبب شد تا به عنوان جمعی از جامعه دانشجویی کشور، مطالبی را بی پرده و شفاف خدمتتان عرض کنیم:
1- چند سالی است علی رغم همه تلاش های ستودنی قوه قضاییه برای برخورد با مفسدان گردن کلفت، متاسفانه مبارزه سیستماتیک با ساختار های فاسد پرور، که یکی از علل پرورش مفسدان است، نه تنها مورد توجه قوه قضاییه قرار نگرفته، بلکه گاها عملکردی متضاد با آن را شاهد بوده ایم. اگرچه مبارزه با مفسدان گردن کلفت شرط لازم است اما اصلاح ساختارها برای جلوگیری از فساد اولی تر و شرط کافی آن است. برای جلوگیری از به وجود آمدن کانون های قدرت و ثروت، باید مبارزه سیستمی با ساختارهای فاسدپرور در دستور کار قرار گیرد.
2- حذف کد رهگیری املاک توسط دیوان عدالت اداری، عدم پیگیری طرح کاداستر که بیش از 10 سال در قوه قضاییه بر زمین مانده است ( درحالی که در دیدار رهبری عنوان کردید 98 درصد آن اجرایی شده ولی بعد از گذشت 5 سال هنوز عملیاتی نشده است)، و عدم برخورد با مسئولانی که مسبب اصلی زمین خواری و کوه خواری و دریا خواری هستند، تنها بخشی از عملکرد بعضا شبهه انگیز قوه قضاییه برای مبارزه با ساختارهای اقتصادی فاسد پرور است. عملکردی که این سوال را در ذهن متبادر میکند که دلیل عدم پیگیری طرح هایی که شفافیت اطلاعات را به دنبال دارد چیست؟
چگونه امکان پذیر است که هدف قوه قضاییه برخورد با مفسدان باشد اما طرح هایی که شفافیت اطلاعات را به دنبال دارند در قوه قضاییه مسکوت بمانند یا توسط بخش های دیگری از قوه قضاییه حذف شوند؟ آیا وظیفه قوه قضاییه بستر سازی برای گسترش فساد است یا بسترسازی برای کاهش فساد؟
3- دیوان عدالت اداری طرح کد رهگیری املاک را حذف می کند، به جای حل مسئله، صورت مسئله را پاک میکند، و به جای پیوستن دفاتر ثبت اسناد به سیستم کد رهگیری (که از ابتدا با آن مخالفت می کردند)، برای برطرف کردن دلایل واهی مخالفت با کد رهگیری، اصل طرح را حذف می کند تا این سیستم شفافیت اطلاعات همچون طرح های شبنم و کارت سوخت حذف شوند و سوداگران و کلاهبرداران بازار مسکن نفس راحت تری بکشند! تا از این به بعد شاهد افزایش پرونده های مربوط به حوزه املاک باشیم، پرونده هایی که به اذعان مسئولین قضایی در حال حاضر بیش از 30 درصد پرونده های قضایی را به خود اختصاص میدهد.
4- براستی چه کسی از شفافیت اطلاعات در معاملات مسکن سود میبرد و چه کسانی از این شفافیت اطلاعات متضرر شده و به تکاپو میافتند؟ چه کسی پاسخگوی افزایش مجدد پروندههای کلاهبرداری در زمینه فروش یک ملک به چند مشتری در دادسراها و هزینههای وارده بر کشور و مردم خواهد بود؟ تا کی مصالح کشور باید قربانی زورآزماییهای نهادهای رقیب قرار گیرد؟ چرا سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و زیرمجموعه قوه قضاییه با طرح کد رهگیری املاک که سبب شفافیت اطلاعات، کاهش فساد خیزی در بازار املاک، امکان کنترل بازار و ... می شود، مخالفت میکند؟ چگونه برخی با حذف کد رهگیری املاک، از اقتصاد مقاومتی سخن میگویند؟
5- درپایان مجدداً از همه تلاش های قوه قضاییه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی قدردانی می کنیم و امیدواریم که با ابطال رای دیوان عدالت اداری، با اتمام طرح کاداستر و دیگر طرح های ناتمامی که زمینه ی وقوع فساد در کشور را میخشکاند، گام های اساسی ای جهت مبارزه سیستمی با ساختارهای فاسدپرور اقتصادی شکل گیرد و امید منفعت طلبان و مفسدان به ناامیدی تبدیل شود.
به امید ظهور عدالتگستر گیتی
جنبش عدالتخواه دانشجویی
انتها پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، موسی کمالی درباره وعدههای تبلیغاتی برخی از نامزدهای انتخاباتی مجلس پیرامون قوانین سربازی اظهار کرد: با توجه به اینکه سربازی به توان رزمی نیروهای مسلح و بنیه دفاعی کشور ارتباط دارد، قطعا تصمیمگیری در مورد آن از سوی ستاد کل نیروهای مسلح انجام میشود.
وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به اینکه سربازی با موضوع امنیت و بنیه دفاعی کشور در ارتباط است، بنابراین نمیتوان به این موضوع به عنوان یک مساله احساسی و در یک فضای تبلیغاتی و انتخاباتی نگاه کرده و اظهار نظر کرد.
به گفته جانشین اداره سرمایههای انسانی ستاد کل نیروهای مسلح برای اظهار نظر در مورد سربازی باید مولفههای مختلف از جمله وضعیت ژئوپلیتیکی کشور، تهدیدات، آمایش سرزمینی، ابزارهای دفاعی و... مدنظر قرار بگیرند.
کمالی با بیان اینکه سربازی یک موضوع تخصصی است که باید به شکل تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: بنابراین تاکید ما به نامزدهای محترم مجلس شورای اسلامی این است که به حوزه سربازی ورود نکنند و با دادن برخی از وعدههایی که اجرایی نبوده یا احتمال آن ضعیف است برای جوانان و مشمولان مشکل ایجاد نکنند.
جانشین اداره سرمایههای انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: متاسفانه ممکن است برخی از جوانان با اعتماد به این سخنان وارد غیبت از سربازی شده و بعد به همین دلیل در مسیر زندگی آیندهشان لطمه وارد شود.
این اظهارات در حالی است که سربازی به عنوان یکی از بزرگترین مشکل جوانان و خانواده ها مطرح می شود و مشخص نیست که مسئولان نظام وظیفه به چه دلیل از مطرح شدن، و بررسی این معضل اجتماعی جلوگیری می کنند؟ این در حالی است که رهبر انقلاب در دیدار سال گذشته دانشجویان بر پیگیری این معضل تاکید داشتند؛ ایشان در آن دیدار فرمودند: راه حل مشکل سربازی برای ازدواج جوانان، کوتاهکردن مدتزمان آن نیست و باید شیوههای دیگری به کار گرفته شود، اما مهمتر از آن، انگیزه برای ازدواج در میان جوانان است که نباید کاهش یابد.
از سوی دیگر در همین زمینه چند روزی است که کمپینی با عنوان "کمپین بهبود خدمت سربازی" در فضای مجازی مطرح شده است؛ نسیم آنلاین در گزارشی از این کمپین می نویسد: مشکلات شیوه کنونی اجرای قانون سربازی بر هیچ کس پوشیده نیست و با توجه به این که این مشکلات 2 سال از عمر یک جوان و خانواده و احتمالا همسر اورا تحت الشعاع قرار می دهد. بدیهی است نماینده گان محترم مجلس برنامه مناسبی برای بهبود شیوه کنونی سربازی طرح کنند و این دوره را به دوران خدمت واقعی به کشور تبدیل نمایند. و رای دهنده گان گرامی نیز با توجه به اهمیت این مسئله در انتخاب کاندیداها به طرح های بهبود سربازی توجه نمایند.
به هر حال در روزهایی که نظام وظیفه بیش از اینکه به فکر رفع مشکلات سربازان باشد، خود را درگیر طرح «خرید سربازی» و واریز درآمد حاصل از آن به «خزانه دولت» کرده است؛ مشخص نیست که چه موقع قرار است این مشکل جوانان که تعدادی بسیاری از آنها متاهل هستند، برطرف شود.
انتها پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، مرتضی فاضلی مدیرکل آموزشهای فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در سومین جشنواره رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی که در بوستان گفتگو در حال برگزاری است، در پاسخ به سوالی درباره اهداف مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان گفت: هدف گذاری ما در سه حوزه معرفتی، فرهنگی سیاسی و حوزه مهارت های عمومی تقسیم شده است.
فاضلی در ادامه گفت: اعتقاد من این است که در محیط های آموزشی از ظرفیت آموزش مجازی و قابلیت های فناوری های جدید آموزشی غفلت شده است؛ بعنوان مثال در جریان یکی از برنامه های کلان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به نام ضیافت اندیشه، متوجه شدیم که قشر خاکستری به آموزش از طریق اینترنت اقبال بسیار خوبی نشان میدهد.
وی افزود: بنابراین بعد از آن، کار خود را توسعه دادیم، و از رقم 10هزار نفر به صورت جهشی به 50 هزار و 90هزار و بعد از آن به 150 و هم اکنون به 250 هزار نفر فراگیر رسیدیم. خوشبخانه با اقبالی که از مخاطب دیدیم، الان به یک نقطه امیدوار کننده رسیده ایم.
وی با اشاره نحوه روند رشد و تعالی این مجموعه گفت: یک مبنای ما نیاز سنجی از دانشجویان است، یعنی ما از میان همین جامعه آماری 250 هزار نفر، نیاز سنجی خودمان را انجام میدهیم. که این جمعیت خوبی است.
مدیر آموزشهای فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تصریح کرد: از بیرون از مجموعه نیز از طریق اساتید، این نیازسنجی را بروز می کنیم. و درس هایی که تولید می کنیم، نسبت آن با نیازهای دانشجویان در حال نزدیک تر شدن است. البته نمی توان ادعا کرد هرچه مخاطب دوست دارد را تولید کرده ایم. ولی می توان ادعا کرد که به نیازهای دانشجویان نزدیک شده ایم.
فاضلی در پاسخ به این سوال که "چگونه این مجموعه را به دانشجویان معرفی می کنید" گفت: اولین نقدی که به ما هم می شود همین مسئله است، که وقتی مجموعه های فرهنگی و آموزشی کار ما را می بینند این سوال را می کنند که چرا این کار را معرفی نکرده اید. اما اینکه ما با کدام بخش از دانشگاه ارتباط داریم، من فکر می کنم با نیاز و سلیقه دانشجو هماهنگ شویم بهترین حالت است. البته از رسانه و اطلاع رسانی نباید غافل باشیم. ما اگر به نیازهای دانشجو که متاسفانه متولیان دانشگاهی کمتر به آن اهمیت می دهند، تمرکز کنیم، می توانیم جذب مخاطب خوبی داشته باشیم.
وی گفت: جالب است بدانید که قریب به 2000 استاد دانشگاه در سامانه آموزشی نهاد ثبت نام کرده و مشغول گذراندن دروس سیاسی- معرفتی هستند از سویی دیگر الان بیش از یکصد بسته آموزشی در قالب های متنوع داریم که سعی داریم در پایان سال تحصیلی 94-95 این مجموعه را به 150 درس برسانیم.
فاضلی در پایان در پاسخ به این سوال که "اصلی ترین نیاز دانشجویان چیست؟" گفت: به نظرم اولویت اول نیازهای آموزشی دانشجویان، نیاز معرفتی است، که همین مسئله در بیانات رهبر انقلاب طی چند سال اخیر اشاره شده است که ایشان به دانشجویان فرمودند سطح دانش خود را به روزنامه ها و سایت ها محدود نکنید و اولویت دوم برای دانشجویان ارتقاء مهارت ها است، که این مهارت در حوزه زندگی، ارتباطات اجتماعی و سبک های یادگیری می تواند باشد.
انتها پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس،
حجت الله عبدالملکی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) عصر امروز در همایش «مجلس، دولت و نفوذ اقتصادی» که به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه علامه برگزار شد گفت: آمریکا و غرب به دنبال نفوذ اقتصادی در ایران هستند زیرا منافع اقتصادی خود را در ایران میبینند و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند آنها به دنبال این هستند که در بین تصمیم سازان و نمایندگان ما نفوذ کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: شنیده شده است که برخی از گروهها و جناحها قصد دارند 5 میلیارد صرف امور تبلیغاتی خود در انتخابات کنند و معلوم نیست که این مبلغ از کجا آمده و چگونه قرار است هزینه شود؟
عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) تصریح کرد: غرب برای اینکه به منافع خودش در کشور ما دست پیدا کند به دست برخی از تصمیم سازان تئوری میرساند تئوری که برای انباشت ثروت در دست برخی از افراد خاص تلاش میکند و در همین راستا ما میبینیم که در کشور برخی از مفسدان اقتصادی شناسایی میشوند و برخی از آنها نیز سالهای سالبه کار خود ادامه می دهند.
عبدالملکی در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد نظام بانکی در ایران اظهار داشت: نظام بانکی ما در عمل بر اساس الگوی آمریکایی آنهم نه الگوی آمریکایی خالص عمل میکند، به این صورت که سپرده مردم را میگیرد ولی آن را به جوانان برای ازدواج و اشتغال و به تولید کنندگان برای تولید نمیدهد. نظام بانکی ما اسلامی نیست.
این استاد دانشگاه ادامه داد: این مسئله نیاز به اصلاح دارد ولی متاسفانه کسانی که منفعتشان در این موضوع قرار گرفته است اجازه اصلاح را نمیدهند. افرادی که گاهی در شبکه مدیریت بانکی نیز نفوذ کرده اند.
وی در ادامه با اشاره به نفوذ در قسمت واردات تصریح کرد: امروز حتی در عرصه واردات نیز شاهد نفوذ هستیم و وقتی گفته میشود باید واردات را کاهش داد برخیها مقاومت میکنند و اجازه چنین کاری را نمیدهند.
عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: اکثر کالاهایی که وارد میشوند را خودمان میتوانیم در داخل تولید کنیم ولی متاسفانه میبینیم که تولیدیهای ما تعطیل میشوند و ما به سمت واردات کالا میرویم چه کسی است که نمیگذارد این روند اجرا شود. آیا غیر از این است که کسانی که منافعشان در گرو واردات است اجازه اصلاح این روند را نمیدهند؟
وی اضافه کرد: مفسدان اقتصادی امروز دلگرم هستند زیرا کاری که میکنند در میان میلیونها تراکنش دیگر گم میشود زیرا شفافسازی در این راستا وجود ندارد و ما شدیدا به شفاف سازی در این عرصه نیازمندیم.
عبدالملکی ضمن انتقاد از فروش نفت به صورت خام تصریح کرد: چه کسانی هستند که در رابطه با نفت و گاز نمیگذارند اصلاحات لازم صورت گیرد؟ و اجازه نمیدهند ما نفت را به صورت خام و با قیمت پایین نفروشیم. این مسئله به خاطر تفکراتی است که توسط آمریکا وارد شده و اجرا میشود.
عبدالملکی گفت: مشکلات اقتصادی ما و تمام مواردی که مطرح شد همه با اقتصاد مقاومتی حل میشود و اقتصاد مقاومتی کلید رفع مشکلات اقتصادی ما است و با اجرای درست اقتصاد مقاومتی راههای نفوذ اقتصادی نیز بسته میشود.
وی در خاتمه اظهار داشت: امروز دولت اقتصاد مقاومتی را به یک محتوای پوچ و سوال صرف تبدیل کرده است و از طرفی میبینیم که مسئولان اقتصادی ما به مفهوم درستی از اقتصاد مقاومتی دست نیافتهاند که مجلس باید در این رابطه مطالبه عالمانهای داشته باشد.
انتهای پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، محمد سلیمانی نماینده مجلس شورای اسلامی در همایش «مجلس، دولت و نفوذ اقتصادی» که به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، ضمن درخواست از دانشجویان و جوانان برای برگزاری جلساتی برای ارائه مطالبات خود به مسئولان گفت: مطالبه کردن به نفع کشور است و موجب پیشرفت میشود. به همین دلیل سعی داشته باشید از مسئولان در چنین جلساتی دعوت کنید.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری تاکید کرد: مجلس در راس امور است و جایگاه بسیار ویژه و مهمی دارد و باید به بحث مجلس بیش از این پرداخته شود.
وی در قسمت دیگری از سخنان خود ادامه داد: در کشور ما یک دیدگاه وجود دارد که میگوید ما میتوانیم حکومت اسلامی را برقرار کنیم و به تمدن اسلامی برسیم و در مقابل آن یک دیدگاه دیگر نیز وجود دارد که میگوید ما چنین چیزی را نمیخواهیم و میتوانیم به نحوی جیرهخوار غرب باشیم. در زمان مشروعیت هم میبینیم که این دو دیدگاه با هم درگیر هستند.
سلیمانی ادامه داد: تفسیری که مقام معظم رهبری در این رابطه دارند این است که جمهوری اسلامی ایران باید مراحلی را طی کند. مانند بحث استقلال، اعتلای انقلاب اسلامی، شکلگیری تمدن اسلامی و در نهایت هم بحث جامعه حضرت مهدی (عج) مطرح میشود.
این نماینده مجلس با بیان اینکه مسئولان در نظام اسلامی باید دارای یکسری ویژگیها باشند، افزود: یکی از این ویژگیها این است که مسئولان در نظام اسلامی کار اقتصادی نکنند. زیرا اگر اینچنین باشد مشکلات اقتصادی ما حل نخواهد شد.
وی گفت: انتقاد ما به دولت به دلیل این است که گفته میشود 6 نفر در دولت نشستهاند که هزار میلیارد پول دارند و وقتی چنین بحثی مطرح میشود هیچ کسی آن را تکذیب نمیکند.
سلیمانی در ادامه ضمن انتقاد از عدم استفاده از توان داخلی توسط برخی مسئولان گفت: متاسفانه ایرانیها هیچ اجازه ندارند وارد بحث بالادستی صنعت نفت شوند. در فاز 15 و 16 در پارس جنوبی دیدیم که بعد از مدتی که شاهد پیشرفت در این دو فاز بودیم آن را تعطیل کردند و گفتند خارجیها باید بیایند و کار را ادامه دهند که بعداز مدتی خارجیها نیامدند.
این نماینده مجلس اظهار داشت: متاسفانه گاهی شنیده میشود برخی از مسئولان میگویند ما فقط توان درست کردن آبگوشت بزباش را داریم که این تحقیر اقتصاد و ملت است. در صورتی که ما توان بسیار بالایی داریم و شرکتهایی مانند مپنا را شاهد هستیم که با بزرگترین شرکتهای دنیا رقابت میکنند. اگر چنین مجلسی برپا شود که زیر سطح چنین تفکری برود، معلوم نیست چه اتفاقی برای کشور بیفتد و اینکه آیا دیگر در دانشگاه علم باقی خواهد ماند؟
وی ضمن انتقاد از قرارداد جدیدی که خودروسازی با پژوی فرانسه به امضا رسانده است، خاطرنشان کرد: بیش از 50 سال است که صنعت خودروسازی در کشور ما راه افتاده ولی متاسفانه کیفیت آنچنان مناسبی ندارند. در زمانی هم که مردم تصمیم میگیرند به دلیل کیفیت پایین و قیمت بالای خودرو دست از خرید آن بردارند، یکی از وزیران کشور آنها را ضدانقلاب خطاب میکنند یا اینکه میگویند باید مدیر از خارج کشور وارد کنیم.
سلیمانی تصریح کرد: اگر نماینده مجلس وکیلالدوله باشد حتما با مشکل روبرو خواهیم شد. البته من به نمایندگان اینچنینی دولت ذلیل میگویم و نمایندگان دولت ذلیل هرگز نمیتوانند تحول اقتصادی و پیشرفت ایجاد کنند.
این نماینده مجلس در ادامه گفت: در قدم اول نیروی انسانی اصلیترین پتانسیل و ظرفیت در جمهوری اسلامی ایران است که متاسفانه از آن استفاده نمیشود و متاسفانه میبینیم درب صنعت نفت و گاز ما بسته میشود و نیروی انسانی ما بیکار است.
وی در ادامه تاکید کرد: من در دو سال و نیم اخیر که در مجلس هستم از اینکه میبینم در وزارت نفت وزیر از معاون پیرتر است و مسئولان دیگر یکی از یکی کهنسالترند بسیار غصه خوردم. وزارتخانهای که اینگونه باشد نمیتواند باعث پیشرفت شود.
سلیمانی با بیان اینکه ما باید یک مجلس زنده تشکیل بدهیم که پاسخگوی نیازها و مشکلات مردم و کشور باشد، افزود: وقتی یک مسئول فقط خانهاش چند هزار متر مربع است چگونه میتواند کار کند و درد ملت را بفهمد؟ معلوم است با چنین روندی که ایجاد میشود شاهد مشکلات اقتصادی هستیم و شب پرداخت یارانهها مصیبت برخی مسئولان آغاز میشود.
این نماینده مجلس ادامه داد: مسئولان باید از مسائل حاشیهای دوری کنند و نباید وارد حاشیه شوند. مردم مسئول پرحاشیه را دوست ندارند. باید حاشیه را رها کرد و به داد ملت رسید.
سلیمانی اظهار داشت: وضعیت اقتصادی و معیشتی امروز به مردم فشار میآورد. باید فکری کرد و راه چارهای اندیشید. امروز برجام هم که امضا شده و دیگر هیچ بهانهای وجود ندارد. پس دولت باید فکری برای مشکلات اقتصادی مردم انجام دهد.
وی در خاتمه با بیان اینکه هزینه جاری دولت در سال 94 دو برابر سال 89 است، گفت: برخی مسئولان فقط به مردم وعده آینده میدهند و معلوم نیست این آینده کی قرار است برسد.
انتهای پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، مناظره صالح اسکندری سردبیر هفته نامه آدینه تهران و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با مازیار خسروی دبیر سیاسی روزنامه شرق به همت انجمن علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.
در این مناظره صالح اسکندری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در کرمانشاه گفت: انتخابات به عنوان سال تحویل نظام سیاسی فرصتی برای نوسازی نظام سیاسی است، اما غرب گرایان در پی دگرسازی جمهوری اسلامی و ایجاد یک نسخه تقلبی از مردمسالاری دینی هستند که فاقد محتوا باشد.
وی با اشاره به اصرار برخی گروههای اصلاح طلب بر مواضع سال 88 گفت: اصلاح طلبانی که در فتنه 88 میگفتند تقلب شده چرا برای انتخابات 7 اسفند سبیل به سبیل در صف ایستادهاند؟ اگر میگویید انتخابات در ایران اعتبار ندارد پس چرا ثبت نام میکنید. اگر در انتخابات شرکت میکنید چرا حاضر نیستید در رسانههای خود اعلام کنید که مسئله تقلب در سال 88 یک دروغ بزرگ و ظلم به نظام بود.
اسکندری با اشاره به ارتباط اعتدالیها و اصلاح طلبان گفت: اصلاح طلبان به دولت اعتدال به چشم یک اسب تروا نگاه میکردند که در نهایت از داخل شکم آن خارج شده و وارد قلعه نظام میشوند. لکن گویا جریان اعتدال قصد ندارد شکم اسب تروا را بگشاید و قرار است اصلاح طلبان به دلیل نبودن اکسیژن در داخل اسب خفه شوند.
وی افزود: بالاخره مشخص نیست اعتدال اسب تروای اصلاح طلبان است یا جریان اصلاحات اسب مردهای است که جریان اعتدال در حال سواری گرفتن از آن است. بر این اساس اصلاح طلبان تمایلی به دفاع از دولت ندارند.
اسکندری در ادامه به بحث خطر نفوذ اشاره کرد و گفت: امثال جیسون رضاییان هم که طعم و مارک آدامس برخی مقامات بلند پایه کشور را میدانستند به ظاهر روزنامه نگار و خبرنگار بودند.
وی با طرح این پرسش ادامه داد: چرا فهرست اصلاحات مورد حمایت محکومین و زندانیان در بند اوین است؟
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به ماجرای سفر کاسپین ماکان شوهر ندا آقا سلطان به تل آویو و اعطای نشان افتخار به وی گفت: نخست وزیر اسرائیل در آن سفر گفت اصلاح طلبها نمایندگان ما هستند که در ایران بر علیه حکومت میجنگند! چرا آن زمان روزنامه شرق هیچ موضعی از خود نداد؟
در ادامه این مناظره خسروی دبیر سیاسی روزنامه شرق با اشاره به سوال اسکندری در خصوص ماکان گفت: شوهر ندا آقا سلطان غلط کرد که به اسرائیل رفت چرا گناه یک نفر را پای کل جریان اصلاحات مینویسید؟
وی با یاد آوری مواضع مرحوم عسگراولادی در زمینه سران فتنه گفت: عسگراولادی معتقد بود آقایان کروبی و موسوی مجرم نیستند.
خسروی افزود: اینکه میگویند دولت اسب تراوای اصلاح طلبان است درست نیست. اصلاح طلبان به دولت انتقادات زیادی دارند.
خسروی با اشاره به اتهامات بابک زنجانی افزود: بابک زنجانی در دولت احمدی نژاد پدید آمد آیا شما مسئولیتش را قبول میکنید؟ 8 میلیارد دلار پول را هنوز نتوانستهایم از او بگیریم.
وی در زمینه نفوذ هم گفت: نفوذیها در بین افراد ظاهرالصلاح هستند وگرنه من روزنامه نگار منتقد که در هیچ کجای نظام اجازه داخل شدن نمیدهند چگونه میتوانم نفوذ کنم.
وی خطاب به اسکندری تصریح کرد: انتظار ما این بود که در خصوص برنامه اصولگرایان صحبت کنید منتهی شما فقط به ما اصلاح طلبان حمله می کنید از این رو من هم مجبورم که پاسخ دهم.
وی در زمینه فهرست زندانیان اوین هم گفت: زندانیان و محکومان قضایی طبق قانون حق دارند به هر کسی که خواستند رای دهند و از هر جریانی که خواستند حمایت کنند.
در پایان این مناظره دانشجویان به طرح پرسشهای خود از این دو فعال سیاسی پرداختند.
انتهای پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، امیرحسین عابدی دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شهید بهشتی در واکنش به لیدری کرباسچی برای تهیه لیست انتخاباتی اصلاح طلبان، گفت: بازگشت یک مفسد اقتصادی به عرصه سیاسی بسیار ناراحتکننده است.
وی افزود: یکی از تهمتهایی که اصلاحطلبان به دولت گذشته میزدند، فساد اقتصادی بود، حال این جریان لیدری خود را به یک مفسد اقتصادی دادهاند.
این فعال دانشجویی تصریح کرد: جای تعجب دارد فردی که بخاطر فساد اقتصادی محکومیت قضایی دارد و در این حوزه مشهور است، لیدری یک جریان را به عهده میگیرد.
عابدی اضافه کرد: اگر قرار است کاندیداهایی که لیدر تهیه لیست انتخاباتی آنان یک مفسد اقتصادی باشد، به مجلس بروند، باید فاتحه آن مجلس را خواند.
دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شهید بهشتی در پایان گفت: از چنین نمایندگانی که لیدری آنان را کرباسچی بر عهده دارد، برخورد با مفاسد اقتصادی بیرون نمیآید.
انتهای پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشگاه بوعلی، کارگاه آموزشی "روش پژوهش عمومی" از سری کارگاههای مهارتی طرح دانش افزایی و توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاهها و موسسات آموزشی و پژوهشی در روزهای 29 و 30 بهمن ماه به مدت 16 ساعت در سالن جلسات فجر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه برگزار می گردد. به شرکت کنندگانی که سقف مجاز حضور در کارگاه را رعایت نمایند، گواهی معتبر ارائه می گردد.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفته تا زمانی که ایران، موجودیت اسرائیل را به رسمیت نشناسد، نمیتوان با این کشور روابط دوستانه داشت.
به گزارش آسوشیتدپرس، مرکل که بعد از دیدار کابینه آلمان و رژیم صهیونیستی در جمع خبرنگاران صحبت میکرد گفت که او این موضوع را «روشن کرده» که «تا زمانی که موجودیت اسرائیل به رسمیت شناخته نشود، رابطه نرمال و دوستانه با ایران نمیتواند وجود داشته باشد.»
در همین حال به نوشته این رسانه آمریکایی، «فرانک والتر اشتاینمایر»، وزیر خارجه آلمان، در یادداشتی در نشریه آلمانی «بیلد» از گسترش خشونتهای بین اسرائیلیها و فلسیطینیها انتقاد کرد.
انتهای پیام/م