مدیریت امور فرهنگی دانشگاه صنعتی همدان خواستار مشارکت دانشجویان در ایده پردازی با موضوع نقش دختران در توسعه علمی فرهنگی دانشگاه شد.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشگاه صنعتی همدان، از دانشجویان علاقمند به شرکت در مسابقه دعوت میشود ایده ­های خود را با موضوع " نقش دختران دانشجو در توسعه علمی و فرهنگی دانشگاه" به آدرس farhangi@hut.ac.ir ارسال  نمایند. به بهترین ایده جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

مهلت ارسال ایده ها نهایتا 4ام اسفند ماه امسال می باشد.

انتها پیام/م

پایگاه khamenei.ir جدیدترین فتاوای مقام معظم رهبری در خصوص احکام ویژه ایام انتخابات را منتشر کرد.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه 1394، دفتر استفتائات مقام معظم رهبری به برخی استفتائات پیرامون انتخابات، مطابق با فتاوای حضرت‌ آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای پاسخ داده است.

 1-  آیا شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران شرعا واجب است و عدم شرکت حرام است؟

ج) شرکت درانتخابات نظام جمهورى اسلامى براى افراد واجد شرایط، یک وظیفه شرعى، اسلامى و الهى است.

2- آیا شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران واجب عینی است یا کفایی؟

ج) واجب عینى است.

3- با توجه به این که زن جهت شرکت در انتخابات می‌بایست از منزل خارج شود آیا واجب است از شوهر اجازه بگیرد ؟ و اگر شوهر به همسرش اجازه شرکت در انتخابات را ندهد یا رضایت نداشته باشد تکلیف زن چیست؟

ج) شرکت در انتخابات منوط به اذن شوهر نیست.

4- حکم رأی دادن سفید و بی نام چیست ؟ در صورت عدم شناخت و تحقیق ، یا تحقیق کافی و عدم وصول به نتیجه و تحیّر در انتخاب اصلح چطور؟

ج) در هر صورت اگر رأی سفید دادن موجب تضعیف نظام اسلامی باشد، حرام است.

5- در صورتی که به شخصی رأی داده شود و بعداً ایشان آن طور که باید به احکام اسلامی عمل نکند و موجب نارضایتی گردد ، آیا فرد رأی دهنده ، در محضر خداوند متعال مسئول خواهد بود یا خیر ؟

ج) اگر بر طبق موازین شرعی عمل کرده است، مسؤول نخواهد بود.

6-  در ایام انتخابات جهت شناخت کاندیدای مناسب، می‌بایست نواقص و عیوب و امتیازات آنها را در گذشته و حال تفحص کرد تا فرد لایق را پیدا نمود، آیا صحبت کردن پشت سر کاندیداها برای انتخاب فرد اصلح، ‌ جایز است؟ ملاک چیست؟

ج) در امور مربوط به انتخابات در حد مشاوره، اشکال ندارد.

7 -  با توجه به نزدیکی زمان انتخابات آیا دعوت بسیج از کاندیداها برای تبیین مواضع خود در مسجد اشکال دارد ؟

ج) باید بر طبق قوانین و مقررات  نظام اسلامی عمل شود.

8 - حکم شرکت یا عدم شرکت در انتخابات سایر کشورها چیست؟ آیا در این حکم فرقی بین کشور اسلامی و غیر اسلامی و انتخابات رسمی کشوری و انتخابات غیر رسمی کوچک وجود دارد یا خیر؟ اگر فرق دارد، حکم هر کدام چیست؟

ج) به طور کلى شرکت در انتخاباتى که موجب جلوگیرى از فساد و یا  فساد بیشتر شده و یا شرکت نکردن موجب تضعیف اسلام و مسلمین شود، واجب است.

انتهای پیام/م

نماینده مجلس گفت: یک نفر مثل سیروس ناصری که ظاهراً دیپلمات بوده اما یک دلال بزرگ نفتی است و در سال ۸۴ نیز به دنبال دریافت ۵۰۰ هزار دلار رشوه تحت پیگرد قرار گرفت هر هفته جلساتی را در دفتر ریاست جمهوری با هدف جذب سرمایه های خارجی برگزار می کند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، علیرضا زاکانی، نماینده مجلس شورای اسلامی در نشستی تحت عنوان گزارش یک فاجعه در دانشکده خبر خبرگزاری فارس برگزار شد حضور خود در این جلسه را با این توضیح توجیه کرد که من به عنوان نماینده مردم قسم یاد کرده ام.

 

وی ادامه داد: کمک به دولت برای مبارزه با فساد علت دیگری است که من در این جلسه حضور یافتم چون رئیس جمهور صراحتا بر مبارزه با فساد تاکید و آن را به عنوان هدف دولت خود یاد کرد.

 

زاکانی دلیل دیگر حضور خود در این نشست را جلوگیری از وابستگی ملت ایران و لطمه به استقلال کشور و همچنین ممانعت از هم پیوستن مافیای قدرت و ثروت با یکدیگر و نهایتا دلیل آخر خود برای حضور در این جلسه را لحاظ کردن نهایت دقت ملت در این مقطع تاریخی برای انتخابات پیش رو عنوان کرد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اطلاعی که از مافیای قدرت در دست است این گروه در انتخابات لیست دارند و بر این اساس من بر آن شدم تا حقایقی را به گوش ملت برسانم.

 

وی با انتقاد از این که اصل فساد در کشور زشت و ننگین است اضافه کرد: در سال 80 مقام معظم رهبری صراحتاً اعلام کردند که سران 3 قوه تمام همت خود را در مبارزه با فساد به کار گیرند اما متاسفانه کسی با فساد برخوردی نکرد تا در انتهای دهه 80 با گلایه رهبری در این خصوص مواجه بودیم. لذا به عنوان کسی که 12 سال نماینده مجلس بودم در خصوص مبارزه با فساد اهتمام ویژه ای دارم و تمام پروژه هایی که در خصوص آن ها حرفی زده ام سرانجام در دادگام محکوم شدند.

 

نماینده مجلس با اشاره به این که زمانی که در مجلس هفتم پیرامون فروش سوالات کنکور حرف زدم عده ای باور نکردند و  سرانجام فروش این سوالات و خیانت به جوانان، ادامه داد: روند افشاگری های ما محدود به این ها نبود در بازه ای از زمان یونسی وزیر اطلاعات را به مجلس آوردم و کمیسیون امنیت مجلس بعداً شهادت به حقانیت ادعای من داد در خصوص جاسبی، رحیمی، مرتضوی وپرونده سایپا و کرسنت همه را بر اساس وظیفه دینی خود و تعهدم نسبت به مردم کشور و نسل آینده انقلاب بیان کردم.

 

وی ادامه داد: امروز نیز می خواهم از خطر بزرگی حرف بزنم که کشور را بی سابقه تهدید می کند.

 

زاکانی از این خطر به نوعی غارت و چپاول در بعد ملی یاد کرد و ادامه داد: این غارت با مشارکت شبکه بزرگی در حال انجام است و یک جریان مشکوک که سوابق شناخته شده ای دارد به توافق هسته ای به جای نگاه برون رفت از سختی ها به عنوان ابزار تجارت غیرقانونی می نگرد.

 

نماینده مجلس با تاکید بر این که دولت به جای تولید رفاه در حال تولید رانت است خاطر نشان کرد: یک شبکه دلالای با ارتباط گیری با مسئولین دولتی به تعامل با عناصر خارجی اقدام کرده و در حال فروختن کشور در جهت منافع خود هستند.

 

وی با اشاره به این که حوزه های مختلف منابع کشور در حال غارت است ادامه داد: عده ای در حال پر کردن جیب های خود هستند و یک سازمان بزرگ فساد شکل گرفته است که هدف این سازمان تبدیل پول ملت به سرمایه داخل جیب غربی ها است.

 

زاکانی به جلسه ای که پیرامون قراردادهای نفتی و زیرساخت های ایجاد شده برای فروش کشور شکل گرفته است اشاره کرد و گفت: متاسفانه این ابعاد سایر ارکان را هم در برگرفته است.

 

رئیس جمهور به جای این که به دنبال فساد بگردد به وزارت نفت، دفتر خود و برادر خود بنگرد

 

نماینده مجلس رئیس جمهور مخاطب قرار داد و گفت: آقای رئیس جمهور به جای این که به دنبال فساد بگردد به دفتر خود، برادر خود و وزارت نفت بنگرد.

 

وی با تاکید بر این که اسناد متقنی در دست است که همان افرادی که در قطع نامه 598 جام زهر را به امام نوشاندند، همانها قبول ام پی تی را با افتخار بیان می کنند و در دور اول مذاکرات ( سال های 82 تا 84) محور جریان بودند و خواسته های غرب را فراهم می کردند .

 

این نماینده مجلس ادامه داد: امثال افرادی مثل سیروس ناصری میدان دار حرکت جدیدی در کشور شدند. ما امروز با شبکه فساد بزرگی مواجه هستیم که به بهانه مسائل بعد از برجام کشور را در مسیری قرار دادند که ماحصل آن حرکت در تصاحب قدرت است.

 

زاکانی سخنان خود را این طور ادامه داد که به هر حال رئیس جمهور مسئول کشور است و بر اساس قانون اساسی باید از اطرافیان خود صیانت کند. هر هفته دوشنبه ها جلساتی در تهران تشکیل می شود و شرایطی برای پیوستن ایران به شرکت های خارجی و عقیم کردن کشور را به بهانه سرمایه گذاری تشکیل می شود این در حالی است که در این روند عده ای فقط به پورسانت خود فکر می کنند.

 

نماینده مجلس با بیان این که در گذشته بارها در رابطه با پرونده کرسنت سخنانی را مطرح کردم ادامه داد: در کرسنت عده ای گاز ایران را به یک پنجم قیمت واقعی فروختند و یک سیزدهم گاز روسیه تعهد شد که در کرسنت نسبت به طرف خارجی تعیین قیمت شود

 

وی ادامه داد: در مسیر پرونده کرسنت دو گروه دلالی کردند، گروه اول در سال های 79- 80 که شامل عباس یزدان پناه و مهدی هاشمی بودند و گروه دوم طی سال 83 که شامل علی ترقی جاه همان کسانی که امروز در دولت داعیه مبارزه با فساد دارند. چک های که از ترقی جاه گرفته اند موجود و در دسترس ماست.

 

زاکانی با اشاره به اسنادی که در روند رسیدگی به این پرونده به دست رسیده است تصریح کرد: قرارداد بین حمید جعفر و مهدی هاشمی از آن جمله است که در 5 هفته دادگاه لاهه تعیین شد که طرف این قرارداد مهدی هاشمی تعهداتی را برای طرف مقابل به عهده گرفته است .

 

نماینده مجلس خطاب به هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: هاشمی به جای فرار از پاسخگویی به جنایاتی که برخی از فرزندانش انجام داده اند پاسخ بگوید چرا مهدی هاشمی بابت این اسناد محاکمه نشد.

 

وی ادامه داد: مواردی که در دادگاه لاهه بررسی شد حکایت از وجود گروه دیگری در ایران دارد که 1 تا 1 و نیم درصد از حمید جعفری دریافت می کنند و در متن قرارداد قید شده است که شخص دیگری نیز وجود دارد که در قبال این قرارداد 8 سنت دریافت می کند و مهدی هاشمی نباید در خصوص این فرد کنکاش کند.

 

زاکانی با بیان این که در قرارداد کرسنت خسارت کلانی به ملت رشید ایران وارد شد ادامه داد: باید از زنگنه پرسید قراردادی که در زمان شما بسته شد باید معلوم شود. کسی که مطابق این قرارداد چند برابر کل ملت ایران دریافتی دارد چه کسی و یا چه کسانی هستند؟ چرا دولت با سرمایه های ملت این برخورد را می کند.

 

نماینده مجلس به بندی دیگری از این قرارداد اشاره کرد و گفت: در بند دیگری از این قرارداد عنوان شده است که اگر مهدی هاشمی بتواند بخشی از این رانت را که قبلاً رئیس کرسنت به دو گروه در کشور تعهد کرده بود تخفیف بگیرد شرکتی در دبی باز می شود که یک طرف آن مهدی هاشمی و طرف دیگر کرسنت است.

 

وی با تاکید بر این که در کشور مسئولیت مبارزه با فساد مستقیماً با رئیس جمهور است تصریح کرد: چرا با این فساد ها برخورد نمی شود؟ اگر کرسنت که با تبانی داور خارجی در لاهه به محکومیت ما منجر شد برای اعتراض به داور زنگنه و تیمش کاهلی کردند که در صورت نیاز ما اسناد آن را برملا خواهیم کرد.

 

زاکانی تاکید کرد: در شرایط فعلی کشور زمینه تنظیم ده ها کرسنت فراهم می شود و ما معتقدیم حمید جعفر( مدیر سابق شرکت کرسنت) با فساد کرسنت را به ثبت رساند و این قرارداد باید ابطال شود و جمهوری اسلامی و شرکت باید نسبت به وی مدعی باشد  مسیری دنبال شود که حق ملت گرفته شود.

 

نماینده مجلس با اشاره به این که امروز به بهانه عبور از تحریم ها با مقدماتی روبرو هستیم که یک نفر مثل سیروس ناصری که ظاهراً دیپلمات بوده اما یک دلال بزرگ نفتی است و در سال 84 نیز به دنبال دریافت 500 هزار دلار رشوه تحت پیگرد قرار گرفته است و از کشور خارج شده است هر هفته جلساتی را در دفتر ریاست جمهوری با هدف جذب سرمایه های خارجی برگزار می کند.

 

وی ادامه داد: در حوزه نفت اولین اقدام آن ها بازبینی قراردادهای نسل سوم بود که گروهی در کشور تشکیل شود و شروع به تصحیح مسیری کند که دولت با مجوز مجلس مسیر خود را جلو ببرد. همزمان در دبی نیز مسیر دیگری شکل گرفت و سند دیگری برای ما تنظیم کردند. ما در این شرایط با صحنه ای مواجه شدیم که در همه مراحل، نسبت به واگذاری بزرگ ترین دارایی کشور دست و دلبازی می کنیم.

 

زاکانی ادامه داد: ادعایی که ما به سرمایه، تخصص و تجربه خارجی نیاز داریم و برای دستیابی به این موارد در سال 84 که دست این گروه از صنعت نفت جدا شد با تشکیل شرکت های خصوصی امکاناتی فراهم شد که از سال 92 به بعد زمینه ای فراهم شود که 50 درصد این میزان را طرف داخلی به عهده بگیرد.

 

نماینده مجلس ادامه داد: مجوز مجلس در خصوص میادین مشترک است اما در قراردادهای تنظیم شده نفتی آغاز بهره برداری از میادین داخلی صورت می گیرد. در حقیقت سرمایه ملی ما در حال خروج است

 

وی سخنان خود را با این پرسش ادامه داد که چرا پس از گذشت 37 سال ما از میادین مشترک حداقل برداشت را داریم اما طرف مقابل حداکثر برداشت را انجام می دهد؟ چه کسانی از این سیاست حداکثر بهره برداری را انجام می دهند.

 

زاکانی نفت، گاز ، پتروشیمی و طلا و مس را اولویت هایی دانست که خارجی ها خواستار سرمایه گذاری در آن ها هستند.

 

نماینده مجلس تصریح کرد: امروز شرایطی در کشور اتفاق افتاده که عده ای جیب های نسل در نسل پر خواهند کرد اما ملت از حداقل ها نیز برخوردار نخواهند بود و ما توان پاسخگویی به آیندگان را نداریم.

 

وی قراردادهای نفتی بسته شده را قراردادهای مصرفی دانست که ملت را حوزه خودباوری دور کرده و بر خلاف اقتصاد مقاومتی و اصول 44 و 45 قانون اساسی است.

 

زاکانی ادامه داد: ورود در حوزه های صنعت، فعال است و من اسناد موجود در این خصوص به دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشور می دهم و از آن ها درخواست رسیدگی دارم.

 

نماینده مجلس ادامه داد: در راستای رسیدگی به برجام ما به اسنادی رسیدیم که زمینه وابستگی کشور برای ده سال را به اجنبی داشت. مشکل این ها وابستگی به قدرت و پول و رانت است. چرا دولت اجازه نمی دهد شرایط اقتصاد کشور فعال شود؟ این ها خطوط قرمزی بود که ما در برجام فهمیدیم.

 

وی ادامه داد: چرا رئیس جمهور از اخوی خود غافل است؟ من معتقدم افرادی تحت قالب شرکت هایی تاسیس شده در داخل و خارج کشور با دستورالعمل های اقتصادی که بیگانگان نوشته اند کشور را اداره می کنند. در این نگاه اشتغال معنایی نمی یابد و تنها پورسانت معنی می شود.

 

زاکانی با اشاره به این که ما امروز نیازمند پالایش جدی هستیم ادامه داد: آقای رئیس جمهور با دستمال کثیف هیچ شیشه ای پاک نمی شود  و ما مخالف فساد در هر گروه و سیستمی هستیم

 

نماینده مجلس ادامه داد: بنده وظیفه داشتم نسبت به سازمانی هشدار دهم که  عناصری خارجی آن را ساماندهی می کردند. گروه های بزرگ اقتصادی مثل هندوجا که در شمال تهران دفتر دارند و شرکت های خاصی که هدف گذاری خاصی دارند، و این که رئیس جمهور با یک شرکت خاص برای ورود ایرباس مذاکره می کند پورسانت آن را چه کسانی می گیرند. جالب است که سهامداران پژو و ایران خودرو از محتوای قراردادها منعقد شده اطلاعی ندارند. چرا باید با پیش فرض های غلط سرمایه ملت را به یغما برد.

 

وی ادامه داد: بر اساس قراردادهای تنظیم شده سال ها نفت ایران باید خام فروشی شود و به این ترتیب کمر ملت می شکند و این در حالی است که انرژی فسیلی بیش از 25 الی 30 سال در دنیا کشش ندارد.

 

دشمن به دنبال سرمایه گذاری به روی فرزندان مسئولین و سران قواست

 

زاکانی این شرایط را شرایطی دانست که اقدام علیه امنیت ملی صورت می گیرد و ادامه داد: دشمن به دنبال سرمایه گذاری به روی فرزندان مسئولین و سران قوا است. لذا ما معتقدیم دولت باید در این مسیر تجدید نظر کند و نباید توقع داشته باشد که ما این اسناد را افشا نکنیم همچنین انتظار ما از دستگاه های امنیتی و قضایی این است که با این مفاسد برخورد کنند و دولت نیز با همه وجود با فساد مبارزه کند.

 

نماینده مجلس سخنان خود با تاکید بر این موضوع ادامه داد که برجام 2 رئیس جمهور مبارزه با فسادی است که باید از اطرافیان خود شروع کند. که اگر این اتفاق عملی شد صلاح نصیب ملت می شود و در غیر این صورت نمایندگان ملت ساکت نخواهند نشست.

 

وی در ادامه در خصوص تلاش عده ای برای نفوذ در مجلس خبرگان نیز گفت: برای نفوذ در مجلس خبرگان عده ای اقداماتی انجام می دهند همان طور که برای مجلس شورای اسلامی این عمل را انجام می دهند اما مردم باید دقت داشته باشند همان طور که تا به امروز داشته اند و عناصر سیاسی نیز باید خود را مبرا کنند.

 

زاکانی در خصوص ادعای دریافت کمک هزینه ای با مبلغ بالا و نجومی توسط نشریه پنجره که منتصب به زاکانی است نیز گفت: بر اساس قراردادی که سازمان تبلیغات یا هر سازمان دیگری به ما سفارش می دهد قرار بود که ما به تولید محتوا برای آن سازمان در نشریه پنجره بپردازیم در این راستا سازمان تبلیغات اسلامی از این اقدام صرف نظر کرد در نتیجه نه پولی داده شد و نه محتوایی ایجاد شد.

انتها پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، مسعود میرکاظمی عضو کمیسیون انرژی مجلس و وزیر اسبق نفت به جوانب نفوذ اقتصادی، دلایل کاهش نفت، جریمه‌های نفتی و... پرداخته است. متن این گفت‌وگو به شرح ذیل است:

 

از اقتصاد شروع کنیم؛ چقدر مشکلات جاری معیشتی مردم را متأثر از تحریم و توطئه‌های خارجی و چقدر از آن را متوجه سومدیریت می‌دانید؟

هم‌اکنون در فاصله‌ای کمتر از ده روز تا انتخابات، اصلاح‌طلبان نتوانسته‌اند به لیست واحد دست یابند و هر روز ابعاد جدیدی از اختلاف در بین آن‌ها مطرح می‌شود.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، «اصولگرایان به لیست واحد نخواهند رسید»، «اصولگرایان چند لیست برای انتخابات مجلس مطرح خواهند کرد»، «انشعاب در درون اصولگرایی به اوج خود رسیده و در انتخابات مجلس شاهد آن خواهیم بود»، «اصولگرایان تندرو، اصولگراهای دیگر را قبول ندارند و لیستی مجزا برای مجلس منتشر خواهند کرد»، «معتدلین اصولگرا حاضر نیستند با تندروها ائتلاف کنند». این جملات به‌عنوان تیتر اصلی رسانه‌های اصلاح‌طلب و یا شاه‌بیت مصاحبه‌ها و یادداشت‌های آنان در مورد انتخابات و نحوه ی رفتار اصولگرایان مطرح می‌شد، خطی که همچنان ادامه دارد.

 

 با تشکیل شورای ائتلاف اصولگرایی، روند جدید تخریب‌ها متوجه این شورا شد و رسانه‌های اصلاح‌طلب خط خبری خود را به عدم توفیق این شورا در معرفی یک لیست 30 نفره برای انتخابات مجلس در تهران اختصاص دادند. با این همه و مشخص شدن نتیجه‌ی کار این شورا و تمکین کاندیداها و کنار کشیدن دیگر اصولگرایان به نفع ائتلاف، رسانه‌های اصلاح‌طلب خط جدیدی را شروع کردند و با مانور روی عناوینی که اساساً هیچ‌یک هیچ وقت در فهرست‌های اصولگرا قرار نداشتند، و یا در این دور بنا نبوده است در لیست اصولگرایان به دلیل عملکردشان قرار گیرند، سعی ‌کردند نشان دهند اصولگرایان در ائتلاف شکست‌خورده‌اند. اما این اتفاق ریشه در چه دارد و رسانه‌های اصلاح‌طلب در پی چه هستند؟

 

از انتخابات شورای شهر دوم و ریاست جمهوری نهم، اصلاح‌طلبان با مشکل چنددستگی و عدم توان ائتلاف و ارائه‌ی لیست واحد روبه‌رو بوده‌اند، این مشکل باعث شده است رسانه‌های وابسته به این جریان، برای آن‌که دعواهای درون‌گروهی آن‌ها کمتر به چشم بیاید متوسل به یک حربه‌ی رسانه‌ای شوند، در این راستا تلاش می‌کنند با نشان دادن نقطه‌ای دیگر و مطرح کردن یک دروغ بزرگ، ذهن‌ها را به آن مشغول کنند و با این روش مانع از رصد قدرت‌طلبی اصلاح‌طلبان و اختلاف آن‌ها براثر این حب قدرت شوند.

 

در انتخابات اخیر بعد از اعلام لیست اصولگرایان، انواع تشکل‌ها از لیست حمایت کردند و دیگر کاندیداها یا حوزه‌ی انتخابی را عوض کردند و یا اعلام کردند برای حمایت از لیست، کنار کشیده‌اند تا نشان دهند روال کار جمعی را پذیرفته‌اند، اما در اردوگاه اصلاح‌طلبان چه خبر است؟

 

بنا بر اخبار، قرار بود لیست واحد اصلاح‌طلبان زیر نظر شورای سیاستگذرای در 25 بهمن اعلام شود و حتی در این روز حسین مرعشی خبر از نهایی شدن لیست اصلاح‌طلبان داد و اعلام کرده بود که 26 بهمن لیست در اختیار عموم قرار خواهد گرفت، اما آنچه عملاً اتفاق افتاد، اعلام نشدن لیست اصلاح‌طلبان از یک‌سو و از سوی دیگر مطرح‌شدن دو لیست به‌موازات لیست اصلاح‌طلبان بود.

علی مطهری که ابتدا اعلام شد با امضای میثاق اصلاح‌طلبان به لیست آن‌ها پیوسته با تکذیب این خبر، لیست «صدای ملت» را شامل عده‌ای از اصلاح‌طلبان نظیر الیاس حضرتی و کواکبیان رونمایی کرد تا به بسیاری از شایعات خاتمه دهد و نشان دهد بنا نیست که لیستی واحد بین وی و شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، که این روزها ازنظر سیاسی بسیار به هم نزدیک شده‌اند، اعلام شود. از طرف دیگر خبر اعلام لیست توسط «فومنی» ضربه‌ای مهلک به تلاش‌های رسانه‌ای اصلاح‌طلبان برای کتمان اختلاف در بین آن‌ها بود. فومنی که عنوان دبیر کل حزب مردمی اصلاحات را یدک می‌کشد، با انتشار لیستی با عنوان «ائتلاف جریان سوم» و همچنین اعلام این نکته که برای حضور در لیست اصلاح‌طلبان از کاندیداها پول خواسته‌ شده است، ابعاد تازه‌ای از اختلاف و دلایل اختلاف را نشان داد. به زبان ساده‌تر فومنی با رسانه‌ای کردن درخواست پول از کاندیداها، دلیل حضور عده‌ای در لیست اصلاح‌طلبان را پول آن‌ها اعلام کرد، یعنی برای اصلاح‌طلبان جز شرایطی که اعلام کرده‌اند، «پول» نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.

رسانه‌ای شدن اختلافات کارگزارن با دیگر اعضای اصلاح‌طلب ائتلاف سابق بر این، شائبه‌ی عدم توانایی اصلاح‌طلبان برای رسیدن به توافق را قوت بخشیده بود. اختلاف بر سر اینکه چه کسی باید به‌عنوان سر لیست اصلاح‌طلبان باشد نمود بیرونی و عینی دعواهای پسِ پرده بود. این اختلافات مانع از انتشار لیست و بیرون آمدن لیست تحت نظر عارف می‌شود.

 

هم‌اکنون در فاصله‌ای کمتر از ده روز تا موعد انتخابات، اصلاح‌طلبان نتوانسته‌اند به لیست واحد دست یابند و هر روز ابعاد جدیدی از اختلاف در بین آن‌ها مطرح می‌شود، از طرفی حربه‌ی رسانه‌های اصلاح‌طلب برای آن‌که نشان دهند در بین اصولگرایان اختلاف وجود دارد با رویه‌ی عقلانی کاندیداهای اصولگرا، به شکست رسیده است.

 

علی‌رغم همه‌ی ادعاهای این رسانه‌ها، شایعات از احتمال مطرح‌شدن فهرست‌های جدید نیز حکایت دارد، بعضی از شایعات خبر از تحرک دولت برای ارائه‌ی لیستی مجزا دارد، این شایعات که احتمالاً ریشه در اتفاقاتی در پس پرده دارد، عارف رییس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را به واکنش واداشت و وی اعلام کرد اگر رأی نیاورد، دولت روحانی 4 ساله خواهد بود و به این وسیله سعی کرد با تهدید دولت مانع از تحرکات انتخاباتی اطرافیان دولت شود.

 

با توجه به شواهد و قرائن تاکنون دو لیست صدای ملت به محوریت علی مطهری و افرادی از اصلاح‌طلبان، لیست ائتلاف جریان سوم به محوریت حزب مردمی اصلاحات تاکنون مطرح‌شده‌اند، از طرفی طبق اعلام حسین مرعشی باید منتظر لیست شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان باشیم، با توجه به اختلافات شورای سیاست گذرای و حزب کارگزاران سازندگی این احتمال وجود دارد که لیست چهارم توسط این حزب مطرح شود و از طرف دیگر اطرافیان دولت هم با توجه به تهدیدی که عارف بر اثر احساس خطر داشته، فعال‌شده‌اند و بنا است لیست ارائه دهند، با این اوصاف اصلاح‌طلبان حداقل با 5 لیست وارد انتخابات خواهند شد.

 

دست آخر اینکه در روزهای آتی احتمالاً باید منتظر خبرهای بیشتری از اتفاقات پس پرده و اختلافات اصلاح‌طلبان و فهرست‌های متعدد دیگر وابسته به آن‌ها بود.

انتها پیام/م

جابری انصاری گفت: مذاکرات مربوط به مبادله زندانیان با درخواست دولت آمریکا و پذیرش این درخواست از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران بدلایل انسانی و پس از هماهنگی های لازم با مسئولان عالیرتبه کشور انجام شده است.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، جابری انصاری سخنگوی وازات خارجه در پاسخ به سوال رسانه های گروهی درباره برخی ادعاهای مطرح شده در یک برنامه تلویزیونی در خصوص مبادله اخیر زندانیان با آمریکا تأکید کرد:

1- مذاکرات مربوط به مبادله زندانیان با درخواست دولت آمریکا و پذیرش این درخواست از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران بدلایل انسانی و پس از هماهنگی های لازم با مسئولان عالیرتبه کشور انجام شده است.

2- مذاکرات منجر به دریافت موجودی حساب بانکی مربوط به خریدهای تسلیحاتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با مذاکرات مربوط به مبادله زندانیان میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا مستقل از یکدیگر و در مسیرهای جداگانه انجام شده و این دو موضوع، ارتباطی با یکدیگر نداشته است.

انتها پیام/م

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر دولت روحانی از معاون پیر‌تر است ومعاون از وزیر پیر‌تر. معلوم است دولت کهنسال در حوزه اجرایی نمی‌تواند تحرک داشته باشد. همین است که ۴۸۰۰ واحد تولیدی تعطیل می‌شود.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، محمد سلیمانی، وزیر اسبق ارتباطات در نشستی با عنوان مجلس، دولت و نفوذ اقتصادی که بعد ازظهر امروز در دانشگاه علامه برگزار شد ضمن تاکید بر اینکه مطالبه کردن به نفع کشور است و موجب حرکت می‌شود گفت: هر جا که بدنه مردمی مطالبه می‌کند مسئولان به فکر می‌افتند و حرکت به جلو می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: دو انتخابات مهم مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را در پیش رو داریم نقش مجلس در یک ساختار حکومتی نقشی ۳۰ درصد و نقش راس عمومی از باب گلوگاهی دارد.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه باید به تاریخ کشورمان نگاه کنیم خاطرنشان کرد: در این ۱۳۰ سال گذشته اتفاقات مهمی در ایران رخ داده است. یک دیدگاه می‌گوید ما می‌توانیم نظام و حکومت اسلامی برقرار کنیم و به تمدن اسلامی برسیم و دیدگاه دیگر می‌گوید فردی هست و به آن وصل می‌شویم در واقع جیره خواری مطرح می‌شود.

 

سلیمانی ضمن اشاره به اینکه این دو دیدگاه از مشروطیت با هم درگیر بودند بیان داشت: آخر سر هم نظام سکولار غالب شد و تلاش مجاهدین هم به جایی نرسید و از دل آن رضاخان به وجود آمد.

 

وی در مورد اینکه نقشه راه مقام معظم رهبری چند مرحله دارد تشریح کرد: استقرار نظام اسلامی شکل گیری اعتلای تمدن اسلامی و جامعه حضرت مهدی از این مراحل است و تشکیل شدن مجلس حتما باید از گذشته عبرت گرفته شود باید گذشته مدنظر انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان قرار گیرد.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه مسئولان و نظام اسلامی دارای ویژگی‌هایی هستند ادامه داد: از ویژگی‌های مهم این است که کار اقتصادی نکنند ما چرا به این دولت نقد داریم؟ برای اینکه دور این دولت شش نفر نشسته‌اند و هر کدام هزار میلیارد سرمایه دارند و تکذیب هم نمی‌کنند، نرخ سود پتروشیمی دو الی سه سنت بوده است اما امسال به ۱۳. ۵ درصد رسیده است.

 

وی با ذکر مثال‌هایی از توانمندی‌های کشور خاطرنشان کرد: تا سال ۸۷ به ایرانی‌ها اجازه ورود به بخش بالادستی صنعت نفت داده نشد و توتال و شن در آنجا حضور داشتند و بعد از اینکه رفتند طولی نکشید ایرانی‌ها وارد شدند و مثال همین فازهای ۱۵ و ۱۶ درست شد.

 

وزیر سابق ارتباطات ادامه داد: برخی می‌گویند ما پیشرفت نکردیم. آن آقایی که می‌گوید صنعت ما آبگوشت بزباشی است او همه را تحقیر کرده در یک جلسه‌ای مدیر عامل مپنا توضیح داد ما الان بزرگ‌ترین توربین برق را می‌سازیم و حدود ۴۰۰۰ نفر در این بخش کار می‌کنند اما بودجه‌اش را حذف کرده‌اند.

 

وی اظهار داشت: اگر مجلسی برپا شود که زیر دست همین آقایان برود چه اتفاقی در این کشور می‌افتد می‌خواهند ما را به عقب بازگردانند. اما امروز ما صاحب دانش فنی شده‌ایم در خودروسازی بیش از ۵۰ سال است که این صنعت را در کشور راه انداخته‌ایم اما خودرویی به دست مردم می‌دهند که کیفیتی در مقابل هزینه‌ای که پرداخت می‌شود ندارد و پس از آنکه مردم تصمیم می‌گیرند آن‌ها را نخرند وزیر مردم را متهم به ضد انقلاب می‌کند و همین طور می‌گوید باید از خارج مدیر وارد کنیم.

 

وی در مورد قرارداد بسته شده با شرکت پژو تصریح کرد: می‌رویم با پژو قرارداد می‌بندیم آیا می‌خواهیم به‌‌ همان ۵۰ سال گذشته برگردیم اینجا نقش مجلس پررنگ است وکیل الدوله‌ها نمی‌توانند تحول زیربنایی درست کنند و باید دولت را وادار کنیم بیاید و در ریل پیشرفت قرار گیرد.

 

سلیمانی ضمن تاکید بر اینکه بخشی پتانسیل و ظرفیت جمهوری اسلامی نیروی انسانی است تصریح کرد: درب صنعت نفت و گاز چرا بسته است ما طرح بردیم به مجلس که از درآمد نفتی ۱۴. ۵ درصدی که به شرکت ملی نفت واگذار می‌شود نیم درصدش را برای توسعه در صنایع نفت قرار دهند اما در جلسه نهایی وزیر معزول علوم آمد و گفت این پول پیش خودتان باشد و اگر لازم داشته باشیم می‌گیریم اصلا با این گفتار طرح را پنچر کرد.

 

وی ضمن اشاره به اینکه باید به جوانان میدان بدهیم گفت: در دو سال و نیم گذشته غصه‌ای دیگر هم خورده‌ام و آن این است که وزیر از معاون پیر‌تر است ومعاون از وزیر پیر‌تر دولت کهنسال در حوزه اجرایی نمی‌تواند تحرک داشته باشد همین است که ۴۸۰۰ واحد تولیدی تعطیل می‌شود.

 

این نماینده مجلس در ادامه گفت: مسئولی که خانه‌اش چند هزار متر است نمی‌تواند کار کند یک یارانه به مردم می‌دهند کاری به غلط و درستی‌اش هم ندارم اما هر روز می‌آیند و می‌گویند این مصیبت عظما است اگر می‌خواهید پاک دست باشید نباید مسئولان کار اقتصادی کنند. مردم حاشیه سازی را دوست ندارند بلکه باید مسئولان به کارشان بچسبند مذاکرات هم که تمام شد الان فصل کار است فصل حاشیه نیست و فصل میدان داری در میدان عمل است آن وقت دولت هنوز برنامه ششم را ارائه نداده است و بودجه را نداده هزینه جاری دولت دو برابر هزینه جاری سال ۸۹ دولت است.

 

وی در ادامه افزود: مردم از مسئولان صداقت و صادق بودن می‌خواهند به وزیر در مجلس در مورد قراردادهای هواپیما گیر داده‌ایم قراردادی شبه دارسی برای ۲۵ سال بسته شده است البته با صحبت‌هایی که شده تعدیل‌هایی در آن به وجود آمده در بررسی‌ها دیدیم برخی از مدیران پاداش‌های صد‌ها میلیونی می‌گیرند.

انتها پیام/م

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این که برخی می گویند اقتصاد ما باید در اقتصاد جهانی تزریق شود این نفوذ یعنی این که اعتمادمان به توان داخلی از بین رفته است.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، عصر امروز نشستی با عنوان مجلس دولت نفوذ اقتصادی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با حضور پرویز داوودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سالن کنفرانس دانشکده مدیریت دانشگاه علامه برپا شد.

پرویز داوودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این برنامه با بیان اینکه هدف اصلی دشمنان برای نفوذ در کشورها از بین بردن منابع و ثروت کشورهاست که از جمله موارد آن می توان به رشوه دادن به مقام های عالی رتبه کشور اشاره کرد.

وی با اشاره به انواع روش های نفوذ در کشورها گفت: ورود شرکت های چند ملیتی، استفاده از جایگاه سازمان مجامع بین المللی، استفاده از نرخ پول و سکه، استفاده از توان نخبگان، تغییر دادن مسئولین و در آخر تغییر در فرهنگ عمومی مردم از جمله روش هایی است که آنها درصدد آن هستند.

 

داوودی با بیان اینکه سازمان ها و مجامع بین المللی در کنار اهدافشان وظایف پنهانی دارند اظهار داشت: زمانی که آمارهای ما توسط سازمان های بین المللی بررسی شد تحریم های هدفمندتری را بر ما تحمیل کردند و سیاست تعدیل توسط همین سازمان ها برای کشورمان در نظر گرفته شد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمنان نظام در کنار سیاست هایی که عنوان شد تور حفاظتی برای حفظ فشارها طراحی کرده اند گفت: در آن زمان برخی می گفتند باید کلاه خود و باتوم سفارش دهیم این سیاست بحران منجر به رسیدن تورم به 50 درصد در سال 74 شد و هم چنین نرخ ارز ماهیانه به بالای 17 درصد رسید و به خاطر همین فشارها سیاست ها کنار گذاشته شد با کنار گذاشتن این سیاست در سال 75 از رشد 2.7 به 5.2 رسیده ایم و نرخ تورم هم از 50% به 20% رسید.

وی با بیان اینکه این نوع سیاست ها در برخی از کشورها اجرایی شد اما در اغلب کشورها بدهی ها افزایش یافت و توزیع درآمدها هم افت شدیدی داشت اظهار داشت: بدهی خارجی یعنی اینکه قدرت و استقلال سیاسی کشور کم شود و این روش نفوذی بود که دشمن از طریق سیاست های اقتصادی به دنبال آن بود.

 

داوودی با اشاره به اینکه دلار هم یکی از ابزارهای نفوذ برای دشمنان کشورها محسوب می شود افزود: اصل رایج شدن دلار یعنی حق آقایی و اینکه منابع کشورها به کشور توزیع دلار منتقل شده و این کار باعث وابستگی کشورها به دلار می شود به همین دلیل است که بانک ها ما حتما باید به سویفت متصل شوند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حوزه نفوذ در نخبگان از طریق علوم انسانی افزود: امروز ما در زمینی بازی می کنیم که طراح آن فرد دیگری است و اهدافی نهادینه می شود که مشخص نیست چه میزان اهداف برای کشور ما مطلوب است.

وی ادامه داد: دشمن برای نفوذ در بحث اقتصادی کشورمان تلاش می کند جملات برخی از مسئولین از جمله این که سود یعنی ایجاد توقعات برای جلوگیری از سرمایه گذاری خارجی نشان از برنامه دشمن برای نفوذ اقتصادی دارد چرا که سرمایه گذاری خارجی در کنار یک اقتصاد توانمند و داخلی برای کشور موثر است.

 

داوودی با بیان این که این که می گویند باید مدیر خارجی بیاوریم یکی از موارد نفوذ است افزود: این که برخی می گویند اقتصاد ما باید در اقتصاد جهانی تزریق شود این نفوذ یعنی این که اعتمادمان به توان داخلی از بین رفته است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آیا اقتصاد مقاومتی این است که بگوییم اگر تحریم ها برنداشته نشود آب خوردن هم برای ما میسر نیست افزود: اقتصاد مقاومتی دقیقا عکس سخنان اقایان است این که بتوانیم خودباخته نشویم و با اعتماد به توان داخلی به سمت پیشرفت حرکت کنیم بدترین نوع نفوذ ورود تشکل وابستگی به بطن جامعه و تفکر جوانان ما می باشد.

وی با بیان اینکه امروز دشمن در تلاش است تفکری که در سال 83 در تعداد کمی از مسئولین قرار داشت را در بین 30 میلیون از جوانان ترویج دهد تاکید کرد: دشمن از طریق شبکه های اجتماعی درصدد تغییر نظام محاسباتی جوانان ما می باشد و اقتصاد مقاومتی برای جلوگیری از این نفوذ طراحی شده که اگر سیاست های آن در برنامه های دولت عملیاتی شود مانع نفوذ خواهد شد.

 

داوودی با تاکید براینکه اقتصاد مقاومتی در ابتدا بر افکار و باورها دست می گذارد وتفکر جهادی و حماسی و انقلاب اسلامی را در حوزه اقتصاد ارائه می دهد در پایان خاطر نشان کرد: مجلس باید تمام بندهای اقتصاد مقاومتی را در کشور پیاده کند که اگر این مورد لحاظ شود راه های نفوذ بسته خواهد شد.

انتها پیام/م

به گزارش صدای دانشجو، در روند سلسله برنامه های تشکل های دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا همدان امروز ظهر نشست کاندیدای خبرگان رهبری برگزار شد.
این برنامه هم اکنون نیز در سالن شهید چمران دانشگاه ادامه دارد.
گزارش تصویری این نشست را در زیر مشاهده می فرمایید.
 

به گزارش صدای دانشجو، حضرت آیت الله موسوی اصفهانی با حضور در نمازخانه دانشگاه صنعتی همدان با دانشجویان دیدار داشتند.

صفحه‌ها

اشتراک در پایگاه خبری، تحلیلی صدای دانشجو RSS