عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه جای تعجب دارد مفسد اقتصادی که محکومیت قضایی دارد لیدری جریانی را به عهده می‌گیرد، گفت: محال است نمایندگانی که با حمایت کرباسچی به مجلس می‌روند، به دنبال برخورد با مفاسد اقتصادی باشند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، میثم یعقوبی دبیر ارتباطات خارجی دفتر تحکیم وحدت در واکنش به لیدری یک مفسد اقتصادی برای تهیه لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: جای تعجب دارد فردی که بخاطر فساد اقتصادی محکومیت قضایی دارد و در این حوزه مشهور است، لیدری یک جریان را به عهده می‌گیرد.

وی افزود: کسی که خودش مفسد اقتصادی است و هنوز پرونده فساد اقتصادی‌اش باز است چطور می‌تواند در جایگاهی قرار بگیرد که برای مردم و رفع مشکلات معیشتی مردم قانون وضع کند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: محال است نمایندگانی که لیدری آنان را یک مفسد اقتصادی بر عهده دارد، به دنبال برخورد با مفاسد اقتصادی باشند.

یعقوبی در پایان اضافه کرد: این افراد که امروز به عنوان لیدر برخی جریانات سیاسی فعالیت می‌کنند نه تنها از گذشته خودشان توبه نکرده‌اند و در رابطه با مفاسد اقتصادی خودشان از ملت عذرخواهی نکرده‌اند، بلکه به این گذشته افتخار هم می‌کنند.

انتهای پیام/م

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه اصلاحات یک پروسه است، گفت: پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات لطف خدا خواهد بود.

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری در همایش «رای به بیدارها» که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در دانشکده حقوق این دانشگاه برگزار شد با اشاره به انصراف برخی نامزدها به نفع ائتلاف اصلاح‌طلبان گفت: امیدواریم که سایر کسانی هم که از جریان اصلاحات کاندید شده‌اند و در لیست قرار نگرفته‌اند به این نتیجه برسند که در چنین شرایطی باید تصمیم درستی بگیرند.

کواکبیان تصریح کرد: تا دیشب هم احساس می‌کردیم برخی چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب تهران تایید شوند و به جمع ما بپیوندند ولی اتفاق خاصی رخ نداد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری ادامه داد: اصلاحات یک پروسه است و نباید آن را پروژه دید و باید در حد توانمندی‌‌ها پیش رفت. مسیر اصلاحات هم باید جنبه الهی داشته باشد.

کواکبیان در ادامه با بیان اینکه اگر اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی پیروز شوند بخشی از آن به خاطر لطف خداست، گفت: مردم باید پای صندوق رای حاضر شوند و نماینده خود را انتخاب کنند.

وی گفت: نوع نگاه حکومت به انتخابات، نگاه امانتی است. آنهایی که رد صلاحیت شدند خیلی ناراحت نباشند. آنهایی که تایید شده‌اند باید ناراحت شوند چون باید امانت‌دار باشند. طیف مقابل اصلاحات یک رای هم نمی‌آورد

کواکبیان خاطرنشان کرد: در مجلس هشتم برخی از کاندیدا و نمایندگان در سه مورد پول گرفتند. ما بحث تحقیق و تفحص در مورد آقای رحیمی را مطرح کردیم که یکی جلوی ما را گرفت و گفت چرا اینقدر به پای ما می‌پیچید و من گفتم چون دولت پاک‌دستان است می‌خواهیم شما را تبرئه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آن روز من به آقای رحیمی گفتم شما یک میلیارد و300 میلیون تومان پول به کاندیداها دادید که آقای رحیمی گفت این چنین نیست، یک نفر به بیمه بدهکار بود و ما به رئیس بیمه گفتیم که به وی تخفیف دهد و خواستیم که پول این تخفیف را به یک حساب مخصوص بریزند و این پول را به کاندیداها دادیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: زمانی که کردان هم می‌خواست رای بگیرد به برخی افراد چک می‌داد که رای اعتماد یادتان نرود و حتی عده‌ای از اصولگرایان هم اعتراض کردند و در یک مورد هم جریان سعید مرتضوی را شاهد بودیم که به برخی از کاندیداها و نمایندگان کارت هدیه داده می‌شد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در ادامه گفت: برخی کسانی که امروز طلبکار هستند در دو روز قبل در رابطه با اتفاقاتی که رخ می‌داد هیچ تذکری نمی‌دادند و فرو بسته بودند و وقتی هم ما اعتراض می‌کردیم می‌گفتند اینها فتنه‌گر هستند.

کواکبیان ادامه داد: اگر 60 درصد مردم تهران پای صندوق بیایند تمام لیست اصلاح طلبان رای می آورد و طیف مقابل رای نخواهد آورد.

وی افزود: کیهان باز هم به ما لطف کرد و علیه ما مطالبی نوشته است واقعیت این است که من در مناظره با حسین شریعتمداری به او گفتم: آقای حسین اینجا بازجویی نیست ما به دنبال تغییر ترکیب مجلس هستیم و آنها نوشتند اصلاح طلبان می‌خواهند ترکیب مجلس را تغییر بدهند. من الان هم می ‌گویم بدنبال تغییر ترکیب مجلس هستیم و مجلس باید خانه تکانی شود.

دبیرکل حزب مردم سالاری در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در رابطه با رفع حصر گفت: برجام دو یعنی همین حمایت از رفع حصر. من رسما از رهبری خواسته‌ام و این یک مصوبه در شورای عالی امنیت ملی است که باید تلاش کنیم و آن را برداریم.

انتهای پیام/م

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه از احزاب اصلاح طلب خواستیم که ساز جدایی نزنند و فقط بدنبال پیروزی باشند، گفت: مسیر انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ باید در انتخابات ۷ اسفند نیز ادامه پیدا کند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلباندر همایش «رأی به دیدارها» که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه در دانشکده حقوق این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه جوانان در کشور گفت: در انقلاب اسلامی هر جا پیروزی به دست آوردیم، جوانان در آن نقش‌های بزرگی را داشته‌اند، ما نیز در اصلاحات هیچ وقت سرمایه جوانان را نادیده نگرفته‌ایم و برای جوانان جایگاه ویژه‌ و بااهمیتی را درنظر گرفتیم.

وی در ادامه با اشاره به نقش پررنگ دانشگاه علامه در بحث علوم انسانی تأکید کرد: به اعتقاد من، نظام بانکی ما اسلامی نیست و ما در این زمان تا اسلامی شدن نظام بانکی فاصله داریم، یا در بحث مدیریت، همکاری کردیم و به حواشی پرداختیم که امروز رسالت بر دوش دانشجویان دانشگاه علامه و سایر دانشجویان است که در رابطه با این مشکلات کار کنند.

عارف در ادامه تصریح کرد: مهمترین رویداد سیاسی در کشور ما که هر دو سال یکبار برگزار می‌شود، انتخابات است و این انتخابات یک فرصت است که از طرفی رفتار خودمان را بازنگری کنیم و از یک طرف هم، مسیری را که رفته‌ایم ارزیابی کنیم تا ببینیم درست آن را طی کرده‌ایم؟ یا آیا این مسیر نیاز به اصلاح دارد؟ محوریت ما برای این برنامه هم دانشگاه است.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان افزود: متأسفانه ما در گذشته نتوانسته‌ایم از ظرفیت دانشگاه درست استفاده کنیم و دانشجویان نتوانسته‌اند آن رسالت ذاتی خودشان را ایفا کنند. ما نمی‌خواهیم در گذشته متوقف شویم، اما در خرداد 92 دانشجویان و جوانان حماسه خلق کردند و اولین صداها و حرکات از دانشگاه بیرون آمد و هیچ نهاد دیگری نمی‌تواند ادعای سهم کند، البته وقتی فضا گرم شد، دیگران هم کمک کردند.

عارف با بیان اینکه گفتمان دانشجویی ارتباط نزدیکی با گفتمان اصلاحات دارد، خاطرنشان کرد: گفتمان اصلاحات از ابتدا کار خود را با سرمایه جوانان آغاز کرد. مسیری که در انتخابات ریاست جمهوری 92 رخ داد، باید به همت جوانان و دانشجویان در 7 اسفند سال جاری ادامه پیدا کند.

وی در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد دولت گذشته در رابطه با دانشگاه‌ها گفت: در دولت گذشته اتفاقات خوبی در دانشگاه‌ها رخ نداد و آثارش تا مدتها ادامه داشت، ولی دانشجویان خواستند و تغییر ایجاد شد.

وی افزود: من از همه احزاب اصلاح‌طلب خواستم ساز جدایی نزنند و فقط به دنبال پیروزی در انتخابات 94 باشند. در مجموع احساس می‌کنم خوب جلو رفتیم و برای اولین‌بار اصلاح‌طلبان به یک اجماع رسیدند. تصمیمات ما اجماعی بود و این ظرفیت اصلاح‌طلبان را نشان می‌دهد.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تصریح کرد: اولین راهبردی که ما به آن رسیدیم تقویت جریان اصلاحات بود، در رابطه با اجماع اصلاح‌طلبان نیز با حامیان دولت در استان‌ها مشکلی نبود، ولی در تهران کار ما سخت‌تر بود.

عارف ادامه داد: بعد از رد صلاحیت‌ها نگرانی جدی برای ما پیش آمد و در روزهای اول دغدغه‌های ما بیشتر بود، در این مورد که آیا می‌توانیم اصلاً لیستی انتخاب کنیم ولی راهبرد ما حضور حداکثری در انتخابات بود و خوشبختانه با گذشت چند روز چهره‌های نخبه‌ای به ما مراجعه کردند و گفتند که ما تأیید شده‌ایم.

وی افزود: در تهران حدود 300 نفر برای قرار گرفتن در لیست ثبت‌نام کردند و این باعث دلگرمی ما شد که می‌توانیم لیست داشته باشیم و از میان تمام کسانی که ثبت نام کرده بودند، بالاخره توانستیم به یک اجماع برسیم.

عارف تأکید کرد: تشکیل شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان یک اتفاق خوب بود و خواسته ما این است که دانشجویان بعد از انتخابات، این شورا را به بحث و نقد بگذارند.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان ادامه داد: دانشجویان هنوز هم ترکش‌های اتفاقاتی که در دولت گذشته رخ داد را می‌خورند و متأسفانه ما با مجلسی روبرو بودیم که اجازه نداد توفیقی وزیر علوم شود و فرجی دانا را از خدمت محروم کرد و این مجلس را نمی‌خواهیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی از جوانان نسبت به لیستی که ما ارائه کردیم توجیه نیستند، متأسفانه برخی از نخبگان برایشان آنقدر منیت مطرح است که وقتی بحث اجماع مطرح می‌شود، فقط به فکر خودشان هستند، ولی ائتلاف این را نمی‌پسندد و سازوکار خودش را دارد.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اضافه کرد: ما در یک فضای صمیمی و اخلاقی رقابت جدی خواهیم کرد، بعد از انتخابات هم موضع ما رفاقت و همگرایی است.

عارف تأکید کرد: ائتلاف با حامیان دولت برای ما یک فرض بود، ولی دو طرف اعلام آمادگی کردند و این ائتلاف انجام شد.

عارف تصریح کرد: ما رونق اقتصادی را به عنوان یک اولویت مطرح کردیم، برنامه‌های دیگرمان را نیز ارائه کردیم،‌ ولی مطمئناً اولویت اول ما بحث اقتصادی و معیشت مردم و اشتغال جوانان است.

وی ادامه داد: ما یک هفته بیشتر وقت نداریم، انتظار ما این است که همه از لحاظ مادی و معنوی دست در جیب‌شان کنند و تلاش کنند تا در انتخابات به نتیجه برسیم.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان افزود: هفته آینده ما باید تضمین انتخابات 96 را پای صندوق رأی از شما بگیریم.

عارف تأکید کرد: حضور پرشور یک ضرورت است، البته شاید بهتر بود که وزارت کشور انتخابات را یک هفته جلوتر برگزار می‌کرد تا با ایام فاطمه تداخل نداشته باشد، زیرا ما به جلسات پرشور جوانان و دانشجویان احتیاج داشتیم، ولی اولویت برای ما ایام فاطمیه است و باید حرمت این ایام را نگه داشت.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در ادامه در رابطه با این سؤال که چرا بعد از برجام، تهدیدات غرب، آمریکا و عربستان علیه ایران بیشتر شده است، گفت: برجام یک دستاورد بود و من این را فقط دستاورد دولت نمی‌دانم. در مذاکرات اولاً رهبری بودند که با مواضع شفاف خود حمایت کردند و در مرحله بعد نیز مردم باعث شدند که مذاکرات به نتیجه برسد.

وی گفت: خط قرمز ما استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای است و در این راستا هیچ عقب‌نشینی نداشته‌ایم و در چارچوب قواعد برجام امروز به فعالیت هسته‌ای خود ادامه می‌دهیم و مسلماً تأثیرات برجام کم‌کم خودش را مشخص خواهد کرد.

عارف خاطرنشان کرد: متأسفانه ما در رابطه با برجام شاهد یکسری سیاه‌نمایی‌ها در مجلس بودیم، در صورتی که برجام یک دستاورد است و نباید با آن چنین رفتاری صورت می‌گرفت.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا برای رفع حصر برنامه‌ای دارید، گفت: رفع حصر جزو مطالباتی است که در پنج سال گذشته دانشجویان داشته‌اند، در انتخابات گذشته هم من و هم آقای روحانی نیز وعده‌هایی را دادیم، مسلماً امروز هم آقای روحانی در این باره دغدغه‌هایی دارند.

وی افزود: اگر مجلسی همسو با دولت تشکیل شود، می‌توان با تعامل مسئله حصر را پیگیری کرد یا در یک محاکمه عادلانه به دنبال این موضوع بود. بعد از انتخابات بشود با یک روند بردبرد این مسئله را هم حل کنیم.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تأکید کرد: سیاست‌های کلی انتخابات در مجمع تشکیل شده که اگر اقدام شود، خیلی از مسائل و مشکلات انتخابات و مجلس حل خواهد شد که امیدواریم این مسئله هر چه زودتر انجام شود.

عارف افزود: ما به رأی‌های خاکستری نیاز داریم و باید تلاش کنیم این رأی‌ها را به صندوق‌ها بریزیم، کسانی هم که نمی‌خواهند رأی بدهند باید بدانند عدم حضورشان باعث ادامه همین روند که موجب نارضایتی آنها شده خواهد شد.

انتهای پیام/م

نخستین دوره عتبات عالیات ویژه اساتید، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ایرانی خارج از کشور در فروردین ماه 1395 توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور برگزار می‌شود.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، اولین دوره عتبات عالیات ویژه اساتید، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ایرانی خارج از کشور در فروردین ماه 1395 توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور برگزار می‌شود.

بنابراین گزارش ثبت‌نام این دوره آغاز شده و تا 5 اسفند ماه سال 94 ادامه دارد و دانشجویان ایرانی خارج از کشور برای ثبت‌نام می‌توانند به نشانی اینترنتی  http://registration.nahadiran.ir/atabaat/frm.php مراجعه کنند.

گفتنی است که سهمیه عتبات برای دانشجویان شاغل به تحصیل، فارغ التحصیلان و همچنین استادان ایرانی خارج از کشور است و دانشجو یا استاد شاغل می‌بایست در سال جاری شاغل به تحصیل و یا تدریس باشد.

همچنین همراه داشتن همسر و فرزند برای دانشجویان بلامانع است و اولویت با کسانی است که در سه سال اخیر عازم عتبات نشده باشند.

لازم به ذکر است اعزام کاروان‌ها در دهه اول و سوم فروردین ماه 1395 است و مدت سفر 8 روز خواهد بود.

همچنین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور مبلغ دو میلیون ریال معادل دویست هزار تومان بلاعوض به هر کدام از اساتید و دانشجویان و فارغ التحصیلان و همسرشان به عنوان کمک هزینه سفر عتبات پرداخت خواهد کرد.

مبلغ وام قرض الحسنه هم توسط بانک ملت به زائران مطابق ضوابط اعلامی آن بانک قابل پرداخت است  که متعاقباً توسط بانک مذکور اعلام می‌شود.

انتهای پیام/م

وزیر علوم با بیان اینکه برخی موسسات آموزش عالی حتی با جعل مهر وزارت علوم مدرک دانشگاهی صادر می‌کنند، از عزم جدی این وزارتخانه در برخورد با تخلفات مؤسسات آموزشی خبر داد.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه 76 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: برخی از موسسات آموزشی بدون داشتن حتی یک عضو هیئت علمی به پذیرش دانشجو مبادرت می‌کنند.

وی افزود: برخی از موسسات آموزش عالی حتی با جعل مهر وزارت علوم مدرک دانشگاهی صادر می‌کنند که عزم جدی داریم تا با این تخلفات برخورد کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: در ابتدای پذیرش مسئولیت وزارت علوم، هر روز شاهد بودم که یک یا چند دانشگاه به لیست موسسات آموزش عالی افزوده می‌شد در حالی که قبلا وزارت علوم از وجود برخی از این موسسات بی‌خبر بوده است.

انتهای پیام/م

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت گفت: کارنامه اقتصادی حزب کارگزاران برای همه عیان است به همین دلیل جریانی که سابقه خوبی در حوزه اقتصاد نداشته در زمینه حل مشکلات اقتصادی هم حرفی برای گفتن ندارد.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، ماهره عزیزی دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت، با اشاره به لیدری کرباسچی در جریان اصلاحات گفت: امروز اقتصاد از حیاتی‌ترین مسائل جامعه ماست، بنابراین انتظار می‌رود که گروه‌ها و جریان‌های سیاسی گروهی از اقتصاددانان خبره را در تیم خود داشته باشند که این مسئله نشان دهنده میزان مردمی بودن و دلسوز بودن آن گروه نسبت به جامعه است.

وی افزود: کرباسچی دارای محکومیت قضایی در زمینه فساد مالی است و با این حال می‌بینیم که حضور پررنگی در فعالیت‌های انتخاباتی جریان اصلاحات دارد.

عزیزی تاکید کرد: کارنامه اقتصادی حزب کارگزاران برای همه عیان است. به همین دلیل جریانی که سابقه خوبی در حوزه اقتصاد نداشته در زمینه حل مشکلات اقتصادی هم حرفی برای گفتن ندارد.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت گفت: جریانات اصلاح‌طلب با حضور امثال کرباسچی در بین خودشان علنا اعلام می‌کنند که بیش از آنکه به فکر حل مسائل اقتصادی کشور باشند به فکر سیاسی بازی‌های حزبی و تصاحب خانه ملت به هر قیمتی است.

انتهای پیام/م

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وقتی تصمیم گرفتیم که تحریم را بشکنیم، آقای روحانی و دولتش به راحتی این تحریم را شکستند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد در هفتادمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی که در دانشگاه علوم تحقیقات برگزار شد، با بیان اینکه مطالب گفته شده درباره این دانشگاه تنها گوشه‌ای از جریان علمی است که از ۳۵ سال گذشته در کشور ایجاد شده است، اظهار داشت: دانشگاه آزاد مانند یک پدیده نادر اتفاقی بود که در کشور ایجاد شد و با گذشت ۳۵ سال هنوز در حال رشد است و رشد آن نیز به صورت تصاعدی سرعت گرفته است.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه بنده قصد دارم در این مسئله به صورت بنیادی و با طبع طلبگی ایدئولوژیک بحث را پیش ببرم، تأکید کرد: پدیده‌هایی که با اخلاص آغاز می‌شود و هدفش مقدس است، خداوند تضمین کرده که آن را جلو ببرد، اما اگر پدیده‌هایی با اغراض مادی و غلط همراه باشد، حالت بسیار بدی برای آنها ایجاد خواهد شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آیات و روایات و تشبیه باطل به کف روی آب، اظهار داشت: چیزهایی که به نفع مردم باشد حق است، من در تاریخ دانشگاه آزاد این جریان را در طول ۳۵ سال گذشته دیده‌ام و زمانی که این دانشگاه تأسیس شد، مذاکره ابتدایی آن بین بنده و آقای جاسبی صورت گرفت.

وی ادامه داد: ما تقاضاهای فراوان مردم را برای تحصیل می‌دیدم و از این رو حالت وحشتناکی این حجم از مطالبه مردم برای تحصیلات و کمبود فوق‌العاده که در زمان جنگ هم قرار داشتیم، برای ما ایجاد کرده بود، چرا که در چشم‌انداز جنگ می گفتند اگر بیست سال هم طول بکشد ما هستیم و لذا معلوم نبود بودجه جدیدی داشته باشیم.

هاشمی رفسنجانی یادآور شد: در کشوری که تازه انقلاب کرده بود، حداکثر کار این بود که ارز را بفروشیم و برای مردم کوپن تهیه کنیم، لذا بحث دانشگاه آزاد بین من و آقای جاسبی به یک تفکر تبدیل شد و دیدیم حالا که نمی‌شود دانشگاه دولتی آورد، قرار شد از امکانات موجود استفاده کنیم. ما از مساجد و حسینیه‌ها برای فضای تدریس که از افراد باسواد هم برای تدریس استفاده کردیم و مردم هم حاضر بودند برای فرزندان خود هزینه کنند.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: برخی انقلابی‌های دو آتشه کار غیردولتی را تحمل نمی‌کردند و می‌خواستند همه چیز دولتی باشد، من خدمت امام رفتم و از نیازها و بودجه‌ها به ایشان گزارشی دادم، اما امام خیلی از ما هوشیارتر و آینده‌بین‌تر بود و حرف‌های من تمام نشده بود، امام فوراً این مسئله را قبول کردند. من به ایشان گفتم برخی‌ها اجازه نمی‌دهند، که امام گفت آن مسئله با من، گفتم پول برای شروع کار نداریم، که ایشان گفتند من یک میلیون تومان برای شروع می‌دهم.

وی با بیان اینکه من در آن زمان در نماز جمعه توضیحاتی درباره این مسئله به مردم دادم، تأکید کرد: سرّ وضع کنونی که گوشه‌ای از پیشرفت‌ها را آقای میرزاده مطرح کرد این است که این دانشگاه برای مؤسسین آن هیچ نفعی نداشته و فقط به دنبال خدمت به مردم بوده است.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به ترکیب هیأت مؤسس دانشگاه آزاد یادآور شد: بنده، آقای جاسبی، آیت‌الله خامنه‌ای، میرحسین موسوی، موسوی اردبیلی و آقای حاج احمد آقا که خیلی از مشکلات ما را حل کرد، نه تنها هیچ سهمی در دانشگاه نداشته‌ایم، بلکه فقط این دانشگاه را برای نیاز مردم به تحصیل تأسیس کردیم.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد تأکید کرد: واقعاً گروه مؤسس دانشگاه یک ریال از دانشگاه آزاد استفاده شخصی نکردند و در همان ابتدای کار، آقایان کار را به گردن من انداختند تا پیش برویم، در آن روزهای غربت دانشگاه آزاد، ما اقدام کردیم و دانشگاه آزاد تأسیس شد و ما افرادی که از اول کار آمدند، آن زمان افتخار نبود بلکه انگ بود.

وی ادامه داد: در دوران احمدی‌نژاد هم کسانی که برای دانشگاه آزاد کار می‌کردند انگ خوردند و هنوز هم از شورای عالی انقلاب فرهنگی کسانی هستند که این کار را می‌کنند.

هاشمی رفسنجانی با یادآوری این نکته که برخی از افراد مؤثر در دانشگاه آزاد از جمله آقای جاسبی در سال‌های اول حقوق نمی‌گرفتند، یادآور شد: بعدها آقای جاسبی مبلغ کمی را گرفت، اما دانشگاه آزاد در واقع یک موجود مقدس بزرگی در سراسر کشور گشوده شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه هر کس خواست با دانشگاه آزاد مخالفت کند، شکست خورد، تصریح کرد: آخرین مورد آن هم همین دولت قبلی بود، اولین بمب در اساسنامه ما بود و در شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند که اساسنامه را بی‌خاصیت کنند که ما به دادگاه شکایت کردیم و دادگاه آن را متوقف کرد، ولی مدیریت قضایی، حکم دادگاه را متوقف کرد، بالاخره اساسنامه را تغییر دادند و هیأت مؤسس بی‌اختیار است و فقط نظارت در دست ماست؛ اما آنها فکر می‌کردند می‌توانند هیأت امنا را از ما بگیرند، اما نتوانستند.

وی با اشاره به آنچه مزاحمت ارزیابی کرد، گفت: همین الان یکی از معاونین وزیر علوم می‌گوید اسنادی که دانشگاه آزاد می‌دهد اعتبار ندارد در حالی که شب گذشته در مرکز کارشناسی شورای عالی انقلاب فرهنگی، آمایشی صورت گرفته بود و دانشگاه آزاد ۵۰ درصد آموزش عالی را برعهده دارد و این در صورتی است که ما یک ریال هم از دولت نمی‌گیریم اما کارهایی با این وسعت انجام میشود و درعین حال، مالیاتی که کارمندان و کارکنان دانشگاه آزاد می‌دهند، یک رقم عظیمی است.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد برای کشور شغل و آبادی ایجاد کرده است، تصریح کرد: این کارها از اراده یک عده افراد خارج است و اراده خداوند پشت آن قرار دارد و مطمئن هستم کسانی که با این نیت کار خیری را آغاز کردند، این برایشان می‌ماند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام  یادآور شد: طبق برنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی، نیمی از مسئولیت‌های مربوط به آموزش کشور را باید دانشگاه آزاد تقبل کند و ما قطعاً می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه بنده می‌خواهم خبر جدیدی به شما بدهم، به بخشنامه جدید کشور انگلستان اشاره کرد و گفت: نخست‌وزیر انگلستان به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا، اخیراً بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها و وزیر علوم این کشور داده است که دانشگاه‌ها باید به سراغ مناطق محروم بروند و حتی طبق آمار هم گفته، تنها ۴ درصد از سیاه‌پوستان در دانشگاه درس می‌خوانند.

هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: کی دست فقرا و روستایی‌های ما به دانشگاه دولتی می‌رسید، ما دانشگاه را به نزدیک خانه‌هایشان بردیم، حتی ما در برخی مناطق از سوی برخی نمایندگان و استاندار و فرماندار تحت فشار قرار گرفتیم که به آقای جاسبی می‌گفتند ما دانشگاه می‌خواهیم، لذا ما هیچ کجا نرفتیم و هر جایی که بوده، مردم آمدند و در حال حاضر نیز تعداد زیادی پرونده داریم که از ما مطالبه تأسیس دانشگاه آزاد را دارند.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد با ذکر خاطره‌ای از دوران کودکی خود ادامه داد: در روستای ما در زمان کودکی کارگری داشتیم که من با فرزند او هم‌بازی بودم، بعدها متوجه شدم او خودش یک دانشگاه در روستا ساخته که در آن زمان ۳۰۰ میلیون هزینه داشت، البته آنجا دیگر شهر شده است، وقتی من برای عیادت مهدی به بیمارستان رفتم، او را دیدم که دچار سرطان شده و دلم برای او سوخت.

وی در ادامه با طرح این پرسش که چرا ما باید دانشگاه را در یک شهر تعطیل کنیم، یادآور شد: بحث تحصیلات بسیار مهم است، طوری که نخست‌وزیر انگلستان می‌گوید القاعده و گروه های تروریستی مشابه آن، از همین بچه‌های بیسواد درمی‌آید.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه ما در حال حاضر ۶ میلیون فارغ‌التحصیل و نزدیک به ۲ میلیون دانشجو داریم، افزود: نکته جالب اینجاست که ما از خارج از کشور نیز تقاضا داریم و مدیران اسلواکی در دیدار اخیرشان از من خواهش کردند یک واحد دانشگاهی در اسلواکی تأسیس کنیم و در کشور اوگاندا نیز که دندانپزشکی آن مشکل دارد، از ما خواستند آنجا واحد دندانپزشکی تأسیس کنیم.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد با بیان اینکه بعد از تحریم‌ها راه جدیدی باز شد، ادامه داد: ما در حال حاضر مجموعه عظیمی از تحصیلکردگان را در مقاطع مختلف داریم و اگر کسی محاسبه می‌کرد این ۶ میلیون فارغ التحصیل اگر فقط ۱۰ درصدشان به خارج می‌رفتند مشخص می‌شد چه هزینه و چه ارزی از کشور خارج می‌شود.

وی درباره اشتغال برای تحصیلکردگان گفت: وقتی ما تحریم باشیم، عده‌ای متخصص نیز بیکار می‌شوند و تقصیر خودمان است که تحریم را برای خود خریدیم. وقتی تصمیم گرفتیم تحریم را بشکنیم، آقای روحانی و دولتش به این راحتی تحریم را شکستند و اکنون همه پذیرفته‌اند ایران می‌تواند در منطقه لنگر ثبات باشد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به مسئله وقف دانشگاه آزاد یادآور شد: نگذاشتند که دانشگاه آزاد وقف باشد، اما این دانشگاه از وقف هم وقف‌تر است و در واقع، وقف دانش تعلیم شده است.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد با تأکید بر اینکه ظرفیت دانشگاه آزاد باید در خدمت همه باشد اما من نمی‌دانم چرا برخی نسبت به این مسئله حسادت می‌کنند، تصریح کرد: اگر دولت می‌تواند همه این کارها را انجام دهد، ما از خدا می‌خواهیم اما نمی‌تواند، صدا و سیما هم که هر چه نقاط منفی است پیدا می‌کند و آن را می‌گوید، اما خود مردم بدانند، کار جور دیگری درمی‌آید.

وی در پایان گفت: من به آقای میرزاده پیشنهاد داده‌م که صفحه‌ای در فیس‌بوک راه‌اندازی کند و این مسائل مربوط به دانشگاه آزاد را آنجا بگوید.

انتهای پیام/م

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌ای به مسعود ده‌نمکی آمادگی این اتحادیه را برای اکران دانشگاهی «رسوایی 2»، و ترویج هنرمندانه اسلام ناب محمدی(ص) اعلام کرد.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس،

مجتبی رئیسی دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌ای به مسعود ده‌نمکی کارگردان سینمای کشورمان آمادگی این اتحادیه را برای اکران دانشگاهی «رسوایی 2» و ترویج هنرمندانه اسلام ناب محمدی(ص) اعلام کرد.

در ابتدای نامه رئیسی به ده‌نمکی آمده است: بار دیگر با شکستن خطوط قرمز سینمای غرب‌زده، خود را سیبل تهمت‌ها و تخریب‌های جماعتی قرار دادی که مشکلشان نه با تو، که با هنری است که نمایش دهنده اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان و اسلام تازیانه خوردگان تاریخ تلخ و شرم آور محرومیت‌ها است. مشکلشان در این است که از آن زمان که سلاح هنری‌ات را به دست گرفته‌ای، در آثارت نابود کننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مرفهین بی‌درد و در یک کلمه اسلام آمریکایی بوده‌ای.

 دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی افزود: بدیهی و طبیعی است آنان که با سفرهای زیارتی به اسکار و کن با رویای ایفای نقش‌های درجه سه در فیلم‌های هالیوودی و ته لهجه دیالوگهای انگلیسی، فرسنگ‌ها به دور از فرهنگ جامعه‌اشان زندگی می‌کنند، تاب و توان و تحمل دیدن آثار تو را ندارند.

در ادامه تاکید شد: بدیهی است «مدعیان هنر بی دردی» که موجب شدند تا  مردم خرید یک همبرگر را به خرید بلیط سینما ترجیح دهند تاب و توان و تحمل سالن‌های مملو از جمعیتی که برای نمایش « نقاط کور و مبهم معضلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، و نظامی» آمده‌اند را ندارند.

رئیسی در ادامه نامه خود به ده‌نمکی نوشت: همانطور که پیش بینی می‌شد، آنانی که عمری را در کافه نشینی‌های شبانه سپری کرده‌اند، این‌بار حتی تاب و توان دیدن رسوایی را هم ندارند. رسوایی با نمایش جلوه‌هایی از جنگ فقر و غنا، شهید امر به معروف و نهی از منکر، رباخواری و فساد سیستمی در نظام بانکی، تکنوکراتهای رخنه کرده در بدنه مدیریتی کشور، جام زهر پذیرش قطعنامه 598، روحانیت انقلابی و ساده زیست، پناه بردن جامعه به سیره اهل بیت(ع) خاکریز جدیدی را در عرصه سینمای انقلاب بوجود آورده است. خاکریز جدیدی که قطعا فریاد اعتراض اقلیت یک درصدی را به همراه خواهد داشت.  

دبیر اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در خاتمه خطاب به ده‌نمکی اظهار داشت: ضمن خدا قوت به حضرتعالی و تمام همکارانت در ساخت رسوایی 2، اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی آمادگی کامل خود را جهت اکران دانشگاهی این اثر، و ترویج هنرمندانه اسلام ناب محمدی(ص)  اعلام می‌دارد. همیشه در خط اصولی دفاع از محرومان و مستضعفان ثابت قدم باشید.

انتهای پیام/م

دبیر و سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان استان همدان گفت: یکی از رویدادهایی که باعث خوشحالی در این دوره از انتخابات است، رویش‌های متعدد، نیروهای آگاه و ارزشی در اردوگاه اصولگرایی است.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، حسین صادقیان اظهار کرد: جا دارد از همه عوامل برگزاری انتخابات چون وزارت کشور، هیئت نظارت و شورای نگهبان قدردانی کنیم.

وی با تأکید بر حمایت از نامزدهای معرفی شده از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات مجلس خبرگان، افزود: در استان همدان آیات عظام غیاث‌الدین طه‌محمدی و سید مصطفی موسوی‌اصفهانی معرفی شدند که مورد حمایت اصولگرایان نیز قرار دارند.

دبیر شورای ائتلاف اصولگرایان استان همدان در ادامه با بیان اینکه ائتلاف اصولگرایان تنها برای انتخابات تشکیل نشده، اضافه کرد: اگر این شورا تنها با هدف انتخاباتی تشکیل می‌شد، به نتیجه نمی‌رسید.

وی با اشاره به اینکه کمیته نظارت شورا از روحانیون خوش فکر و انقلابی، معتمدین و احزاب اصولگرا شکل گرفته، افزود: ‌این روند برای تقویت وحدت، همگرایی و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی ادامه پیدا خواهد کرد و با پایان انتخابات تمام نشده است.

صادقیان تک رأی دادن و عدم استفاده از ظرفیت‌های ممکن را در همه حوزه‌ها چه در خصوص مجلس خبرگان رهبری و چه در مجلس شورای اسلامی تقبیح کرد و ادامه داد: باید از همه ظرفیت‌های قانونی تعریف شده در راه دستیابی به اهداف و ارزش‌ها نهایت استفاده را برد.

وی خاطر نشان کرد: نامزدهای ارزش‌گرا برای ماندن در صحنه انتخابات با توجه به حق قانونی خود‌مختار هستند و برای این شورا قابل احترام هستند، گرچه انصراف از کاندیداتوری در راستای اهداف ارزش‌های بنیادین اصولگرایی، اقدام مفید و پسندیده‌ای ارزیابی می‌شود.

صادقیان با بیان اینکه در انتخابات پیش رو وفاق مورد قبولی بین نیروهای اصولگرا ایجاد شد، گفت: انتخابات مجلس دهم، دومین انتخاباتی است که اصولگرایان لیست واحدی در سراسر استان ارائه دادند.

وی با تأکید بر اینکه هرچه مبانی فکری و ریشه‌ها قوی‌تر باشند، وفاق پایدارتری ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: یکی از رویدادهایی که باعث خوشحالی در این دوره از انتخابات است، رویش‌های متعدد، نیروهای آگاه و ارزشی در اردوگاه اصولگرایی است.

دبیر شورای ائتلاف اصولگرایان استان همدان با بیان اینکه در شورای اصولگرایان با افراد متعددی مصاحبه شد، افزود: اما پذیرش این واقعیت که امکان معرفی همه افراد شایسته وجود نداشت سخت بود.

وی یادآور شد: افراد ارزشمندی مانند حجت‌الاسلام احمد عظیمی‌زاده در حوزه بهار و کبودراهنگ، ‌محمدباقر بهرامی در حوزه اسدآباد، حجت‌الاسلام ‌احمدحسین فلاح در حوزه انتخابیه همدان و فامنین و دیگر دوستان این جریان فکری از افرادی هستند که شایستگی‌های لازم را داشتند، اما امکان معرفی آنان به دلیل محدویت‌های موجود، امکان‌پذیر نبود.

وی تأکید کرد: بدون تردید انجام کارهای جمعی، تجمیع نظرات، در نظر گرفتن نظرسنجی‌ها، جمع‌بندی آرای عوامل مؤثر و تصمیم‌گیری‌های نهایی با نقدهای برخی همراه خواهد بود.

صادقیان با اشاره به اینکه پایبندی به اصول این جریان مانند توجه به مقتضیات زمان، مقبولیت و سایر مواردی که در بیانیه آمده است، مد نظر قرار گرفته، خاطر نشان کرد: ائتلاف اصولگرایان به این نتیجه رسید که به تعداد کرسی‌های نمایندگی هر حوزه نامزدهای مورد حمایت خود را اعلام کرد و به همین دلیل برخی از افراد شایسته در لیست واحد گنجانده نشدند.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های مورد انتقاد دوره‌های گذشته معرفی چند نامزد بیش از نمایندگان مورد نیاز در حوزه‌های انتخابیه بود، افزود: در حال حاضر امکان کناره‌گیری برخی اصولگرایان به نفع نامزدهای مورد حمایت این شورا وجود دارد که طی چند روز آینده توسط آنان اعلام شود.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان تصریح کرد: البته ماندن یا کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی نامزدها در اختیار این عزیزان است، هرچند این اقدام باعث تقویت جریان اصولگرایی خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه انصراف از نامزدی نباید با عقب‌نشینی از فعالیت‌های انتخاباتی همراه باشد، ادامه داد: همه افراد اصولگرا چه به عنوان نامزد انتخاباتی و چه به عنوان یک عضو از این جریان باید در راستای اهداف اصولگرایی فعالیت کرده تا با افزایش مشارکت مردم و تجلی وحدت در جامعه مواجه شویم.

صادقیان با بیان اینکه در جریان در مصاحبه‌های انجام شده با نامزدهای انتخاباتی، عده‌ای بیش از افرادی که به این شورا معرفی شدند، میثاق‌نامه اصولگرایی را امضا کرده‌اند، خاطر نشان کرد: این افراد که در ارزش‌گرایی مصمم هستند، چه در صحنه انتخابات به عنوان نامزد باقی بمانند و یا به نفع این جریان انصراف دهند، از نظر ما ارزشمند بوده و از سرمایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی به حساب می‌آیند.

وی در پایان گفت: شورای ائتلاف اصولگرایان در حوزه انتخابیه همدان و فامنین حمیدرضا حاجی‌بابایی و سیدمحمد کاظم حجازی، در ملایر احمد آریایی‌نژاد و احد آزادیخواه، در نهاوند حسن بهرام‌نیا، در تویسرکان محمدمهدی مفتح، در اسدآباد اکبر رنجبرزاده، در بهار و کبودراهنگ محمدعلی پورمختار و در رزن عطاءالله سلطانی‌صبور را به عنوان لیست واحد جریان اصولگرایی معرفی کرده است.

انتهای پیام/م

استاندار همدان خطاب به کاندیداها
برای کسب رأی چنگ به صورت دولت نکشید
استاندار همدان با اشاره به اینکه نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی خدمات دولت را مصادره و کمرنگ نکنند، گفت: برای کسب رای چنگ به صورت دولت نکشند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، محمدناصر نیکبخت در شورای برنامه‎ریزی استان همدان با اشاره به حضور چشمگیر و گسترده مردم استان در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: برای این حضور گسترده و چشمگیر از عموم شهروندان استان همدان قدردانی می‌کنیم و امیدواریم که مردم استان در روز 7 اسفند ماه نیز با مشارکت حداکثری و حضوری گسترده پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

*نامزدها سعی در اثبات خود داشته باشند

وی با بیان اینکه کاندیداهای انتخابات سعی در اثبات خود داشته باشند، افزود: تخریب دیگر نامزدها کار اخلاقی نیست و نامزدها به دنبال تخریب رقیبان خود نباشند چراکه این فضا، جو استان را ملتهب می‌کند.

استاندار همدان از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی خواست تا خدمات دولت را مصادره و کمرنگ نکنند و بیان کرد: برای کسب رأی چنگ به صورت دولت نکشند.

وی با بیان اینکه در جلسه با مدیران بانک‌های ملی، مرکزی و صنعت و معدن مشکلات برخی از واحدهای تولیدی استان مطرح شد، خاطر نشان کرد: مشکلات پتروشیمی ابن سینا در جلسه‌ای مدیرعامل بانک صنعت و معدن مطرح و مبلغ یک‎هزار میلیارد تومان برای این واحد تولیدی لحاظ شد.

*بدهی 80 میلیاردی دستگاه‌های اجرایی به شرکت برق

نیکبخت با تاکید بر اینکه دستگاه‎های اجرایی طلب دستگاه‌های خدمات‌رسان را پرداخت کنند، گفت: شرکت توزیع برق استان در حدود 80 میلیارد تومان از دستگاه‎های اجرایی طلب دارند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی از برنامه‌های اصلی و اساسی استان همدان است، افزود: همدان در بحث اقتصاد مقاومتی پیشرو است و یک ماه بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مباحث اقتصاد مقاومتی اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استان همدان برگزار شد.

*استان همدان در اقتصاد مقاومتی پیشرو است

وی با بیان اینکه شنبه هفته آتی جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در همدان برگزار می‌شود، اظهار کرد: توفیقات به دست آمده از طریق برجام زمینه را برای جهش و پرش اقتصادی کشور فراهم کرده است اما با در نظر گرفتن اقتصاد مقاومتی باید از این شرایط استفاده کرد.

نیکبخت با اشاره به اینکه قرار نیست کشور ما واردکننده باشد، خاطر نشان کرد: کشور باید تولیدکننده و صادرکننده باشد و البته از تکنولوژی پیشرفته دنیا استفاده می‌کنیم.

*8 میلیارد تومان یارانه صادرات سیب‌زمینی به صادرکنندگان پرداخت شد

استاندار با اشاره به پرداخت یارانه صادرات سیب‌زمینی به صادرکنندگان استان همدان بیان کرد: این مهم در سفر ریاست جمهوری به استان همدان مطرح شد و خوشبختانه در هفته جاری 8 میلیارد تومان یارانه صادرات سیب زمینی به صادرکنندگان سیب زمینی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه عمده مشکل در جامعه بحث اشتغال است، افزود: از سال 95 به مدت 10 سال سالانه تعداد 890 هزار دانشجو از دانشگاه فارغ‎التحصیل می‎شود و ایجاد اشتغال برای این حجم فارغ‎التحصیل از طریق حوزه فناوری و ICT فراهم است.

*واگذاری پروژه‎ها 80 درصد زیر قیمت کارشناسی

نیکبخت با تاکید بر اینکه پروژه‎های قابل واگذاری از طریق دستگاه‎های اجرایی به سازمان مدیریت ارائه شوند، گفت: این پروژه‌ها با واگذاری به نتیجه خواهند رسید و مردم به نهایی شدن این پروژه‎ها و طرح‎ها چشم دوخته‎اند.

وی با اشاره به اینکه پروژه‎ها 20 درصد زیر قیمت کارشناسی واگذار می‎شود، افزود: در مناطق محروم پروژه‎ها 80 درصد زیر قیمت کارشناسی واگذار می‎شود و این تنها به این دلیل است که پروژه‌ها به سرانجام برسند.

*39 پروژه از استان همدان برای واگذاری ارائه شد

استاندار همدان با بیان اینکه 39 پروژه از استان همدان جهت واگذاری از سوی دستگاه‎های اجرایی به سازمان مدیریت ارائه شده است، خاطر نشان کرد: تعداد 60 پروژه نیمه‌تمام و 15 پروژه قابل بهره‎برداری است.

وی با بیان اینکه اعلام پروژه‌های قابل واگذاری از سوی دستگاه‎ها به سازمان مدیریت اقدام بزرگی است، گفت: پیچیدگی کار واگذاری و انجام این مهم قیمت‎گذاری کارشناسی است.

استاندار همدان در خصوص انجام مزایده محدود معادن توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: این مهم با نظر موافق وزیر صنعت بوده و البته به تصویب شورای برنامه‎ریزی واگذار شده است.

*معادن استان را حفظ نکنیم از دست می‌روند

وی با اشاره به اینکه اگر معادن استان را حفظ نکنیم از دست می‎روند، خاطر نشان کرد: با برگزاری مزایده نامحدود عده‎ای از استان‎های مختلف برنده مزایده می‎شوند و معادن استان را به واحدهای تولیدی نیازمند به معدن با قیمت بیشتری می‎فروشند.

نیکبخت بیان کرد: در حال حاضر در یکی از شهرستان‎های استان بدون برگزاری مزایده معدن واگذار شده است.

وی افزود: معاون به کسانی واگذار می‎شود که جواز تاسیس و یا واحد تولیدی دارند و به معدن نیازمند هستند.

انتهای پیام/م

صفحه‌ها

اشتراک در پایگاه خبری، تحلیلی صدای دانشجو RSS