کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان با بیان اینکه اصولگراها نزدیک به گفتمان انقلاب و امام (ره) هستند، گفت: هاشمی‌رفسنجانی روزی مخالف شورای رهبری بود اما امروز از آن دم می‎زند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه حاکمیت را متعلق به خدا می‌دانیم، اظهار کرد: هدف خلقت در عالم، تربیت انسان است و این تربیت با حاکمیت خداوند انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حاکمیت خداوند از روی اجرا و پذیرش ولایت الهی در جامعه انجام می‌شود، افزود: پذیرش ولایت الهی مستلزم اعتقاد به نبوت و ولایت به امام معصوم(ع) است.

این نامزد انتخابات خبرگان با تاکید بر اینکه وقتی امام معصوم در جامعه نیست نباید ولایت الهی یا حاکمت الهی در جامعه تعطیل شود، گفت: در این شرایط جامعه باید توسط نخبه نزدیک به امام معصوم اداره و رهبری شود که همان ولایت فقیه نامیده می‌شود.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه همان حاکمیت خداست و توسط نخبه نزدیک به ولی معصوم انجام می‌شود بیان کرد: ولایت فقیه مقابل تفکر اومانیستی و لیبرالیستی  قرار دارد.

شعبانی خاطر نشان کرد: در تفکر ولایت فقیه نگرش‌ها مبتنی بر اصالت مبدا و تفکر الهی است، ولایت فقیه قدرت گفتمان‌سازی، تمدن‌سازی همراه با مردم‌سالاری دارد..

وی تاکید کرد: با توجه به تعدد فقها امکان اینکه تمام فقها حاکمیت داشته باشند و بخواهند قوانین و احکام الهی را انجام بدهند وجود ندارد طبیعتاً باید یک فقیه دارای تمام شرایط لازم انتخاب شود.

استاد حوزه‌های علمیه قم ادامه داد: از این رو نیاز است مجلسی باشد که این شخص را انتخاب کرده و توجه به بقای شرایط رهبری با توجه به آیات و روایات را داشته باشد که این‌ها وظیفه مجلس خبرگان است.

وی در ادامه سخنانش بیان کرد: احساس می‌کنم در مجلس آینده با توجه به فضای موجود سیاسی کشور، اصولگراها با یک سری از شرایطی به موفقیت نسبی و یا حداکثری دست پیدا کنند.

شعبانی با بیان اینکه هنوز انتخابات بر فضای شهر غالب نشده است، ادامه داد: البته شهر همدان از فضای سیاسی انتخاباتی خوبی برخوردار است ولی هنوز آنچنان انتخاباتی نشده است.

وی در ادامه سخنانش گفت: طبق قانون اساسی و شرایط و آیین‌نامه اجرایی اولین شاخصه تایید صلاحیت بحث علمی است و بعد موضوعات اخلاقی، سیاسی و موضع‌گیری‌هاست؛ اگر کسی از نظر علمی شرایط نداشته باشد شورای نگهبان وارد بندهای دیگر نمی‌شوند.

این کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان بیان کرد: تعدادی از کاندیداها، تحصیلات حوزوی نداشتند در واقع فاقد شرط بند اول بودند و رد صلاحیت شدند، البته منظور از شاخص علمی به اجتهاد رسیدن است البته اجتهاد در حدی است که شخص بتواند برخی از احکام دینی را استنباط کند.

وی خاطر نشان کرد: پس کسی که از نظر علمی شرایط ندارد وارد مرحله دوم نمی‌شود و شرایط دیگرش مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

شعبانی با بیان اینکه اکثر کسانی رد صلاحیت شده‌اند به دلیل نداشتن صلاحیت علمی رد شدند، اظهار کرد: در امتحانی که ما شرکت کرده بودیم 220 نفر ثبت‌نام کرده بودند که 180 نفر در امتحان حاضر شدند و از این تعداد حدود 40 نفر در امتحان کتبی قبول شدند.

وی ادامه داد: از 40 نفر نیز 11 نفر در امتحان نهایی و شفاهی قبول شده و شاخصه علمی آن‌ها مورد تایید قرار گرفت، حال اگر کسی رد شده نمی‌توانیم بگوییم سیاسی‌کاری شده است زیرا قطعا این طور بوده که این فرد در امتحان علمی قبول نشده است.

این کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان با بیان اینکه تا به این لحظه ائتلافی بین کاندیداهای مجلس خبرگان وجود نداشته و فعلاً هم پیشنهادی نشده است، افزود: اگر ائتلافی صورت گیرد که به نفع استان و موافق با گفتمان انقلاب و آرمان‌های امام(ره) باشد حاضر به ائتلاف هستم.

*طرح شورای رهبری به دنبال القای ناکارآمدی ولی فقیه به جامعه است

وی در ادامه در خصوص طرح شورای رهبری گفت: کسانی که از این طرح دم می‌زنند خودشان هم می‌دانند که این موضوع شدنی نیست؛ اینکه روزی خودشان مخالف این موضوع بودند حالا امروز موافق آن هستند چندین دلیل دارد.

شعبانی تاکید کرد: کسانی که این موضوع را مطرح کردند به دنبال القای ناکارآمدی ولی فقیه به جامعه و تضعیف جایگاه آن هستند که باید مراقب بود.

وی با بیان اینکه نظر شخصی من این است که این افراد از آسیب‌های مختلف این موضوع باخبر هستند، خاطر نشان کرد: حال اگر از نظر علمی و فقهی بخواهیم این موضع را بررسی کنیم شورای رهبری با هیچ یک از آیات و روایات و علوم فقهی و با مدیریت عقلانی تناسبی ندارد.

این کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان ادامه داد: خیلی از کسانی که این موضوع را مطرح می‌کنند تخصص ندارند و نباید ورود پیدا کرده و اظهار نظر کنند.

وی با بیان اینکه آقای هاشمی در گذشته عملکرد مثبت و موضع‌گیری‌های انقلابی داشت و جزو نیروهای خوب انقلاب بود، گفت: البته اتفاقاتی در طول سال‌ها افتاد که عرض می‌کنم.

*هاشمی می‌تواند در کنار ولایت فقیه قرار بگیرد ولی این کار را نکرد

شعبانی با بیان اینکه آقای هاشمی از سال 84 به بعد و به صورت روشن‌تر از سال 88 با جریاناتی که در جامعه رخ داد همسو شد، افزود: من معتقدم در آن مناظره در حق ایشان اجحاف شد برخی از مواردش هم شرعی نبود و اتهاماتی که زده شد یک طرفه بود، بنده همه این‌ها را قبول دارم.

وی خاطر نشان کرد: اما آیا ایشان قبول داشتند که فتنه 88 در حال آسیب رساندن به کشور و نظام است و در لایه‌های زیرین فتنه برنامه ریزی برای براندازی نظام کرده است؟ افزود: من معتقدم که از همه این‌ها مطلع بود و سکوت کرد و نه تنها سکوت کرد بلکه به موضوعات دامن زد تا آسیب‌ها برافراشته شد.

این کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان ادامه داد: ایشان می‌توانست آن موقع کنار رهبری قرار بگیرد و به نظام کمک بکند، می‌توانست در نماز جمعه‌ها وضعیت را تغییر بدهد اما چرا نکرد؟

وی با بیان اینکه ایشان می‌توانست به نظام کمک کند و همین الان هم می‌تواند، گفت: هاشمی می‌تواند در کنار نظام و ولایت فقیه قرار بگیرد و به اسلام و نظام کمک و خدمت کند ولی این کار را نکرد.

شعبانی گفت: موضوع دوم این است که چرا ایشان موضع شورایی بودن رهبری را مطرح می‌کند من به شخصه معتقدم بین تفکر ایشان و تفکر امام (ره) فاصله افتاده حتی بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی.

وی گفت: سئوال سوم من در ارتباط با استکبارستیزی و موضوع مذاکره با آمریکا است؛ آیا امریکا عوض شده یا ما؟ خود هاشمی مخالف مذاکره با آمریکا بود، در واقع باید گفت نه آمریکا عوض شده و نه ما؛ بلکه تفکر سیاسیون ما عوض شده است.

این کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان ادامه داد: غرب در این 37 سال فهمیده است که انقلاب اسلامی قدرت گفتمان‌سازی جهانی دارد و از این رو به دنبال تضعیف این موضع است.

وی با بیان اینکه غرب می‌داند با جنگ نمی‌تواند کاری بکند و وارد پروژه نفوذ شده است، تأکید کرد: آمریکا عوض نشده است بلکه فریبکارتر شده است.

شعبانی موضوع چهارم را بحث تضعیف شورای نگهبان توسط رفسنجانی دانست و ادامه داد: طرح این مبحث آن هم با آن ادبیات؛ اصلا جالب نیست.

*جریان اصلاح‌طلبی اگر می‌خواهد بماند باید گفتمان خود را مشخص کند

وی با بیان اینکه همه ما امیدواریم ایشان از راه خود برگردند و در کنار نظام و رهبری قرار بگیرد، افزود: این هم مهم نیست که این موضع تعمدی است یا نه؛ چراکه با این رفتارها در حال آسیب زدن به نظام و جامعه است.

این کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان در خصوص این سئوال آیا اصولگراست یا اصلاح طلب؟ خاطر نشان کرد: من معتقدم که مجلس خبرگان بالاتر از جریانات سیاسی است و باید با گفتمان امام(ره) و رهبری حرکت بکند، این گفتمان برای من مهم است، حالا بعضی جریانات سیاسی به این گفتمان‎ها نزدیکتر هستند، البته من معتقدم جریان سیاسی اصولگرا به این گفتمان نزدیک‌تر از بقیه جریانات است، البته معنی آن نیست که انتقادی به این جریان وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: اصلاح‌طلب‌ها یک گفتمان روشنی که قابلیت سوء استفاده شدن را نداشته باشد؛ ندارند و باید به فکر طراحی این گفتمان باشند.

شعبانی افزود: چرا هر کس ضد انقلاب می‌شود به اسم اصلاح‌طلبی کار می‌کند؟ چرا هر کس مخالفتش را از طریق بدنه اصلاحات اظهار می‌کند؟ چرا نهضت آزادی و ملی و مخالفین در این حزب و بدنه قرار می‌گیرند؟ چون جریان اصلاح‌طلبی موضع مشخص ندارد؛ اگر می‌خواهد بماند باید گفتمان خود را مشخص کند و موضع‌های خود را شفاف‌تر بیان و مشخص کند.

وی با بیان اینکه من نزدیک به اصولگرا نیستم بلکه اصولگراها نزدیک به گفتمان انقلاب و امام (ره) هستند و برای ما گفتمان انقلاب و امام (ره) مهم است، در ادامه گفت: اعتدال نیز باید تعریف شود و باید دقیقاً مشخص شود که حد و حدودش در مسائل مختلف تا چه حد است.

این کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان ادامه داد: در کل افراط و تفریط اشتباه است و اعتدال یک موضوع درست و به‌جاست ولی مثلاً در مبارزه با استکبار، اگر اعتدال یعنی کوتاه آمدن در مقابل غرب! این دیگر اعتدال نیست بلکه تفریط است.

وی در ادامه با بیان اینکه در کل عملکرد مجلس چهارم خبرگان مثبت بوده و حضرات آیات در تبیین جایگاه خبرگان و انتخاب رئیس این مجلس خوب عمل کردند، اضافه کرد: ورود در مباحث علمی و نظام‌سازی هم می‌تواند یکی از وظایف خبرگان باشد و نخبگان علمی جامعه باید در این موضوع ورود کنند.

شعبانی افزود: البته نظام‌سازی منظور شکل حکومت اسلامی است مانند تعداد قوه‌ها و شرح وظایف آن‌ها و دیگر عوامل مدیریت که می‌توان آنها را به صورت عقلانی تغییر داد؛ بالاخره 37 سال از عمر انقلاب می‌گذرد و می‌شود برای مدیریت شکلی آن تصمیمات جدید گرفت و ورود پیدا کرد.

وی بیان کرد: خبرگان هر استانی باید در تبیین جایگاه ولایت و رهبری و تبیین عملکرد رهبری ورود پیدا کنند و انتظار می‌رود حداقل در محدوده خواص ورود پیدا کرده و این مسائل را مطرح کنند.

* بومی بودن در مجلس خبرگان الزامی نیست

این کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان تصریح کرد: بنده برای جامعه مدرسین احترام قائل هستم ولی ضرورت آن نیست که اگر جامعه مدرسین بزرگانی را معرفی کرده‌اند دیگر نباید کسی ورود پیدا کند؛ خود آنها هم چنین نظری ندارند.

وی با بیان اینکه با چند نفر از بزرگان جامعه مدرسین صحبت کردم و گفتم که می‌خواهم ورود پیدا کنم و نظرشان مثبت بود، خاطر نشان کرد: بومی بودن در مجلس خبرگان الزامی نیست ما اصلا چیزی در اسلام به اسم بومی بودن نداریم و در حقوق بین‌الملل اسلامی بحثی وجود دارد به نام دارالحد و دارالسلام که به معنای بومی بودن اسلامی و بومی نبودن اسلامی است.

شعبانی ادامه داد: ما در اسلام مرز جغرافیای کشوری نداریم چه برسد به استان که یک واحد کوچک‎تر است پس در مجلس خبرگان این موضوع مهم نیست؛ البته در مجلس شورای اسلامی تاثیرگذار است ولی در مجلس خبرگان مطرح کردن این موضوع مسلما اشتباه است و کسانی که بومی بودن را مطرح می‌کنند اشتباه بزرگی می‌کنند.

وی گفت: مهم‌ترین شاخصه این دوره از انتخابات انقلابی بودن شخص و اعتقاد به آرمان‌های امام(ره) و رهبری است که این لازم و ملزوم انقلابی بودن است؛ موضوع سوم تقواست که انسان را در بزنگاه‌های سیاسی حفظ می‌کند البته همه داوطلبان افراد باتقوا و قابل احترامی هستند.

انتهای پیام/م

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ملایر از برگزاری جشن تکلیف یک‎هزار و 550 دانش‌آموز دختر ملایر طی چهار روز متوالی خبر داد.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، در مراسم جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر ملایری، سن تکلیف را زمان عهد بستن انسان با خدا دانست و اظهار کرد: دختران با رسیدن به سن 9 سالگی باید به انجام عبادت در مقابل خدا بپردازند.

وی با بیان اینکه مهمترین مسئله برای دختران دانش‌آموز بعد از سن تکلیف شناخت محرم و نامحرم و رعایت حجاب شرعی است، بیان کرد: خواندن قرآن، انجام نماز و روزه و رعایت امور دینی و مسائل شرعی از تکالیفی است که بعد از 9 سالگی دختران باید آن را به جا آورند.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملایر در ادامه با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن به ویژه در مورد مسئله مهم حجاب دختران گفت: والدین باید مراقب باشند تا فرزندانشان با رعایت مسائل دینی و مذهبی و حجاب اسلامی از دام‌های شیطانی دشمن در امان باشند.

وی حجاب را گوهری ارزشمند برای دختران دانست و تصریح کرد: اگر دختران ما از کودکی به حجاب اهمیت دهند رعایت این مسئله بزرگ برایشان آسان می‌شود.

بیات با اشاره به اینکه امسال یک‌هزار و 550 دانش‌آموز دختر در ملایر به سن تکلیف رسیده‌اند گفت: این دانش‌آموزان در 25 آموزشگاه ابتدایی تحصیل می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: مراسم جشن تکلیف دانش‌آموزان طی چهار روز متوالی در سالن سینمای فرهنگیان و سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/م

من لازم می‌دانم از اعماق دل از ملت ایران به خاطر حماسه‌ی ۲۲ بهمن امسال تشکر کنم/ جشن انقلاب بر شما مبارک باد و مبارک شد الحمدلله

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم استان آذربایجان شرقی صبح امروز (چهارشنبه) و در آستانه‌ سالگرد قیام 29 بهمن 56 مردم تبریز، با حضور در حسینیه‌ی امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

برخی از محور های بیانات رهبری انقلاب در این دیدار:

رهبر انقلاب: من از گفتن حقیقت خسته نخواهم شد/ آن چیزهایی که احساس کنم باید با ملت در میان بگذارم خواهم گفت/ دشمن درصدد است افکار عمومی را از اهداف پلید خود غافل نگه دارد/ آنها می‌خواهند در انتخابات اعمال نفوذ کنند/ مردم آگاه باشند و در نقطه‌ی مقابل خواست دشمن عمل کنند.

28رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار مردم آذربایجان شرقی: من لازم می‌دانم از اعماق دل از ملت ایران به خاطر حماسه‌ی ۲۲ بهمن امسال تشکر کنم/ جشن انقلاب بر شما مبارک باد و مبارک شد الحمدلله

رهبر انقلاب: آمریکایی‌ها از اول انقلاب با چند نقطه‌ی اساسی از جمله «شورای نگهبان» مخالف بودند/ نتوانستند بساط شورای نگهبان را جمع کنند، حالا می‌خواهند تصمیمات آن را زیر سؤال ببرند که معنای آن غیرقانونی بودن انتخابات و مجلس و قوانین مجلس است/ می‌خواهند کشور را ۴ سال در خلأ قانونی بگذارند.

رهبر انقلاب: کسانی که در تخریب شورای نگهبان با دشمن هم‌زبانی می‌کنند ملتفت نیستند؛ من کسی را به خیانت متهم نمی‌کنم/ این فقط تخریب شورای نگهبان نیست، تخریب انتخابات و مجلس و ۴ سال قانون‌گذاری است/ این را من باید بگویم و افکار عمومی باید بدانند.

رهبر انقلاب: مجلس ریل‌گذار حرکت دولت است/ اگر مجلس دنبال رفاه مردم، عدالت، گشایش اقتصادی، پیشرفت علم و فناوری و عزت و استقلال باشد، ریل‌گذاری به سمت این اهداف خواهد بود/ اگر مجلس، مرعوب غرب و آمریکا باشد، دنبال حاکمیت جریان اشرافی باشد، این، مملکت را بدبخت خواهد کرد.
انتها پیام/م

بسیج دانشجویی ۸ دانشگاه بزرگ تهران از وزیر نفت برای حضور در جلسه ای با حضور علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس، برای بررسی ابعاد مختلف پرونده کرسنت، دعوت کردند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ بسیج دانشجویی 8 دانشگاه بزرگ تهران در نامه ای به بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت از وی دعوت کردند تا در نشستی با حضور علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران و با عنوان «آنچه مردم باید از کرسنت بدانند»، ابعاد مختلف این پرونده را در حضور دانشجویان و کارشناسان مورد بحث و بررسی قرار دهند.

بسیج دانشجویی 8 دانشگاه تهران با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به لزوم حضور مسئولان در دانشگاه ها و مورد سوال قرار گرفتن آنها از سوی دانشجویان، برای برگزاری این نشست میان زنگنه و زاکانی اعلام آمادکی کردند.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های امام صادق (ع)، تهران، امیرکبیر، خواجه نصیر، شریف، علم و صنعت، علامه طباطبایی و شهید بهشتی، تشکل هایی هستند که از زنگنه دعوت کرده اند تا در نشست بررسی ابعاد مختلف پرونده کرسنت با حضور علیرضا زاکانی حاضر شود.

متن کامل نامه بسیج دانشجویی 8 دانشگاه بزرگ تهران به وزیر نفت، به شرح زیر است:

بسمه تعالی

فَبَشِّرْعِبَادِ﴿17﴾الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّهُ

وَأُوْلَئِکَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ﴿18﴾

وزیر محترم نفت ؛جناب آقای بیژن نامدار زنگنه

با سلام و صلوات بر پیامبر اکرمصلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌ و خاندان مطهر ایشان و درود بر ارواح طیبه‌ شهدای انقلاب اسلامی و امام راحل رحمه‌الله‌علی هکه مسئولین جمهوری اسلامی در هر پست و مقامی مرهون خون آن ایثارگران می‌باشند به اطلاع می‌رساند جنبش دانشجویی در راستای تاکیدات فراوان و مکرر مقام معظم رهبری دام‌ظله‌العالی مبنی بر برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی و سوال از مسئولین و بر اساس وظیفه‌ی انقلابی خود در جهت مطالبه گری و آگاه سازی مردم درمورد عملکرد مسئولین، در نظر دارد جلسه‌ گفتگو با عنوان «آنچه مردم باید از کرسنت بدانند» با موضوع ابعاد پرونده کرسنت، با حضور دکتر علی‌رضا زاکانی نماینده محترم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و جنابعالی برگزار نماید.

در پی اظهار تمایل شما مبنی بر صحبت شفاف در خصوص پرونده کرسنت در صورت پدید آمدن شرایط مقتضی، و با توجه به موافقت جناب آقای زاکانی جهت گفتگو با جنابعالی، از شما دعوت می شود در این جلسه که با حضور صاحب نظران حوزه‌ی نفت و گاز، دانشجویان و محققان این حوزه برگزار می شود شرکت فرمایید.

در شرایط کنونی که سوالات و ابهامات فراوانی درافکار عمومی جامعه نسبت به قرارداد کرسنت وجود دارد، حضور جنابعالی در این جلسه می تواند نمایان‌گر تلاش مسئولین در جهت شفافیت عملکرد و پاسخگویی در برابر مردم باشد. به همین جهت بسیج دانشجویی هشت دانشگاه تهران آمادگی خود را جهت برگزاری این گفت و گو اعلام می دارند.

پیشاپیش از حسن عنایت حضرت‌عالی کمال تشکر را داریم.

والسلام علیکم

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام

بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر

بسیج دانشجویی دانشگاه شریف

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی

بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت

انتهای پیام/م

نامه 3 بسیج دانشجویی به نامزدهای مجلس شورای اسلامی:
نامزدها طی مصاحبه مطبوعاتی مواضعشان را صریح و شفاف بیان کنند
بسیج دانشجویی 3 دانشگاه بزرگ تهران به نامزدهای مجلس شورای اسلامی زدند و اظهار داشتند: نامزدها طی مصاحبه مطبوعاتی مواضعشان را صریح و شفاف بیان کنند

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ بسیج دانشجویی 3 دانشگاه بزرگ تهران به نامزدهای مجلس شورای اسلامی زدند و اظهار داشتند: نامزدها طی مصاحبه مطبوعاتی مواضعشان را صریح و شفاف بیان کنند

متن این نامه به شرح ذیل است

بسم الله الرحمن الرحیم
نامزدهای محترم نمایندگی مجلس شورای اسلامی
با سلام و تحیت
مردم شریف ایران اسلامی با نزدیک شدن موعد دو انتخابات حساس و پیش روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در 7 اسفند و انتشار لیست های مختلف از سوی جریانات و احزاب سیاسی بدنبال انتخاب شایسته و نمایندگان اصلح هستند. از آنجایی که اکثر مردم نسبت به برخی از نامزدهایی که نامشان در لیست احزاب قرار گرفته است شناخت کافی ندارند شناساندن این نامزدها به رای دهندگان ضرورت پیدا می کند..اهمیت انتخاب شایسته و جلوگیری ازنفوذ عوامل ناصالح به مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور ما را بر آن داشت تا دغدغه های جنبش دانشجویی را با شما در میان بگذاریم.

1-نامزدهای محترم!از شما انتظار داریم از دادن وعده های غیر عملی خودداری کنید و با نقطه های خیالی و توهمی از صداقت مردم سوء استفاده نکنید.

2-نامزدهای محترم!از شما می خواهیم که با سخنان نامناسب بذر ناامیدی در دلهای مردم نکارید و مایه ی تشویش افکار عمومی نشوید.

3-نامزدهای محترم!از شما می خواهیم همان گونه که تا اینجا به قانون پایبند بوده اید تا روز انتخابات و بعد از آن هم به قانون تمکین کنید و آرای مردم را محترم شمارید و خدای ناکرده به مانند نامزدهای شکست خورده در سال 88 راه قانون گریزی و فتنه را در پیش نگیرید.

4-نامزدهای محترم!از شما می خواهیم که به جای تخریب حریف و ایراد تهمت و افترا به رقبا برای حل مشکلات اصلی مردم مثل تورم ، رکود ، گرانی و بیکاری که متاسفانه دولت یازدهم با گذشت 2 سال و نیم از حل آن عاجز مانده راهکاری بیندیشید و به جای پرداختن به امور بی اهمیت و حاشیه سازی به مسائل اصلی مردم که مسئله اقتصاد مقاومتی است بپردازید.

5- نامزدهای محترم! متاسفانه در برخی دوره ها نمایندگانی بعد از کسب رای از مردم تبدیل به وکیل الدوله شده و مجلس عصاره فضایل ملت را که به تعبیر امام خمینی (ره) در راس امور است به مجمع وکیل الدوله ها تبدیل کردند.مجلس ششم و خاطرات تلخ درگیری های سیاسی به جای پرداختن به مسائل اصلی کشور همچنان در حافظه تاریخی ملت باقی است.برای جلوگیری از تکرار مجلس ششم از شما انتظار داریم که شان ملت شریف ایران را در طول دوره نمایندگی حفظ کرده و با نظارت دقیق بر عملکرد دولت  به سوگند خود در دفاع از استقلال و حفظ منافع ملی در داخل و خارج از کشور پایبند بمانید.

6-نامزدهای محترم!از شما انتظار داریم با توجه به افزایش بی سابقه تعداد نامزدها و تائید صلاحیت ها در این دوره و تحیر مردم در انتخاب اصلح بین نامزدها در یک مصاحبه مطبوعاتی مواضع تان را راجع به بندهای زیر به صورت شفاف بیان کرده تا مردم با دیدی بازتر در روز 7 اسفند پای صندوق های رای حاضر شوند.

-نظرتان راجع به جریان هاشمی و فتنه و کودتای رنگین سال 88چیست؟
-نظرتان راجع به شاخص های اصلی انقلاب مثل استکبار ستیزی و کمک به مظلومین و مقابله با مستکبران جهان که هم در فرمایش ها و وصیت نامه حضرت امام خمینی(ره) آمده است و هم در قانون اساسی با صراحت بیان شده چیست؟
-نظرتان راجع به معاهدات خسارت بار مثل برجام و 2231 و.. چیست؟
-نظرتان راجع به فساد کرسنت و قراردادهای جدید نفتی چیست؟
-نظرتان راجع به آرمان استقلال ملی و مقابله با نظام سلطه و استکبار و  نفی سلطه پذیری سیاسی اقتصادی و فرهنگی چیست؟
-نظرتان راجع به اقتصاد مقاومتی و تکیه به اقتدار درون زا به جای امید داشتن به بیرون چیست؟
-نظرتان راجع به عملکرد و خط مشی سیاسی اقتصادی و فرهنگی دولت یازدهم چیست؟
-نظرتان راجع به اشرافیت گرایی و تجمل گرایی مسئولین چیست؟ همچنین چه برنامه عملی برای مبارزه با اشرافیت و فساد و ترویج روحیه عدالتخواهی در کشور دارید؟
-نظرتان راجع به طرح نظارت بر نمایندگان چیست؟ونظرتان راجع به اصل شفافیت اموال و دارایی های مسئولان چیست؟

7-نامزدهای محترم!از شما انتظار داریم در اقدامی داوطلبانه ضمن رعایت اصل شفافیت اطلاعات میزان مخارج تبلیغاتی و منبع آن و همچنین اطلاعات دارایی ها و درآمدهای خود را در اختیار ملت شریف ایران قرار دهید.

در پایان از رسانه ها انتظار داریم با مسئولیت شناسی و مطالبه گری از نامزدها در چند روز باقی مانده تا انتخابات به مردم شریف ایران در انتخاب نماینده اصلح کمک کنند.

و من الله التوفیق
بسیج دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی
بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما

انتهای پیام/م

مسئول سیاسی سازمان بسیج دانشجویی مطرح کرد؛
طرح پاتوق مطالبه دانشجویان برای پرشور شدن فضای انتخابات
مسئول سیاسی سازمان بسیج دانشجویی برنامه های بسیج دانشجویی در دانشگاهها را برای پرشور شدن انتخابات تشریح کرد.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، ریحانی مسئول سیاسی سازمان بسیج دانشجویی درباره برنامه های بسیج دانشجویی برای پرشور شدن فضای انتخابات گفت:گروههای مختلف دانشجویی در بسیج دانشجویی با عنوان کمیته دانشجویی معیار به دنبال تبیین شاخصه‌های نمایندگان طراز انقلاب اسلامی است.

وی افزود: ایجاد پاتوق مطالبه در دانشگاه ها از سوی بسیج دانشجویی از دیگر طرح های بسیج دانشجویی است که طی آن کاندیداها فارغ از اینکه از چه جناحی باشند با حضور در دانشگاهها  به سوالات دانشجویان پاسخ می دهند.

ریحانی اضافه کرد: طرح شفاف سازی اطلاعات کاندیداها از دیگر برنامه های بسیج دانشجویی در انتخابات است.

انتهای پیام/م

قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: حرف زدن از برجام۲ چه منطقی دارد در حالی که هنوز بعد از برجام مشکلات حل نشده است. باید در مسائل خارجی بدانیم که دشمن خبیث است و استکبار جهانی استکبار ...

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر لطف الله فروزنده و محمد جواد حق شناس با موضوع وکیل الدوله و وکیل المله مناظره کردند.

فروزنده درباره حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: امروز نظام ما یکی از مردمی‌ترین نظام‌هاست و انتخابات نماد حضور مردم است. حفظ ارزش‌های نظام یعنی حفظ نظام و همه ما بر اصول نظام که رهبری تدوین می‌کنند متفق القولیم. حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دهنده این است که انتخابات پرشوری خواهیم داشت.

وی درباره سیاست روابط بین الملل دولت روحانی گفت: انتخابات ۹۲ در شرایطی برگزار شد که مشکلات عدیده‌ای در زمینه اقتصادی بود، روحانی عمده شعارهای انتخاباتی خود را شعارهای اقتصادی اعلام کرده بود. ما نمی‌توانیم مسائل سیاسی را از مسائل اقتصادی اجتماعی فرهنگی جدا کنیم عمده مشکلات مسائل اقتصادی ناشی از تحریم بود و روحانی وعده‌های زیادی داد.

قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس درباره وعده‌های دولت روحانی گفت: صحبت‌های رئیس جمهور در انتخابات و شعارهای وی جالب بود، مانند اینکه صد روزه مسائل اقتصادی را حل می‌کنیم، می‌خواهیم هم چرخ کارخانه و هم چرخ سانترفیوژ‌ها بچرخد، ارزش پول ملی را افزایش می‌دهیم، دلار تک نرخی می‌شود و مسائلی از این قبیل.

فروزنده در ادامه اظهار داشت: تحقیر و تحریمی که آمریکا در این دو سال و نیم برای کشور ما لحاظ کرد در طول تاریخ بی‌نظیر بود. آمریکا در این دو سال ده بار ما را تهدید به حمله نظامی کرد. چندین قطع نامه برای حقوق بشر و حمایت از مقاومت برای ایران روی میز خود دارد که به دنبال تحقق آن است. ما امروز با رکود در کشور مواجه هستیم و حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ واحد اقتصادی در دو سال و نیم گذشته تعطیل شدند و حدود ۶ میلیون شاغل صنایع دستی به یک میلیون کاهش یافتند. زمانی که روحانی دولت را از احمدی‌نژاد تحویل گرفت دلار ۲ هزار و ۹۰۰ تومان بود و امروز ۳ هزار و ۷۰۰ تومان شده است. هم چنین تعداد سانترفیوژ‌ها کاهش زیادی پیدا کرده در حالی که ما هزینه سنگینی برای آن‌ها کرده‌ایم.

وی در ادامه تاکید کرد: مردم انتخاب کردند که مسائل اقتصادی حل شود و اینکه بگوییم ۵۵ درصد آرای مردمی روحانی را انتخاب کرد به دلیل شعارهای اقتصادی وی بود؛ چرا که مردم می‌خواستند مشکلات اقتصادی حل شود، آیا بعد از برجام مشکلات اقتصادی حل شده؟ در حالی که قول داده بودند صد روزه این مسائل حل شود.

قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس درباره برجام دو گفت: حرف زدن از برجام دو چه منطقی دارد در حالی که هنوز بعد از برجام مشکلات حل نشده است. باید در مسائل خارجی بدانیم که دشمن خبیث است و استکبار جهانی استکبار است آمریکایی‌ها چون ما نسل هشتم سانتریفیوژ را و فردو داشتیم پای میز مذاکره آمدند، سه بار اوباما به مقام معظم رهبری نامه نوشت که پای میز مذاکره بیایید و ما باید در مذاکره از موضع قدرت برخورد کنیم.

فروزنده در ادامه با اشاره به اینکه در سیاست خارجی دو نگاه وجود دارد گفت: یک نگاه نگاهی است که ما یک انقلاب استکبارستیزیم و در مقابل ظلم می‌ایستیم و به دنبال عدالتیم و نگاه دیگر نگاه سازش است که اصلا استکبار جهانی را قبول ندارد و آمریکا را کدخدا می‌داند و می‌گوید که باید با آمریکا ارتباط برقرار کرد در مسئله برجام نگرانی امروز ما این است که دشمن بدعهد است مگر آنکه ما محکم و با اقتدار جلو برویم.

وی در ادامه درباره بررسی برجام در مجلس گفت: در مسئله برجام بنده در تیم زاکانی بودم و ایشان اجازه می‌دادند همه افراد با هر نوع سلیقه و فکری صحبت کنند و جمع بندی منصفانه داشتند چه کسی گفته که مجلس ما اصولگرا‌ترین مجلس است ما حتی در بحث مسکن نیز مشکل داریم و ۵۰ تن از نمایندگان امضا کردند که وزیر مسکن باید استیضاح شود که یک شبه این تعداد به ۱۷۰ رسید.

قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس به محورهای اساسی درباره برجام که رهبری تعیین نمودند اشاره کرد و گفت: در برجام حضرت آقا نه محور را اعلام کردند و دوستان آقای حق‌شناس گفتند جشن بزرگی شده ولی مردم اعتنایی نکردند چرا که درگیر مسائل اقتصادی بودند و این خیلی بد است که مردم دیگر به وعده‌های بهبود اقتصادی اطمینان نمی‌کنند مقام معظم رهبری گفتند که ما با مقاومت مردم به اینجا رسیده‌ایم و همه مشکلات کشور ناشی از تحریم‌ها نبوده که با برجام حل شود.

وی در خصوص دیپلماسی دولت در باره فاجعه منا گفت: در فاجعه منا گفته می‌شد که ما با دیپلماسی قادریم مسئله را حل کنیم و عربستانی که در حالت عادی برای ما کشور به حساب نمی‌آید و داخل آدم حساب نمی‌کنیم وزیر خارجه خود را برای صحبت با وزیر خارجه ما احضار نکرد عربستان یک نظام تکفیری است و حاضر نشد جنازه‌های زوار ما را تحویل بدهد و ۶۰ هزار زائر ما بلاتکلیف در مکه بودند اما زمانی که رهبر انقلاب فرمودند اگر کوچک‌ترین تعرضی به زوار ما شود پاسخ سختی خواهید دید سریعا دشمن عقب نشینی کرد و حتی خود دولتمردان هم به این مسئله اشاره کردند که عربستان تغییر رویکرد داشت.

 

فروزنده درباره دستگیری ملوانان آمریکایی گفت: ما می‌توانستیم به زانو درآوردن ملوانان آمریکایی را در چند روز به طور کامل رسانه‌ای کنیم ولی به ما اعتراض کردند و گفتند چرا این افراد و فیلم و عکس گریه آن‌ها را منتشر کردید. درباره ملوانان انگلیسی که در دولت احمدی‌نژاد دستگیر شدند این توضیح را بدهم که ما چند روز تصاویر آن‌ها را منتشر کردیم و دولت آن‌ها کاملا تحقیر شد و ما پس از آن این افراد را با احترام بازگرداندیم چرا که ما با دولت انگلیس مشکل داریم نه با ملت آن‌ها.

وی در پایان خاطرنشان کرد:اگر با استکبار با قدرت برخورد نکردید مطمئن باشید تحقیرتان می‌کند. دولت گفته مسائل اقتصادی را با برجام حل می‌کنیم ولی چرا تاکنون این مسائل حل نشده است.

محمد جواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و لطف الله فروزنده قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس در این مناظره حضور داشتند.

محمدجواد حق شناس در این مناظره گفت: از دو سال و نیم پیش بعد از انتخابات ۹۲ دیپلماسی و رویکرد جدید سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران آغاز شده و روحانی با حداکثر آراء رئیس جمهور شد ۵۵ درصد جامعه رویکرد روحانی را در حوزه سیاست خارجی پذیرفتند و روحانی محبوب‌ترین ریاست جمهوری بود که در اکثر استان‌ها رای آورد.

وی در ادامه تصریح کرد: با مطرح شدن مبحث نرمش قهرمانانه از طرف رهبر معظم انقلاب و انتصاب ظریف و مذاکرات هسته‌ای داستان برجام اتفاق افتاد و با تصویب مجلس نهایی شد،یکی دو ماه است که اجرایی شده و ما اکنون در اصل پسا برجام به سر می‌بریم.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی به همراهی مقام معظم رهبری با تیم مذاکره کننده هسته‌ای اشاره کرد و افزود: همراهی رهبری و سیاست اتخاذ شده ایشان که‌‌ همان نرمش قهرمانانه است و گرفتن پرونده از شورای امنیت و مذاکرات و تصویب مجلس برجام را رقم زد که خوشبختانه اثرات خوب در جامعه خواهد داشت.

وی درباره وعده صد روزه روحانی برای حل مشکلات اقتصادی گفت: هیچ انسان عاقلی این مسئله را نمی‌تواند هضم کند که خرابی‌هایی که در هشت سال ایجاد شده و کشور را به سمت تخریب تمام ساختار‌ها برده صد روزه بتواند آباد شود و ما صد روزه نمی‌توانیم هیچ خرابی را آباد کنیم.

حق‌شناس درباره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در آن موقعیت مردم تمام سخنان هشت نامزد را گوش کردند و مردم عاقل هستند که ۱۸.۵ میلیون رای را به حساب کسی نریزند که سخن خارج از عقلانیت داشته باشد. روحانی می‌خواست هر صد روز گزارشی را به مردم از روند پیشرفت امور ارائه دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سیاست خارجی معطوف به پرونده هسته‌ای نیست گفت: مسلما مهم‌ترین مسئله سیاست خارجی در ده سال گذشته از دولت اصلاحات تاکنون همین پرونده هسته‌ای بوده و در این دو سال ما دستاوردهای بزرگی برای توافق داشتیم و صد‌ها نفر از وزرای بزرگ برای مذاکره و صحبت با مقامات ایرانی آمادگی داشتند و حتی وزیر امور خارجه آمریکا بیش از دو هفته خارج از مجموعه منتظر بود تا با همتای ایرانی خود صحبت کند تا بتواند به یک نقطه مشخص برسد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با صراحت از تیم مذاکره کننده حمایت کرده است گفت: بیشترین مشکلات و مسائل را جناب آقای فروزنده و دوستانشان به عنوان دلواپسان درباره مسئله هسته‌ای ایجاد کردند و صدا و سیما هم در اختیار این مجموعه بود تا بتواند در روند مذاکرات هسته‌ای مشکل ایجاد کند.

وی درباره دیپلماسی در مقابل عربستان گفت: فروزنده گفت که ما پشیزی برای عربستان قائل نبودیم در حالی که در دولت احمدی‌نژاد وی شش بار به عربستان رفت بدون اینکه طرف عربستانی یک بار به ایران بیاید که این خلاف عرف بین المللی است چه طور پشیزی برای عربستان قائل نبودید که شش بار رئیس جمهور کشور را به پای عرب‌ها بردید.

 
حق‌شناس در پایان خاطرنشان کرد: گروگان‌های انگلیسی را در پاستور آوردید و کت و شلوار تنشان کردید و رئیس جمهور با آن‌ها عکس یادگاری گرفت تنها مسئله‌ای که بنده تاکید می‌کنم این است که دولت روحانی زمانی روی کار آمد که خرابی‌های هشت سال گذشته را باید آباد کند و توافق برجام زمینه ساز حل بسیاری از مشکلات کشور است.

انتها پیام/م

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی تهران در نامه‌ای به وزیر بهداشت ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف دولت در مقابله با سیاست‌های کاهش جمعیت خواستار اصلاح این قوانین و پیشگیری از بحران سالخوردگی و پیامدهای خطرناک آن در کشور شدند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی تهران طی نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف دولت در مقابله با سیاست‌های کاهش جمعیت، خواستار اصلاح این قوانین و پیشگیری از بحران سالخوردگی پیش روی کشور و عواقب خطرناک آن شدند.

متن نامه بسیج داشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران به این شرح است:

 

جناب آقای دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

 

با عرض سلام و احترام

چنان‌که جنابعالی مستحضرید، کاهش بسیار شدید فرزند آوری خانوارهای ایرانی در دو دهه‌ اخیر، سبب شده است که اکنون ایران یکی از سه کشور دنیا باشد که سریع‌ترین حرکت به سمت مرزهای سالخوردگی جمعیت را دارد. بحث بحران جمعیت، همچنین از دغدغه‌های ویژه‌ مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای مدظله‌العالی به شمار می‌آید و ایشان به‌کرات در این زمینه سخن گفته‌اند، ازجمله این‌که فرموده‌اند: «یکی از خطراتی که وقتی انسان درست به عمق آن فکر می‌کند، تن او می‌لرزد، این مسئله‌ی جمعیت است» (1392.9.19)

بدین‌وسیله ما دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، از جنابعالی که متصف به تعهد هستید، 6 درخواست داریم که امید می‌رود با اجابت آن‌ها، وضع جمعیت و بهداشت باروری مردم میهنمان به بهترین وجه سامان گرفته و جلوی بحران مخرب سالخوردگی جمعیت ایران اسلامی گرفته شود.

 

آقای دکتر هاشمی جنابعالی اخیراً گفته‌اید: «مشکل زاد و ولد با تأکیدات رهبر معظم انقلاب و به شهادت مرکز ملی آمار و ثبت‌احوال، در مسیر رسیدن به تعادل است»

اما خوب است که چند نکته را در این زمینه متذکر شویم:

اعلام دقیق نرخ باروری احتیاج به سرشماری دارد، حال‌آنکه از سال 1390 سرشماری جدیدی صورت نگرفته است؛ پس آنچه توسط رئیس مرکز آمار گفته‌شده است که نشان‌دهنده‌ افزایش قریب به یک‌دهمی در نرخ باروری است، می‌تواند زیر سؤال باشد.

افزایش نرخ باروری از 1.8 فرزند به 1.9، برفرض صحت، هرگز رقم قابل‌توجهی به شمار نمی‌آید و همین افزایش نیز اگر با اقدامات جدی پشتیبانی نشود، باز در مسیر کاهش قرار خواهد گرفت؛ پس با این مقدار اندک افزایش در نرخ باروری، ابداً نمی‌توان نتیجه گرفت که «مشکل زادوولد در مسیر رسیدن به تعادل است»

اخیراً یکی از مسئولین وزارت بهداشت که قریب به دو دهه از مجریان اصلی پروژه‌ تحدید نسل در کشور بوده است، افزایش نرخ باروری از 1.8 به 1.9، ظرف چهار سال گذشته را توفیقی دانسته که به دلیل اجرای طرح تحول سلامت حاصل‌شده است. در اینجا به شما وزیر محترم توصیه می‌شود که از گرفتن تحلیل و آمارهای جمعیتی از اینگونه مدیران اجتناب نمایید، زیرا همین اشخاص بودند که «کاهش حیرت انگیز نرخ باروری در کشور از 6.4 فرزند به 1.8 ظرف دو دهه» را به مسئولان بلندپایه نظام اسلامی گزارش نکردند تا جایی که کشور در معرض خطر انقراض نسل قرار گرفت و اکنون نیز همین افراد هستند که بابت این افزایش محتمل یک دهمی ظرف چهار سال، طوری فریاد برآورده اند که گویا چه توفیقی حاصل و چه شاهکاری خلق شده است.

 

جناب آقای دکتر هاشمی، شما در مصاحبه‌ای گفته‌اید: «در زمینه افزایش جمعیت، وزارت بهداشت کمترین نقش را دارد» اما آیا جنابعالی می‌توانید برای این تحلیل خود، شاهد و دلیلی بیاورید؟

آگاهی از پیشینه عملکرد وزارت بهداشت در بحث جمعیت و فعالیت‌های بسیار گوناگون و گسترده‌ای که در این زمینه داشته است به‌خوبی نشان‌دهنده‌ پتانسیل فوق‌العاده‌ وزارت متبوع شما برای فرهنگ‌سازی درزمینه سیاست‌های جدید جمعیتی است. اکنون برخی از فعالیت‌های دو دهه‌ گذشته‌ وزارت بهداشت در راستای تحدید نسل را برای جنابعالی بر می‌شماریم و از شما می‌خواهیم که بفرمایید کدام‌یک ازاین‌گونه فعالیت‌ها هستند که نمی‌توانند در عرصه‌ افزایش رشد جمعیت به کار گرفته شوند؟

پیگیری تصویب قانون تنظیم خانواده توسط برخی از مسئولین وزارت بهداشت، جلب حمایت مقامات مختلف سیاسی و مذهبی از استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و شوراهای اسلامی گرفته تا بسیاری از روحانیون و ائمه جمعه و جماعات، به عرصه کشاندن عمده اقشار کارکنان وزارت بهداشت از جمله بهورزان، کارشناسان بهداشت خانواده، پزشکان، کارشناسان و کاردانان مامایی، دستیاران و متخصصان پزشکی اجتماعی و کارشناسان تنظیم خانواده برای پیشبرد تحدید نسل، شعار سازی برای تحدید نسل و درج شعارها بر روی محصول کارخانه‌ها، سربرگ نامه‌های اداری، قبوض آب، برق و تلفن و ...، همکاری گسترده در جهت تحدید نسل با صداوسیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، حوزه‌های علمیه، بسیج، شهرداری‌ها، بهزیستی، نهضت سوادآموزی، کارخانه‌ها، جهاد کشاورزی و ...، تولید و توزیع گسترده‌ محصولات متعدد آموزشی - رسانه ای در باب محاسن تحدید نسل از جمله پمفلت، جزوه آموزشی، مقاله، پوستر، پلاکارد، بنر، تراکت، کتاب، سی دی، فیلم، تیزر تبلیغاتی و ...، مصاحبه‌های متعدد مسئولان وزارت بهداشت با رسانه‌های مختلف پیرامون فواید تحدید نسل، آموزش دانش آموزان در مقاطع دبستان، راهنمایی، ‌سوم دبیرستان و پیش‌دانشگاهی در ارتباط با ایدز و مفاهیم جمعیت و تنظیم خانواده، آموزش مربیان پرورشی، معلمان، کارشناسان تغذیه و بهداشت و مدیران مدارس، آموزش سربازان در حین خدمت، طلاب و روحانیون، کارمندان دولت و کارکنان بخش خصوصی، همکاری با سازمان‌های مردم‌نهاد و ...

با توجه به این طیف گسترده از کارکردهای وزارت بهداشت در زمینه تحدید نسل آیا می‌توان پذیرفت که این نهاد کمترین نقش را در پیشبرد سیاست‌های جدید جمعیتی دارد؟

آقای دکتر هاشمی، ما دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از جنابعالی می‌خواهیم که همان‌گونه که وزارت بهداشت در مسیر تحدید نسل به فرهنگ‌سازی گسترده پرداخت، اکنون نیز با تمام قوا در مسیر جلوگیری از وقوع بحران کاهش باروری و سالخوردگی جمعیت وارد میدان شده، به تولید محتوا و محصولات رسانه‌ای بپردازد، با مسئولین شهرها برای همسو شدن باسیاست‌های جدید جمعیتی رایزنی کند و به آموزش و توجیه طیف‌های مختلف مردم، مسئولین و نخبگان در راستای افزایش رشد جمعیت کشور همت گمارد. البته باکمال تأسف باید متذکر شد که مدیران و کارکنان وزارت متبوع شما، هنوز خود، آموزشی برای تشویق مردم به فرزند آوری ندیده‌اند و معمولاً از پس پاسخگویی به آسان‌ترین سؤالات و شبهات مردم در موردبحث جمعیت و فرزندآوری، بر‌نمی‌آیند.

 

جناب آقای دکتر هاشمی متأسفانه، دستورالعمل‌های کنونی وزارت بهداشت در حیطه‌ باروری سالم دارای نقایص و اشکالات متعددی است؛ از جمله این‌که:

از منابع غیر معتبر و دارای سوگیری برای تهیه‌ این دستورالعمل‌ها استفاده‌شده است.

این دستورالعمل‌ها به‌روز نیستند و برخی از منابع برای نگارش آن‌ها، برای بیش از 15 سال پیش (سال 2000 میلادی) هستند.

این دستورالعمل‌ها توسط افراد متخصص تهیه نشده‌اند. به‌عنوان نمونه در دوره‌های گذشته، برای نگارش بخش مرتبط با وازکتومی (عقیم‌سازی دائمی در مردان)، از یک پزشک عمومی نظرخواهی شده است که در سایت خود افتخار می‌کند، در کمتر از بیست سال، 14000 مرد ایرانی را عقیم کرده است.

بعضاً در این دستورالعمل‌ها از کارکنان وزارت بهداشت خواسته‌شده است که عوارض خطرناک استفاده از وسایل ممانعت از بارداری را از مردم مخفی کنند.

در این دستورالعمل‌ها در خصوص عوارض غیر شایع ولی مهلک روش‌های ممانعت از بارداری به مردم اطلاع‌رسانی نمی‌شود. به‌عنوان‌مثال باوجودآنکه در منابع معتبر، سکته‌ مغزی از عوارض مصرف قرص‌های ضدبارداری شمرده می‌شود، هشداری بابت این خطر به مردم داده نمی‌شود و صرفاً به تذکر عوارضی از قبیل سردرد و حالت تهوع اکتفا می‌شود. این مسئله در مورد قرص‌های ضدبارداری یاز و یاسمین بیشتر مسئله‌زا است و باوجود خطرات اساسی مصرف آن‌ها، قرص‌های مزبور به‌راحتی و بدون احتیاج به نسخه‌ پزشک، برای عموم مردم قابل تهیه هستند.

در این دستورالعمل‌ها، برای برخی از روش‌های ممانعت از بارداری، مزیت تراشی‌های عجیب و بعضاً مضحکی صورت گرفته است. ازجمله این‌که بستن لوله، از عوامل احتمالی محبوب شدن مرد در خانواده شمرده‌شده است!

همچنین در این دستورالعمل‌ها به هیچ‌یک از آثار مفید بارداری و شیردهی بر سلامت زنان اشاره‌ای نشده است و به‌عنوان‌مثال باوجود مستندات متعدد و معتبر علمی، اکنون عمده‌ مردم نمی‌دانند که هرچه سن زن در باروری نخست کمتر باشد، احتمال ابتلای وی به سرطان سینه کمتر می‌شود. یا این‌که هرچه تعداد حاملگی‌ها بیشتر باشد، احتمال ابتلا به فیبروم کاهش می‌یابد و همچنین شیردهی، احتمال سرطان دستگاه تناسلی و ابتلا به بیماری‌های قلبی در زنان را کم می‌کند.

در این دستورالعمل‌ها بارداری چهارم به بعد و بارداری در سنین زیر 18 سالگی و بیش از 35 سالگی به‌عنوان بارداری پرخطر معرفی‌شده است، درحالی‌که اساساً شواهد علمی معتبری برای اثبات پرخطر بودن این بارداری‌ها وجود ندارد. لطفاً از مدیران مربوطه بخواهید که اگر اسناد علمی معتبری برای این دو ادعا دارند، ارائه دهند وگرنه به مردم اطلاع‌رسانی کنند که: «بارداری چهارم به بعد و بارداری در سنین زیر 18 سالگی و بیش از 35 سالگی عموماً خطرناک نیستند و تنها در شرایط خاصی می‌توانند خطرناک باشند که تشخیص آن بر عهده پزشک است و البته در موارد خطرناک نیز، می‌توان با ارائه‌ مراقبت‌های ویژه، خطر بارداری و زایمان را به کمترین میزان رساند»

جناب آقای دکتر هاشمی، نکته‌ای که باید متذکر شد این است که: آخرین بازنگری وزارت بهداشت در مورد کتابچه‌ «دستورالعمل روش‌های پیشگیری از بارداری» در سال 1388 و پس از گذشت 5 سال از انتشار نسخه‌ پیشین آن صورت گرفته بود، اما اکنون باگذشت بیش از شش سال از آن بازنگری و باوجود تغییر در سیاست‌های جمعیتی نظام، هیچ تغییری در متون مزبور که معمولاً اهداف ضد جمعیت و بعضاً ضد سلامت را دنبال می‌کنند، صورت نگرفته است. این مسئله می‌تواند نمودی از مخالفت مدیران میانی شما باسیاست‌های جدید جمعیتی تلقی شود؛ امری که متأسفانه شواهد متعددی نیز دارد.

 

متأسفانه اخیراً و در کمال ناباوری شاهد حذف یکجای بحث جمعیت از برنامه ششم توسعه بودیم. با توجه به این‌که رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای مدظله‌العالی در مقدمه و در بند 45 ام از سیاست‌های کلی برنامه‌ ششم توسعه، اجرای سیاست‌های کلی جمعیت را از دولت محترم مطالبه کرده‌اند، از جنابعالی تقاضا می‌شود که پیگیر ارائه‌ برنامه‌ای عملی برای سیاست‌های کلی جمعیت در برنامه‌ ششم توسعه باشید.

متأسفانه پس از گذشت بیش از چهار سال از نخستین تذکرات مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی پیرامون بحران جمعیت، هنوز قانون خسارتزای تنظیم خانواده لغو نشده است. بدین‌وسیله از جنابعالی که وزیری کوشا و متعهد هستید، درخواست می‌شود که برای لغو کامل این قانون با مجلس شورای اسلامی رایزنی نمایید.

جناب آقای دکتر هاشمی، حکایت معضل عظیم سقط‌جنین‌های غیرقانونی در کشور، قصه‌ پرغصه ای است که دل هر انسانی را به درد می‌آورد. به قول مسئولین مربوطه در وزارت بهداشت، آمار سقط‌جنین در سال 1392، 256 هزار مورد بوده است که از این میان تنها 6 هزار مورد قانونی بوده است؛ یعنی آمار ارتکاب به سقط‌جنین غیرقانونی، سالیانه 40 برابر وقوع سقط‌جنین قانونی و قریب به 15 برابر تعداد کشته‌های سالیانه‌ مرتبط با تصادف‌های جاده‌ای است.

حال با توجه به این حقایق تلخ و اسفبار از شما وزیر محترم می‌پرسیم: وزارت بهداشت تاکنون برای کاهش آمار سقط‌جنین غیرقانونی در کشور چه کرده است؟ چرا وزارت بهداشت نحوه‌ی منصرف ساختن مردم از ارتکاب این جنایت بزرگ را به دانشجویان و کارکنانش آموزش نمی‌دهد و چرا تربیت‌شدگان در نظام آموزشی وزارت بهداشت، خود در مطب‌ها و بیمارستان‌های کشور، جنایتی مانند سقط‌جنین غیرقانونی را مرتکب می‌شوند؟ آیا در زمینه آموزش اخلاق حرفه‌ای به این افراد، کم‌کاری صورت نگرفته است؟ دفتر بازرسی وزارت متبوع شما چگونه می‌تواند سوء عملکرد خود را توجیه نماید، درحالی‌که آمار ارتکاب به سقط‌جنین غیرقانونی، سالیانه 40 برابر وقوع سقط‌جنین قانونی است؟

بدین‌وسیله از شما درخواست می‌شود که برای کاهش آمار اسفبار جنایت سقط‌جنین در کشور که می‌تواند زمینه‌ساز وقوع عذاب الهی باشد، سریعاً چاره‌اندیشی کنید.

نهایتاً از خداوند متعال توفیق جنابعالی و مجموعه تحت امر شما در عمل به دستورات نائب بر حق امام زمان (عج) را خواستاریم.

 

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های امضاکننده:

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج)

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دندانپزشکی تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی

والسلام

انتهای پیام/م

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: با توجه به حمايت همه جانبه دولت خبيث و جنايتكار انگليس از ليست آقاي هاشمي رفسنجاني همه كانديدا ها در سطح استان همدان موضع سريع، صريح و شفاف خود را پيرامون آقاي هاشمي رفسنجاني اعلام نمايند تا مردم بتوانند در انتخاب اصلح تصميم لازم را بگیرند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از صبح الوند، با نزدیک شدن به روز برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز 7 اسفند، تنور انتخابات گرم شده است اما برخی از جریانات و رسانه ها در همنوایی با جریان ضدانقلاب و نظام، در پی پیاده سازی طرح هایی هستند تا آرای مردم را به بازی بگیرند.

 بر همین اساس سایت ضد انقلاب بی بی سی فارسی به عنوان بنگاه خبر پراکنی انگلستان، طی روزهای اخیر در گزارشی، یک فرمول ریاضی جهت انتخابات خبرگان رهبری ارائه کرده که اصلاح طلبان و حامیان دولت بر اساس آن می توانند مانع ورود برخی از شخصیت ها به مجلس خبرگان شوند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار غلامعلی ابوحمزه در پاسخ به سوال خبرنگار صبح الوند، پیرامون اقدامات اخیر بی بی سی فارسی در قبال تبلیغ لیست هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: این روزها برخی از اصولگرا ها تبديل به اصلاح طلب و برخی اصلاح طلب ها تبديل به اصول گرا و بعضي هم اصول گرا و هم اصلاح طلب شده اند.

وی گفت: بنگاه خبر پراکنی استعمار پیر، انگلستان خبیث که طی روزهای گذشته به پوشش اخبار رد صلاحیت‌شدگان پرداخته بود؛ لیست خبرگان آقای هاشمی را درکانال تلگرامی خود منتشر کرده است.

ابوحمزه اظهار کرد: با این حساب باید باید با بصیرت در جاده انتخابات گام گذاشت.

وی افزود: از مردم بصير، هوشيار، دانا، ولايي و شهيد پرور درالمومنین همدان انتظار داریم در انتخاب افراد اصلح دقت و مشورت هاي لازم را با افراد امین جامعه بعمل آورند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خطاب به کاندیداها هم اظهار داشت: با توجه به حمايت همه جانبه دولت خبيث و جنايتكار انگليس از ليست آقاي هاشمي رفسنجاني همه كانديدا ها در سطح استان همدان موضع سريع، صريح و شفاف خود را پيرامون آقاي هاشمي رفسنجاني اعلام نمايند تا مردم بتوانند در انتخاب اصلح تصميم لازم را بگیرند.

انتها پیام/م

رئیس کمیته موارد خاص کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: انقلاب نیاز به یک نسل جوان برای بقای انقلاب دارد.

صدای دانشجو، به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس درباره اظهارات اخیر حدادعادل که گفته بود که کسانی که خارج از لیست ائتلاف اصولگرایان هستند، از حضور در انتخابات انصراف دهند، گفت: من حرفی و موضع خاصی درباره این نظر ندارم.

وی درباره عدم حضور جوانان در تعدادی از لیست های انخاباتی گفت: ما در طول 37 سال گذشته کارآمدی های بالایی داشتیم، در حوزه های نانو ، هسته ای و نظامی و ...؛ که عمده آنها مدیون جوانان است، که بعد از این مدت نیازمند هستیم که طیفی از جوانان بر سر کار بیایند، تا بتوانند خطا و آزمایش خود را انجام دهند.

 

وی افزود: اجازه دهیم که افرادی نه با نگاه انتخاب احزابی، بلکه بر اساس شاخص های درست صلاحیتی در صحنه حاضر شوند، که اگر اینگونه نگاه کردیم میتوانیم امیدوار باشیم که انقلاب برای بقای آن به مجموعه جوانان تکیه خواهد کرد. اگر اینگونه نشد مانند دستی است که وزنه با آن بلند نکنیم آرام آرام قدرت خود را از دست می دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشور نیاز به این دارد که افراد توانمند در حوزه اجرا حضور داشته باشند.

طلا در پایان تصریح کرد: چه بخواهیم چه نخواهیم عمر هیچ کسی ابدی نیست؛ از یک طرفی نیز ما در انقلاب نیز ریزش ها و رویشها داریم. انقلاب نیاز به یک نسل جوان برای بقای انقلاب دارد. امروز اگر شهید همت بود شاید هیچوقت در سن 27 سالگی که امروز ما آن را سرلشگر می دانیم نمی توانست به این مقام برسد. حسن انقلاب همین بود که همه این ها را دور زد.

انتها پیام/م

 

صفحه‌ها

اشتراک در پایگاه خبری، تحلیلی صدای دانشجو RSS