مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 28. دى 1393 - 21:52   |   کد مطلب: 14777
هر از گاهی شاهد اتفاقاتی در سطح قوای سه گانه هستیم که سبب حیرت مردم، رنجش دلسوزان و خوشحالی معاندان می گردد و این بار نوبت مجلس شد! دیروز حین نطق آقای مطهری (نماینده مردم تهران) در صحن علنی مجلس شاهد فضای تنش آمیزی بودیم که در شأن نظام و به تبع آن مجلس شورای اسلامی نبود. این ماجرا دو وجه داشت یکی نمایندگان معترض و دیگری نطق آقای مطهری بود.
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی همدان

به گزارش صدای دانشجو بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی همدان بیانیه ای پیرامون وقایع اخیر مجلس شورای اسلامی منتشر کرد متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمان الرحیم

وجه اول:

جای تعجب است که برخی نمایندگان ملت، تحمل شنیدن سخن مخالف را ندارند. اگر سخنی را قبول ندارید شایسته است با متانت و صعه صدر سخن مخالف را بشنوید و با اقدامی همسنگ یعنی همان استدلال ، جواب طرف مقابل را در زمان مقتضی بدهید نه آنکه با هیاهو و ایجاد فضای تنش آلود آستانه صبر خود را به رخ مردم بکشید. آیا این سیره ای که شما پیش گرفته اید بر مبنای ایدئولوژی اسلام است؟ آیا جز این است که در فرهنگ اصیل اسلامی ، بزرگان آن تندترین انتقادات را با نرم ترین بیان جواب می دادند. مگر نه اینکه خود را مجلسی انقلابی و پیرو فرمایشات مقام معطم رهبری می دانید؟! آیا این خط و مشی مورد تایید مقام معظم رهبری است؟ خالی از لطف نیست که بیانات معظم له را یاد آوری نماییم : ((مجلس جای گفت و گوی حکیمانه و خردمندانه است. اگر چنانچه وقتی شما دارید حرف می زنید، دیگری مثلاً شروع کند به دست زدن یا هیاهو کردن، برای اینکه صدای شما به گوش آن مستمع نرسد، این کار حکیمانه است؟ این  عادت باید در مجلس ریشه کن شود که وقتی یک نماینده ای دارد حرف می زند از یک گوشه مجلس چهار نفر شروع کنند یک صدایی درآوردن! این خیلی چیز بدی است. مجلس شورای اسلامی جای حرف است. طرف کاملاً حرفش را بزند، تمام کند. بعد اگر حرفش غلط است ، غیر منطقی است، جنابعالی وارد شوید، استدلال کنید بگویید نخیر، ردش کنید))

وجه دوم:

پیرامون صحبت های مطرح شده در نطق ایشان بر خود لازم می دانیم یادآورشویم حرکت مجاهدت آمیز و فتنه شکن 9 دی فریاد همدل و متحد مردمی بود که پس از تحمل 8 ماه آشوب ابعاد گوناگون خیانت فتنه گران داخلی و خارجی به اسلام و انقلاب را درک کرده، از ایشان اعلام برائت و بیزاری جسته و جهت پیشبرد اهداف عالیه انقلاب با خلف صالح حضرت امام خمینی (ره) تجدید پیمان کرده و خواستار محاکمه و برخورد قاطع نظام با مسببان این غائله شده بودند.

جناب آقای مطهری مگر نه اینکه خود را چهره ای فراجناحی می دانید که هر جا احساس کردید حق پایمال می شود انتقاد می کنید؟ هدف شما از کشاندن برخی مسایل به سطح عمومی جامعه چیست؟ مگر این همان اشتباهی نبود که کشور را درگیر فتنه و آشوب کرد؟ مگر نه اینکه طبق حکم عقل و توصیه چند باره دلسوزان نظام جمهوری اسلامی ضروری است که اختلاف سلایق بین صاحب نظران پیرامون برخی مسائل را بجای مطرح کردن در فضای عمومی جامعه در مکان های علمی و محافل فنی و تخصصی همچون دانشگاه مطرح کنید؟ شما که مدعی آزاد اندیشی هستید و خود را خلف شایسته ای برای شهید بزرگ مرتضی مطهری می دانید تا چه حد خط و مشی خود را منطبق با آن شهید بزرگوار که در گفتار و رفتار پایبند آزاد اندیشی بود می دانید؟ از چه واهمه دارید! که از مناظره در دانشگاه صنعتی همدان سرباز زدید؟ اگر در زمینه فتنه 88 مسائلی را قابل طرح می دانید پس چرا دعوت به مناظره در این خصوص را  در فضای منطقی و عادلانه دانشگاه رد می کنید؟ و چراهایی دیگر که مجال این نوشته نیست و اما هنوز درِ دانشگاه به روی کسانی که حرفی برای گفتن دارند، باز است.

امید است دیگر شاهد همچین رویدادهایی نباشیم.

 

                                                       و من الله توفیق

                                    بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی همدان

دیدگاه شما

آخرین اخبار