مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. اسفند 1393 - 0:34   |   کد مطلب: 14943
سی‌امین دوره مسابقات دانشگاهی قرآن کریم دانشجویان سراسر کشور در دانشگاه بوعلی استان همدان و با شرکت ۲۹۰ نفر از دانشجویان در حال برگزاری است.
مسابقات قرآن کریم دانشجویی

به گزارش صدای داشنجو، علی روزبهانی، مسئول اجرایی مسابقات دانشجویی در بخش آقایان در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: مسابقات قرآن کریم دانشجویی همه ساله در سطح دانشگاهی در دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود و متسابقین بعد از کسب رتبه‌های برتر به مراحل کشوری و منطقه‌ای راه پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: مسابقات این دوره نیز به مدت سه روز در دانشگاه بوعلی‌سینا در دو مقطع آقایان و بانوان در حال برگزاری است. افتتاحیه این مسابقات در روز سوم اسفند‌ماه برگزار و بخش کتبی آن در روز چهارم اسفند‌ماه برگزار شد‌. همچنین، بخش شفاهی این مسابقات که شامل رشته‌های قرائت، ترتیل‌، حفظ‌، اذان و مداحی (ویژه آقایان) و در بخش کتبی شامل رشته‌های احکام، مفاهیم، تفسیر و دیگر رشته‌ها برگزار می‌شود.

روزبهانی بیان کرد: در سایر بخش‌ها نیز متسابقین در رشته‌های مختلف از جمله بخش‌های هنری‌، فناوری اطلاعات‌، وبلاگ‌نویسی و ... می‌توانند با یکدیگر به رقابت بپردازند، در بخش آقایان در مرحله شفاهی حدود 120 نفر متسابق خانم و آقا و در بخش شفاهی نیز 170 نفر به رقابت در مرحله کتبی پرداختند.

وی با اشاره به داوران این مسابقات که از سوی اداره اوقاف وامور خیریه دعوت شده بودند، اظهار کرد: شیوه برگزاری، نمره‌دهی و محوریت مسابقه نیز براساس قوانین مسابقات ملی انجام می‌شود و داوران حاضر در این دوره استاد ورمزیار، استاد جمالی و استاد درکلام هستند.

مسئول اجرایی مسابقات دانشجویی در بخش آقایان عنوان کرد: در مراسم اختتامیه مسابقات در روز سه‌شنبه، پنجم اسفند‌ماه همزمان با گرامیداشت میلاد حضرت زینب(س) برگزار می‌شود و با معرفی نفرات برتر در کلیه رشته‌های به پایان می‌‌رسد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار