مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. آبان 1395 - 13:29   |   کد مطلب: 18664
نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در نشست خبری" جنبش دانشجویی، مطالبه عدالت و مبارزه با فساد" که همزمان با سالروز پیام عدالتخواهی رهبر انقلاب اسلامی به مجموعه های دانشجویی در سال81 در دفتر صدای دانشجو برگزار شد به بیان دغدغه های این تشکل دانشجویی در خصوص مبارزه با فساد و عدالتخواهی پرداخت.

 

به گزارش صدای دانشجو همزمان با سالروز پیام عدالتخواهی رهبر انقلاب اسلامی به مجموعه های دانشجویی در سال81، صبح پنج شنبه 6آبان95  نشست خبری" جنبش دانشجویی، مطالبه عدالت و مبارزه با فساد" به میزبانی پایگاه خبری-تحلیلی صدای دانشجو برگزار شد و سه تن از فعالین دانشجویی استان همدان به بیان مواضع و دغدغه های خود در خصوص مبارزه با فساد و عدالتخواهی پرداختند.

 

علی روزبهانی، نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در ابتدای این نشست خبری ضمن تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع)، ایشان را مصداق واقعی و عینی مطالبه گر عدالت خواندند و تاکید کردند که وقتی نامه رهبرانقلاب اسلامی در 6آبان81 را مرور میکنیم نکات حائز اهمیتی به چشم میخورد و میتوانیم از این نامه خیلی از مسائل را برداشت کنیم و به بازخوانی آن بپردازیم.

این فعال دانشجویی با اشاره به مفهوم عدالت گفت که رهبری تاکید دارند که این مطالبه بصورت حقیقی باشد و تنها به یک سری شعارها خلاصه نشود و اگر ما هم بعنوان جنبش دانشجویی بخواهیم عدالتخواهی را به پیش می کشیم و وارد مصادیق میشویم سعی میکنیم هوشیارانه و با بررسی جوانب کار باشد.

 

دبیر دانشکده فنی و مهندسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به گره خوردگی عدالتخواهی و مطالبه عدالت با مبارزه با فساد و اشرافیگری و تلاش برای شفافیت اظهار داشت که از دوران سازندگی و دولت های بعد از جنگ شاهد شکل گیری مفهوم اشرافیگری و گرایش به سمت تجملگرایی در مسئولین ارشد نظام بودیم و این موج تجمل گرایی همراه با نگرانی و دغدغه های رهبری شکل گرفت و آن موقع هم شاهد هشدار های صریح رهبری بودیم و این کار به جایی میرسید که مردم شاهد تعارض جدی در عملکرد مسئولین نظام با ساده زیستی امام و زی طلبگی بودند.

 

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا ضمن بررسی فرآیند تاریخی اشرافیگری در جمهوری اسلامی به هزینه های بالا و تجمل گرایی در ساخت مرقد امام خیمنی(ره) اشاره ای کردند و از نامه ی سرگشاده جامعه اسلامی دانشجویان و سایر تشکل های دانشجویی همدان در سال94 به رئیس مرکز حفظ و نشرآثار امام خمینی(ره) گفتند که در آن بر عدم سازگاری کاخ سازی و خوی اشرافیگری در حرم مطهر امام با مشی آن حضرت تاکید شده بود.  

 

علی روزبهانی در ادامه با اشاره به این نکته که بیشتر بر روی مسائل استانی تکیه دارد گفت که یکی از مسائل مطرح در جنبش دانشجویی، پاسخگویی مسئولین است و رهبر انقلاب اسلامی تاکید دارند که بهترین روش این پاسخگویی حضور در دانشگاه و مجموعه های دانشگاهی است و عدم پاسخگویی باعث عدم شفافیت خواهد و عدم شفافیت نیز فساد  را در پی خود خواهد داشت و در ایم رابطه باید گفت که مسئولین همدان زیاد رغبتی به پاسخگویی نشان نمیدهند.

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در ادامه از عدم حضور استاندار همدان در دانشگاه ها علی رقم گذشت 1100 روز از انتصاب ایشان بعنوان یک مصداق عینی عدم پاسخگویی مسئولین همدان یاد کرد و از تلاش های بی نتیجه  تشکل های دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا برای دعوت از استاندار همدان گفت.

روزبهانی با اشاره به نامه نگاری های متعدد و هماهنگی ها با دفتر استانداری و معاونت سیاسی و امنیتی استانداری گفت که تمامی تلاش های ما برای حضور استاندار همدان در دانشگاه و پیگیری مطالبات رهبری بی نتیجه مانده است.

این فعال دانشجویی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی براینکه چرا نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا دعوت معاونت سیاسی و امنیتی استانداری برای حضور در استنانداری را نپذیرفتند گفت که  طبق صحبت های صریح رهبری مسئولین باید در بین دانشجویان و دانشگاه حضور پیدا کنند و هیچ معنی ندارد که تنها چند تن از نمایندگان دانشجویان در این برنامه حضور داشته باشند.

 

 

روزبهانی با اشاره به قاعده "با دستمال کثیف نمیشود شیشه را پاک کرد" گفت که چگونه ممکن است برخی از مسئولین بخصوص در حوزه  قانون گذاری و نظارت که حاضر به شفافیت نیستند و در انتخابات پیشین علی رقم تمامی دعوت ها و نامه نگاری ها، حاضر به شفاف سازی هزینه های انتخاباتی خود نشدند امروزه خود پیگیر  شفافیت و مبارزه با فساد هستند.

 

این فعال دانشجویی با اشاره به پیگیر عدالت اجتماعی در مسائل بومی استان گفت که 4مهر94 نامه ای از سوی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا با استناد به بیانات رهبری در اعتراض به تبعیض در اتوبوسرانی شهرداری همدان در مناطق بالاشهر و پایین شهرهمدان نوشته شد که نه تنها مسئولین پاسخی به این نامه ها ندادند بلکه مسئله را امنیتی کردند و حتی یک شکایت نیز علیه یکی از مسئولین وقت جامعه اسلامی دانشجویان به حراست دانشگاه ارسال کردند.

 

علی روزبهانی همچنین با اشاره ای کوتاه به هزینه های های ساخت تالار قرآن همدان و اسراف در هزینه های بیت المال از ارسال نامه ای در سال 94 به شورای شهر همدان گفت که در آن جامعه اسلامی دانشجویان با بیان تعارض های جدی بین اسلام اشرافیت و مرفهین بی درد با اسلام پابرهنگان و مستضعفین، به دلیل هزینه چند ده میلیاردی و ذهنیت منفی مردم به نسبت به این پروژه، خواستار افتتاح این پروژه در ایامی به غیر از ایام مناسبتی انقلاب اسلامی شده بود.

 

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در انتها نیز برای اولین بار نامه ها و پیگیری های این تشکل دانشجویی برای شفافیت در شورای شهر همدان را نیز رسانه ای کرد که در گزارشات بعدی همراه با تصاویر منتشر خواهد شد.

در  این نشست خبری علاوه بر علی روبهانی؛ میلاد بیرونی،عضو شورای مرکزی قرارگاه شهید همدانی بسیج دانشجویی استان همدان و هانیه الله بخشی، قائم مقام انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز به بیان مواضع و دغدغه های در خصوص مبارزه با فساد و عدالتخواهی پرداختند.

 

 

در همین رابطه بخوانید:

1) میلاد بیرونی: وظیفه دانشجویان در مبارزه با فساد خیلی بیشتر از 14 سال پیش است/جای تاسف دارد که نمایندگان مجلس حاضر به شفاف سازی هزینه های انتخاباتی نشدند

2) هانیه الله بخشی: مطالبه‌گری دانشجویان نباید فقط منحصر به مفاسد اقتصادی شود

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار