مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 26. دى 1395 - 22:57   |   کد مطلب: 19040
دبیر جامعه اسلامی دانشکده مهندسی دانشگاه بوعلی سینا در مصاحبه با صدای دانشجو:
اعلام حمایت دانشجویان انقلابی کشور از مهندس جمشید آرین با محوریت دانشگاه های همدان
یکی از مهمترین پایه های اقتصاد مقاومتی تقویت تولید ملی داست. مقوله ای که همه آحاد کشور در تحقق آن نقش و مسئولیت دارند، و یکی از صنایعی که در همین راستا نیاز به تحول اساسی در آن به شدت حس می شود صنعت خودروست.
اعلام حمایت دانشجویان انقلابی کشور از مهندس جمشید آرین با محوریت دانشگاه های همدان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، علی روزبهانی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: همانطور که واضح است «اقتصاد مقاومتی» طی سالیان گذشته به عنوان یکی از مهمترین موضوعات مد نظر رهبری در اکثر دیدارهای ایشان با مسئولان نظام و اقشار مختلف مردم بوده و به عنوان راهکار نجات اقتصاد کشور از سوی ایشان تبیین شده است.

وی بیان کرد یکی از مهمترین پایه های اقتصاد مقاومتی تقویت تولید ملی داست. مقوله ای که همه آحاد کشور در تحقق آن نقش و مسئولیت دارند، و یکی از صنایعی که در همین راستا نیاز به تحول اساسی در آن به شدت حس می شود صنعت خودروست.

روزبهانی افزود تمامیت خواهی دولت در این صنعت موجب ایجاد رانت و فساد گسترده ای شده که بی تردید عامل اصلی وضعیت غیرقابل قبول فعلی آن است و یکی از نمودهای این فساد عمیق، عدم توجه به ظرفیت های نخبگان کشور در این عرصه می باشد، اما این روزها نام یکی از این نخبگان،یعنی جمشید آرین اصل بسیار مورد توجه بوده است.نخبه ای انقلابی که به گواه سخنانش پیش از تاسیس کمپانی هایی مانند تسلا،  پیشروی حرکت صنعت خودرو در جهان را به درستی به سمت خودروهای الکتریکی پیش بینی کرده است. و البته این ایده خود را در حد حرف باقی نگذاشت و در سال 1381 اولین خودروی هوشمند الکتریکی جهان را در ایران ساخت که در آن هنگام با تهدید مافیای قدرت در این زمینه مجبور به لغو فعالیت های خود شد ، اما وی همچنان ایستاده است، خود را تابع نظام و رهبری می داند، به دنبال زدودن این فساد از صنعت خودرو و ایجاد زیرساخت واقعی برای پیشرفت آن است .

وی در انتها افزود: در این بین ما دانشجویان در راستای حمایت از این نخبه ی علمی و تمامی نخبگان مومن و انقلابی، نامه ی حمایتی گسترده ای را تنظیم و امضا نموده و از تمامی دانشجویان دغدغه مند و مجموعه های انقلابی میخواهیم برای شفاف تر شده این موضوع و پیگیری مطالبات رهبری به این پویش گسترده بپیوندند.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار