مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. تير 1394 - 22:48   |   کد مطلب: 15311
قائم مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه منافع حزبی آنقدر برای آقایان مهم است که به کاهش روند پیشرفت علمی کشور منجر شده است، گفت: آیا بازی کردن با آبروی هزاران نخبه در بحث بورسیه‌ها، بخاطر ارضای امیال جناحی، مصداق بی‌تدبیری نبود؟

به گزارش صدای دانشجو، علی روزبهانی در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در همدان، با اشاره به اینکه رهبری در بیانات اخیر خود در دیدار با اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ها، دغدغه های مهمی در باب فضای علمی کشور را مطرح کردند، گفت: ایشان با تمیز قائل شدن بین فهم سیاسی و سیاسی کاری، این نکته را به مسئولان گوشزد کردند که دانشگاه محل جولان احزاب و جریانات نیست.

 

وی تصریح کرد: طی این دوسال شاهد سهم خواهی جریان فتنه از دانشگاه بودیم که پافشاری بر روی انتخاب وزیر علوم و روسای دانشگاه ها، نمونه ی واضح این تلاش نامتعارف بود، لازم است مسئولین وزارت علوم توصیه های رهبری را نصب العین خود قرار دهند و بجای پرداختن به مسائل حاشیه ای و باند بازی، فکری به حال کاهش روند رشد علمی کشور کنند که البته این نیز ثمره بی برنامگی و بی تدبیری همین حضرات است.

 

قائم مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا با بیان این منافع حزبی و جناحی آنقدر برای آقایان مهم است که  به قیمت کاهش روند پیشرفت علمی کشور منجر شده و موجب به حاشیه رانده شدن تفکر ارزشی و انقلابی در دانشگاه ها شده است، گفت: آیا بازی کردن با آبروی هزاران نخبه در بحث بورسیه ها، بخاطر ارضای امیال جناحی، مصداق بی تدبیری و خلاف عقلانیت نیست؟

 

روزبهانی افزود: آیا سوزاندن تر و خشک به بهانه های واهی و از سر اغراض سیاسی مصداق بارز سیاسی بازی و سیاسی کاری در فضای دانشگاهی نیست؟

 

وی ادامه داد: لذا باید مسئولان وزارت علوم بخاطر این سنگی که بر سر راه انگیزه پیشرفت علمی کشور انداختند عذرخواهی کنند و از قوه قضائیه نیز می خواهیم هرچه سریع تر با عاملان این امر خلاف اخلاق برخورد کند.

 

قائم مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در پایان خاطرنشان کرد: از دولت یازدهم که با شعار اعتدال وارد عرصه سیاسی کشور شد انتظارات دیگری می رفت و ما امیدواریم دولت به توصیه دلسوزان نظام و انقلاب و بخصوص رهبری گوش فرا داده و به آنها جامه عمل بپوشاند و با اموری که باعث کند شدن و یا توقف شتاب علمی کشور می شود خود را مدیون مردم و نظام نکند که امیدواریم روزبروز شاهد پیشرفت کشور در تمامی زمینه ها باشیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار