مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. فروردين 1394 - 14:49   |   کد مطلب: 15094
جشن روز هسته‌ای در دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد؛
رحیم احمدی روشن: بعضی‌ها قدر شهدا را نمی‌دانند
جشن روز ملی فناوری هسته‌ای در دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.
جشن روز ملی فناوری هسته‌ای

به صدای دانشجو به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران؛ در این مراسم که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد، پدر شهید احمدی روشن حضور یافت که با استقبال دانشجویان نیز مواجه شد.

حاج رحیم احمدی روشن با بیان خاطره ای از شهید مصطفی احمدی روشن گفت: نظریه ای از شهید پرسیدند که غنی سازی 3/5 و 5 درصد را که کشور احتیاج داشته پس غنی سازی 20 درصد برای چیست؟

پدر شهید احمدی روشن ادامه داد: شهید در جواب گفت: «برای اینکه دست کشور در برابر دشمنان پر باشد». پس شهدایی هسته‌ای با تمام تلاش خود در حالیکه از هرطرف در تحریم کامل بودند اما دستگاه‌های سانترفیوژ را چون پاسخ گوی نیاز تولیدی نبود از 5000 به 19000 ارتقا دادند.

ایشان در ادامه فرمودند با اینکه شهیدان با جان از ملت دفاع کردند و برای پیشرفت جامعه تلاش کردند اما بعضی‌ها قدر شهیدان را نمی‌دانند.

در ادامه این مراسم نیز جلیلی، معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان در مورد اهمیت و ارزش انرژی هسته‌ای در درمان بیماری‌های مختلف و در زمینه‌های دیگر سخن گفت.

در ادامه حجت الاسلام رستمی درباره بیانیه لوزان گفت: این بیانیه که بین ایران و کشورهای غربی نوشته شده و تا 9 تیر ماه توافق نامه‌ی نهایی آن نیز نوشته می‌شود مستلزم این است که سخت ترین و تند ترین نقدها به آن وارد شود، هرچقدر این نقدها قوی تر باشد توافق نامه‌ی نهایی روشن‌تر خواهد بود.

وی در پایان بندهایی از توافقنامه لوزان را شرح داد و چند تذکر رهبر معظم انقلاب را در بهمن و فروردین ماه را شرح داد.

در پایان نیز کیک جشن روز هسته‌ای میان دانشجویان توزیع شد.

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار