مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 19. ارديبهشت 1394 - 13:02   |   کد مطلب: 15221
رئیس دانشگاه صنعتی همدان تأکید کرد:
نقش دانشگاه صنعتی در توسعه کشور در آستانه رفع تحریم ها
با جذب نخبگان در دانشگاه های صنعتی زمینه بهره گیری از استعداد های جوانان نخبه را باید در سطح متوسط جامعه افزایش داد و حضور نخبگان می تواند زمینه بروز استعداد های جوانان را فراهم نماید | سند راهبردی نخبگان که به تائید مقام معظم رهبری رسیده اما هنوز در جامعه عمل نشده است که از برنامه های آتی دانشگاه های صنعتی خواهد بود.
دکتر نیلی

به گزارش صدای دانشجو، در همایش یک روزه روسای دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری و سایر مراکز تحقیقاتی که با حضور وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی در روز 15 اردیبهشت تشکیل گردید، روسای دانشگاه های علامه طباطبائی، کرمان و صنعتی همدان به سخنرانی پرداختند. 

رئیس دانشگاه صنعتی همدان سخنرانی خود را پیرامون "نقش دانشگاه های صنعتی در توسعه کشور در آستانه رفع تحریم های بین المللی"ارائه نمود.

دکتر نیلی گفت: دانشگاه های صنعتی می توانند به عنوان دانشگاه های نسل سوم نقش بی بدیلی را در پویائی کشور جمهوری اسلامی ایفا نمایند. 

دکتر نیلی با یادآوری سخنان مقام معظم رهبری در رسالت دانشگاه های نسل سوم، نقش دانشگاه ها را در تبیین اقتصاد مقاومتی و به استقلال رسانیدن کشور مهم دانست.

دکتر نیلی در بخش دیگری از سخنان خود به انسجام دانشگاه های صنعتی برای دستیابی به برنامه های 50 و 100 ساله این دانشگاه ها تاکید نمود.

او به موفقیت دانشگاه صنعتی شریف در عرصه جهانی اشاره نمود و یاد آور شد: نظم آموزشی و داشتن برنامه 50 ساله این دانشگاه و جذب بهترین ها از دلایل توفیق این دانشگاه می باشد. 

او  اضافه نمود : مدیریت در دانشگاه های صنعتی باید با گذر از دوران ریاستی و هیات امنائی به نوع حرفه ای برسد. 

او با تاکید بر اتخاذ سیاست های بودجه ای مناسب و گذر از وابستگی به بودجه دولتی اشاره نمود و اظهار داشت: باید با تمهیدات هوشمندانه ای تحرک بودجه ای در دانشگاه های صنعتی ایجاد شود. 

رئیس دانشگاه صنعتی همدان ارتباط با تحول گرایان صنایع نو و همچنین جذب نخبگان را در دانشگاه های صنعتی مهم دانست و  گفت: سند راهبردی نخبگان که به تائید مقام معظم رهبری رسیده اما هنوز در جامعه عملی نشده است، از  برنامه های آتی دانشگاه های صنعتی خواهد بود.

نیلی ادامه داد: با جذب نخبگان در دانشگاه های صنعتی زمینه بهره گیری از استعداد های جوانان نخبه را باید در سطح متوسط جامعه افزایش داد و حضور نخبگان می تواند زمینه بروز استعداد های جوانان را فراهم نماید. 

او در پایان گفت: در تحقیق انجام شده در کشور ژاپن به شاخص های مهم دانش آموختگان برای حضور در صنعت کشور ژاپن مواردی مطرح گردیده است که باید با تحرک و پویائی کیفیت دانش آموختگان برای ورود به عرصه مدیریت صنعتی کشور فراهم گردد.

در این مراسم آماری از دانشگاه های صنعتی کشور ارائه شد که  دانشگاه های صنعتی با 80402  نفر دانشجو  17.5 در صد  جمعیت دانشجوئی را به خود اختصاص داده اند. همچنین تنها 2 دانشگاه صنعتی کشور بالای 50 سال قدمت دارند و بیش از 50 در صد این دانشگاه ها قدمت زیر 20 ساله دارند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار