مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. مرداد 1394 - 8:25   |   کد مطلب: 15467
مراسم اختتامیه دوره معرفتی فرهنگی حیات طیبه پردیسهای دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

 

به گزارش صدای دانشجو به نقل ازایسنا، آیین اختتامیه دوره معرفتی فرهنگی حیات طیبه پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی با حضور مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های فرهنگیان کشور، امام جمعه ارومیه، روسای پردیس‌های استان، مسئولین اجرایی و دانشجومعلمان شرکت کننده در این دوره برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین امین الله دادگر، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های فرهنگیان کشور در این آیین ضمن تقدیر از مسئولین برگزاری و دانشجویان به خاطر برگزاری مناسب این دوره و با اشاره به آیات قرآنی، گفت: اسلام مکتب انسان سازی است و حقیقت امر هم این است که اگر بتوانیم هویت خود را درست تنظیم کنیم، میتوانیم انسانی مفید و سودمند برای اسلام، مردم و نظام باشیم.

دادگر افزود: اگر انگیزه ها را خدایی و خالص کنیم و هدفمان خدمت به مردم باشد، خداوند خیر کثیر خود را ارزانی خواهد کرد.

وی اظهار کرد: اگر مبانی معرفتی انسان مبتنی بر حکمت باشد به توفیقات بسیاری خواهد رسید و خواهد توانست در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی ها فعال و پویا باشد.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های فرهنگیان کشور با اشاره به تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری در خصوص حل موانع و چالشهای دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: ایشان همواره در جلسات و دیدارهای گوناگون پیگیر نواقص و کاستی‌ها و نیز مشکلات دانشگاههای فرهنگیان هستند و به دقت مسائل و مشکلات آن را رصد و بررسی می کنند و این اقدامات نشان از اهمیت ویژه دانشگاه فرهنگیان و مراکز تربیت معلم از دیدگاه مقام معظم رهبری است.

دادگر تصریح کرد: امیدواریم این دوره های معرفتی زمینه آشناسازی دانشجومعلمان با مبانی و استراتژی های تربیتی اسلامی و دینی را فراهم آورد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امام جمعه ارومیه نیز در این آیین ضمن تشکر از عوامل برگزاری این دوره فرهنگی معرفتی، اظهار کرد: دانشجویان در مسیری قرار دارند که در آینده ای نزدیک کرسی های درس را تحویل گرفته و به تدریس می پردازند و لازم است که قدر این منزلت معلمی را بدانند چرا که خداوند نیز بهترین بندگان خود را برای تعلیم و تربیت بندگانش برگزیده است.

قریشی بیان کرد: معلمان اگر بتوانند در طول دوره خدمتشان حتی چند نفر را به مسیر الهی دعوت کرده و هدایت کنند، ثوابی بسیار بزرگ بدست خواهند آورد که آخرتشان را نیز آباد خواهندکرد.

وی با اشاره به راهکارهای تربیت درست دانش آموزان توسط معلمان، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که اگر خودمان اهل عمل نباشیم تعالیم مان در دانش آموزان اثربخش نخواهد بود لذا معلم باید قبل از ورود به کلاس نیت خود را خالص کنیم و اول از همه عامل به تعالیم خود باشیم.

امام جمعه ارومیه گفت: باید سعی شود معلمان علاوه بر داشتن طرح درس، طرح تربیتی نیز داشته باشند تا بر اساس آن مفاهیم تربیتی اصیل را در روان دانش آموزان نهادینه سازند.

امین ولی نژاد، دبیر شورای فرهنگی دانشگاه فرهنگیان استان نیز با توضیح ابعاد مختلف برگزاری این دوره، بیان کرد: این دوره برای ارتقای سطح فرهنگی، علمی و اطلاعاتی دانشجومعلمان برگزیده استان و نیز تقویت هویت معلمی در بین این دانشجویان، و نیز با همکاری نهاد رهبری مقام معظم رهبری و با حضور 120 نفر از دانشجومعلمان برگزیده استان برگزار شد.

ولی نژاد بیان کرد: دانشجویان طی 30 ساعت آموزشی در خصوص مباحثی چون انس و تدبر در قرآن کریم، تحلیل و بررسی عرفان‌های نوظهور، کارگاه آسیب شناسی شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، راهکارهای ازدواج آسان و همسرگزینی مطالبی را فرا گرفتند.

وی همچنین اظهار کرد: بازدید از آثار تاریخی و تفریحی استان، قرائت زیارت عاشورا در یادمان شهدای گمنام و نیز اجرای مسابقات ورزشی و فرهنگی، از جمله برنامه های فوق برنامه در نظرگرفته شده برای نشاط بخشی به دانشجویان شرکت کننده در دوره می باشد.

دبیر شورای فرهنگی دانشگاه فرهنگیان استان خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای این برنامه توانسته باشیم گوشه ای از منویات مقام معظم رهبری را اجرایی کنیم.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از برگزیدگان و دانشجومعلمان فعال در اجرای این دوره تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار