مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 29. شهريور 1399 - 9:09   |   کد مطلب: 24147
چند سالی است که مسیر بخش زیادی از جنبش های دانشجویی به سمت مطالبه گری و گفتمان سازی رفته و به تبع آن ارائه ایده از سوی جوانان و دانشجویان مستعد توانسته در حد قابل توجهی به حل شماری از مشکلات ساختاری کشور کمک کند که البته این باید حرکت نظام مند و ادامه داری باشد تا بتواند به شکل بالقوه ای تاثیرات خود را نشان بدهد، نخستین رویداد پیشگام در همدان از این قائده مستثنی نبوده و ظرفیت های فراوانی برای ایجاد بستری جهت ارائه ایده و ریشه یابی و حل مسائل اساسی استان ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، امیرحسین روزبهانی، معاون پژوهش و فناوری بسیج دانشگاه فرهنگیان همدان گفت: رویکرد مسئله محوری و تبدیل شدن آن به گفتمان از اهمیت اساسی برخوردار است و الحمدالله نخستین رویداد پیشگام توانسته که گام بسیار موثری در این راستا بردارد.

روزبهانی گفت: دراین رویداد شاهد حضور هسته های پژوهش محور از دانشگاه های استان همانند پیام نور و فرهنگیان هستیم که بسیار با انگیزه و با نشاط در حال رقابت هستند.
وی خاطر نشان کرد: از طرف مجموعه بسیج دانشگاه فرهنگیان و بالاخص از اعضای محترم شورای پروهشی، تیم معلم عاشورایی را داریم که متشکل از ۵ نفر از دانشجویان دانشگاه با رشته های مختلف نظیر آموزش ابتدایی،ادبیات و.. می باشند. از نقاط قوت این گروه دانشجو معلم بودن دوستان است که به تبع با مسائل مختلف و پر اهمیت نظام اموزش و پرورش آشنایی قابل قبولی دارند و هدف و انگیزه های مختلفی پشت کار است؛ اولا اینکه دوستان عزیز قصد داشتند دانسته های خود را در این حوزه محک بزنند ثانیا اینکه با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید موضوعات مختلفی بر سر راه نظام تعلیم و تربیت خاصه وزارت آموزش و پرورش قرار میگیرد مثل مسئله کمبود معلم، معلم قراردادی، طرح خرید خدمات آموزشی که ذهن دانشجو معلمان و نومعلمان دغدعه مند را به خود مشغول میسازد که در این صورت خود را ملزم به ورود به این قضایا می کنند.

 

معاون پژوهش و فناوری بسیج دانشگاه فرهنگیان با اشاره به این نکته که گروه شرکت کننده به قصد ریشه یابی و ارائه راهکار های اساسی برای موضوعات و مشکلات فوق وارد رویداد شدند، گفت: ان شاءلله امید است گروه معلم عاشورایی در کنار سایر تیم ها بتواند به نکات خوب، قابل توجه و کارامدی برسند که بتوانند بخشی از دین خود را نسبت به نظام تربیت رسمی و عمومی جهت اصلاح آسیب ها و مشکلات آن بردارند.

وی گفت: سایر تیم ها هم با مسائل مختلفی نظیر اشتغالزایی و مهاجرت ها و ... روبه رو هستند که در یک دید کلی میتوان به این مهم رسید که ریشه خیلی از مشکلات احتمالی میتواند در نظام اموزشی نهفته باشد، لذا ورود تیمی از دانشگاه فرهنگیان بسیار ضروری و الزامی بود که خدا را شکر دوستان به موقع و با هماهنگی های مناسب اقدام کردند.

امیرحسین روزبهانی در آخر گفت: نکته مهم تر و پایانی این است که درست است که گستره کار ما صرفا در محدوه مسائل استان است اما با توجه به اهمیت نظام تعلیم و تربیت و ملی و چه بسا فراملی بودن آن لزوم توجه مسئولین مربوطه به نتایج و ثمرات بسیار حائز اهمیت میباشد،
لذا امیدواریم که این رویداد فراتر از یک رقابت جمعی بتواند تاثیرات خود رابگذارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار