مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 22. مرداد 1394 - 16:41   |   کد مطلب: 15555
در افتتاحیه اردوهای جهادی عنوان شد:
شهید چمران مصداق بارز یک جهادگر بود
حجت الاسلام طالبی در جمع دانشجویان جهادی گفت:ترویج وگسترش فرهنگ وسیره اهل بیت"ع"به برکت وجود شهیدان جهادی است.

 

 حجت الاسلام  طالبی در جمع دانشجویان جهادی بیان داشت قال الله تبارک ،،وجاهدو فی سبیل الله حق جهاده...حج/78.در مسیر خدا جهاد کنید چنانچه در حق جهاد است،یعنی به نحو احسن در راه خدا جهاد کنید.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی بسیار طرح خوبی است گفت :ما قطعا بایدروحییه جهادی داشته باشیم واین روحیه را می توانیم در سیره شهدا بررسی  کنیم و داشته باشیم چراکه از این شهدا  کسانی بودند که در بهترین شرایط  تحصیلی وامکانات بودند  از جمله شهیدچمران که الگویی است برای دانشویان جهادگروتقویت روحیه جهادی.

طالبی با تاکید بر اینکه امروز ما به برکت امثال شهید چمران ودیگر رزمنده ها  شاهد حزب الله ونیروهای جهادی در فلسطین هستیم بیان داشت:گسترش فرهنگ اهل بیت وترویج مکتب ناب اهل بیت همه وهمه به برکت شهیدان جهادی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه ازامام باقر "ع" پرسیدند لایکلف الله نفسا الا وسعها وسع چقدر است بعضیها بااین خود را تبرئه می کنند اظهار داشت:امام فرمودند وسع در کار وجهاد" در درهم تاآخرین درهم ودر خون تا آخرین قطره خون.

حجت الاسلام طالبی  در ادامه به رشادت شهید حاج ستار ابراهیمی اشاره کرد وگفت این شهید بزرگوار در طول 9سال زندگی مشترک تا شهادت فقط 6ماه در خانه حضور داشتندو دائما در حال جهاد بودند وانجام وظیفه،کجا وچگونه برایش معنا نداشت  وهیچ چیز باعث تلاشش در امر جهاد نبود واین روحیه جهادی در طول تاریخ باعث شده تا دین ومذهب پابر جا بماند.

وی در ادامه افزود علی"ع"می فرماید جهاد باغی است که خدا بر روی کسی می گشاید که توفیق جهاد داشته باشند**هواجتباه....**راه جهاد بر روی برگزیدگان باز می شود،وچه عمرهایی که تلف می کنند اما ذره ای در آن برکت نیست وچه علمهایی که انباشته می شود روی هم ولی ذره ای در آن سود نیست.

طالبی با اشاره به سخن پیامبر "ص" به جهاد گران دانشجو گفت:پیامبر به سفیری که به یمن برای تبلیغ می رفت فرمودند شمایی که برای تبلیغ می روید بشر ولاتبذر،آنهارا بشارت بده ونترسان وتیسر ولاتعسر ،به آنها آسان بگیر وسخت نگیرید تا مردم از دین روی گردان نشوند وبه اسلام اقبال داشته باشند.

وی گفت:شبهات در فضای مجازی زیاد شده اگر به معاد اعتقاد داشته باشیم اینقدر دیگر شاهد گناه در جامعه نخواهیم بود وزیر ساختهای اعتقادی واخلاقی را باید در جامعه به طور صحیح واصولی درست کنیم واین مسولیت ما جهادگران را دو چندان می کند.

حجت الاسلام طالبی با اشاره به اینکه فلسفه آفرینش بندگی وعبودیت است بیان داشت :حضرت امام صادق "ع" به ابابصیر فرمود علم با معادلات والفاظ نیست علم نوری است که خدا هر شخص را بخواهد هدایت کند در قلبش قرار می دهد،اگر طالب علمی،ابتدا حقیقت بندگی را در قلبت جستجو کن.

وی با اشاره به خواسته های مقام معظم رهبری بر اینکه فلسفه حکومت اسلامی  اینست ;ان مکناهم فی الارض اقاموالصلاه:کسانیکه به آنها روی زمین تمکن دادیم باید نماز بپا دارند مردم نگاه می کنن به شمااگر اول وقت نماز خواندید مردم هم تبعیت می کنند گفت :شما  دانشجویان جهادگرکه به روستا می روید در امر اقامه نماز اهتمام داشته باشید تا در کارهایتان موفق شوید.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار