مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 17. شهريور 1396 - 16:36   |   کد مطلب: 22308
انسانى كه ايمان ندارد، محورى براى حركت خود نميتواند پیداکند و‌سردرگم است. انسانى كه از احساس عاشقانه و عميق قلبى برخوردار نيست، نميتواند اين حركت را ادامه دهد و استمرار بخشد پس روحیه لطیف و‌رئوف و‌قلبی که برای مظلوم میتپد الزامی است.

ستون‌های اصلی حركت اردوهای جهادی
عشق و ايمان، بصيرت و همت؛ اينها ستونهاى اصلى است.

انسانى كه ايمان ندارد، محورى براى حركت خود نميتواند پیداکند و‌سردرگم است. انسانى كه از احساس عاشقانه و عميق قلبى برخوردار نيست، نميتواند اين حركت را ادامه دهد و استمرار بخشد پس روحیه لطیف و‌رئوف و‌قلبی که برای مظلوم میتپد الزامی است.

انسانى كه همت ندارد، به كارهاى كوچك، به فرازهاى محدود اكتفاء مي‌كند؛ چشم به برترين قله‌ها نميدوزد. انسانى كه بصيرت ندارد، راه را عوضى ميرود؛ اگر عشق و ايمانى هم در او هست، آن را در راه غلط مصرف ميكند، كجراهه ميرود. عشق و ايمان، همت و بصيرت؛ اينها را انقلاب به مردم ما و جامعه‌ى ما داد؛ »

لذت های بی نظیر و‌تکرار نشدنی اردوی جهادی

چه لذتی دارد وقتی دل یک کودکی که پدرعزیزتر از جانش  توانایی مالی برای خرید حتی عروسک ندارد و تو این کارا میکنی و دلش را شاد میکنی و چشمانش پر میشد از برق از عشق‌و‌محبت آن وقت که است احساس رضایت میکنی؛ چه لذتی دارد وقتی از بهترین لحظات عمر خود را صرف خدمت به مردم محروم مومن و پاینده انقلاب میگذاری که سهمشان از انقلاب فقر است و دیگر هیچ، ولی ایستاده اند تا پای جان  درست برعکس ژن های برتر که غرق در بیت المال هستند.

 اوج آرامش است برآورده کردن حاجت و نیاز های مردم آری تنها کسانی دعوت شده اند که با نفس من من های خود مبارزه کرده و پیروز میدان شده است اخلاص ایمان چنین افرادی ستودنی است الگویی همچون محسن عزیز  شهیدی که جاه و‌ مقام دنیای فنای را به القای خودش واگذار کرد و راه مولایان حسین بی علی (ع) را ادامه داد تانشانی و گواهی باشد برای مردمانی که گمراه شده اند  محسن جان راه خون سرخ تو‌در  رگ های جوان های این سر زمین در جریان است با قلبشان به عشق تو و راهت میزند.
محسن جان  با شهادتت ما تو را از دست دادیم ولی در عوضش آرامش و امنیت گرفتیم که بسا معامله ای غمناکی بود اندوهش وقتی بیشتر میشد که داعشی های داخلی نمک به زخممان میمیزدند.

برادران و عزیزان شهیدان امثال حججی دینشان را به نظام و انقلاب و اسلام ادا کردند و به داد محرومان این سرزمین رسیدن و مرهمی شدن به روی درد هایشان و‌تسکین روح و‌ روانشان و از انجایی که عاشق خدمت به مظلوم بودن و قاطع دربرابر ظلم روح بلندشان نتوانست این بی عدالتی را تحمل کند  و این روح پرواز کرد به طواف ضریح و گنبد حضرت زینب (س)  این عزیزان دینشان را به تمام عالم ادا کردند و مزد جهادها و ایثار و از خودگذشتگی چندین و چند ساله را گرفتند و شهد ناب شهادت را نوشیدند تا چراغ راهی باشند در این تاریکی دنیای ظالم.
 با اردوهای جهادی درکنار محرومیت زادیی و آبادانی خود را نیز میسازی و محکم استوار پیش بسوی کمالات میشی
به تعبیر مقام معظم رهبری که میفرمایند:

قدر اردوهای هجرت را بدانیدبسيج سازندگى و اين اردوهاى هجرت را قدر بدانيد. شما كه خودتان محورهاى اصلى اين حركت عظيم هستيد، اين را قدر بدانيد؛ از خداى متعال شاكر باشيد. مسؤولين، ديگران، مديران و كسانى كه دست‌اندركار امور هستند، آنها هم اين حركت عظيم را قدر بدانند. سال تحصيلى، درس را خوب بخوانيد، با تحقيق بخوانيد، قصدِ رسيدن به قله‌هاى علمى را پيدا كنيد. در دوره‌ى فراغت هم ساعات را، روز و شب را، با اين حركت زيبا و باشكوهِ خدمت به مردم غنى كنيد.

محمد مرام وند ۱۳۸۹/۰۶/۳۱

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار