مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. مهر 1394 - 7:45   |   کد مطلب: 16021
درموزه دانشگاه علوم پزشکی همدان صورت می گیرد:
نمایش عکسها و خاطرات دفاع مقدس درموزه دانشگاه علوم پزشکی همدان
رئیس دانشگاه از راه‌اندازی موزه علوم پزشکی و اختصاص بخشی از آن به عکسها، نوشته‌ها و یادگارهای دوران دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش صدای دانشجو،دکتر سید حبیب‌اله موسوی‌بهار در همایش سالیانه تجلیل از ایثارگران و خانواده معظم شهدای دانشگاه با تأکید بر حمایت از انتشار خاطرات ایثارگران دانشگاه گفت: عکسها و خاطرات دوران دفاع مقدس در  موزه دانشگاه علوم پزشکی همدان گردآوری می‌شود.

رئیس دانشگاه با ابراز ناراحتی از حادثه دردناک منا، انزجار مجموعه دانشگاه را از اعمال جنایتکارانه در بمباران یمن و کشتار هزاران مسلمان بی‌پناه را محکوم کرد و ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد حجی سالم و امن باشیم.

دکتر سید حبیب‌اله موسوی‌بهار با اشاره به دستاوردهای ایران در عرصه‌های مختلف گفت: کشورهای مختلف دریافتند که ترس از رابطه با ایران پروژه اشتباهی بوده و جایگاه سیاسی، اقتصادی و نظامی روز به روز بهتر می‌شود.

وی گفت: امروزه دست نشاندگان استکبار و جهان ضد اسلام، به نام تشییع حرف‌های تفرقه‌انگیری می‌گویند و ملت ایران در برابر توطئه‌های احتمالی آنان می‌ایستد.

رئیس دانشگاه با اشاره به توجه ویژه به جامعه بانوان ایثارگر اظهار کرد: امسال با همکاری امور بانوان دانشگاه، جامعه خواهران ایثارگر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفتند زیرا این افراد در دوران دفاع مقدس پشتوانه مردان بودند و هم‌اکنون نیز این ایثارگری توسط همسران جانبازان ادامه دارد.

مشاور رئیس دانشگاه در امور ایثارگران نیز اظهار داشت: تعداد یک هزار و 300 نفر از ایثارگران در دانشگاه علوم پزشکی همدان حضور دارند و اینکه بیشتر اعضای هیئت رییسه دانشگاه از خانواده شهدا، جانباران و ایثارگران هستند مایه افتخار است.

سید‌جواد موسوی‌بهار با ارائه توضیحاتی در خصوص اهداف و فعالیت‌های دفتر امور ایثارگران دانشگاه، گفت: امور ایثارگران دانشگاه برای زنده نگهداشتن روحیه شهادت، جانبازی و پاسداشت یاد شهدا فعالیت می‌کند.

وی برگزاری اردوهای فرهنگی و زیارتی را در دستورکار امور شاهد و ایثارگران دانشگاه دانست و افزود: سال گذشته برای نخستین بار دو کاروان از خانواده ایثارگران به کربلا و نجف اشرف اعزام شدند و امسال نیز برنامه‌ریزی برای سفر‌های زیارتی به مشهد و کربلا انجام شده است.

مشاور رئیس دانشگاه در امور ایثارگران در ادامه توضیحاتی در خصوص روند پیگیری مشکلات اداری ایثارگران، پیگیری مشکلات بیمه‌ای ایثارگران بیان کرد و ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک مسائل بیمه‌ای تعیین تکلیف و به واحد‌ها ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه پیگیر مسائل صنفی ایثارگران هستیم، افزود: برای بازنشستگی پیش از موعد ایثارگران برنامه‌ریزی شده و موارد به معاونت توسعه اعلام می‌شود.

در ادامه علی اکبر شاهمرادی یکی از جانبازان دانشگاه اشعاری را در خصوص حمایت جامعه ایثارگران از مقام معظمی رهبری بیان کرد.

 سپس سردار سعید نوروزی از آزادگان و فرمانده‌های سابق سپاه نیز خاطراتی از دوران اسارت و لو رفتن عملیات کودتای نوژه بیان کرد.

 وی با بیان اینکه هنوز خداوند به خون شهدا نظر دارد، صحبتهای خود را به عبارت "یارب نظر تو برنگردد" پایان داد.

در پایان این مراسم از 28 آزاده، جانباز، رزمنده و فرزندان شهدای نمونه در واحدهای مختلف دانشگاه تجلیل شد.

در ادامه حاضران در همایش به صورت جمعی با حضور در یادمان شهدای گمنام دانشگاه، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

قرعه کشی از بین ایثارگران برای سفر عتبات عالیات از دیگر بخشهای این مراسم بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار