مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 24. مهر 1394 - 10:36   |   کد مطلب: 16060
حجت الاسلام والمسلمین خوش باور:
تاثیرات مثبت نماز برسلامت جسم وجان
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: برگزاری نماز اول وقت علاوه بر تاثیرات روحی روانی برسلامت جسم نیز تاثیرات بسیار مطلوبی می‌گذارد.

حجت‌الاسلام داوود خوش‌باور مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی همدان در گردهمایی دبيران و رابطين اقامه نماز ادارات کل استان همدان، که به همت دفترنهادرهبری دانشگاه علوم پزشکی برگزار شده بود تصریح کرد: خداوند برگزاری نمازهای پنج‌گانه را برای سلامت جسم انسان قرار داده است به طوریکه در زمان اذان صبح بر بدن انسان سه حالت ایجاد می‌شود که یکی از حالت‌ها کاهش فعالیت غده صنوبری، یک نوع غده در مغز است که برپایی نماز به فعال شدن آن غده کمک می‌کند.

وی افزود: در هنگام اذان و نماز صبح غلظت خون افزایش پیدا می‌یابد که با خواندن نماز در آن لحظه و فعالیت‌های بدنی ناشی از نماز غلظت خون کاهش پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام خوش‌باور اظهار کرد: در هنگام نماز ظهر نیز آندرنالین که در بالای کلیه‌ها قرار گرفته و با ترشح آن آمادگی بدن حفظ می‌شود، کاهش می‌یابد اما نماز باعث فعالیت آندرنالین شده و آمادگی بدن را افزایش می‌دهد.

وی تاکید کرد: در زمان عصر فشار بدن بالا می‌رود و فشارخون هم افزایش می‌یابد همچنین طبق تحقیقات به دست آمده بیشتر مرگ‌ومیر کودکان و نوزادان در هنگام عصر اتفاق می‌افتد که برگزاری نماز عصر فشارخون و فشاربدن را تنظیم می‌کند.

در ادامه حجت الاسلام حیرانی گفت:در سال جاری شاخص توجه به نماز جماعت در دستگاه های اجرایی مورد ارزیابی قرار می گیرد و براساس آنها امتیازدهی می شود.

دبیر بازرسی وعملکرد بر نماز جماعت ادارات کشورتاكید كرد: برپایی نماز نباید یك امر اداری شود و باید مانند امر به معروف و نهی از منكر توسط تك تك افراد جامعه مورد اهتمام و توجه قرار بگیرد در همین راستا هسته های یاوران نماز تشكیل شده است.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار