مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 29. آذر 1394 - 10:25   |   کد مطلب: 16494
مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: حوزه و دانشگاه دو بال پرواز جامعه به سوی رشد و تعالی است، یک بال معنوی حوزه ها و دیگری بال نیازهای اجتماعی، که با وحدت آنها افرادی چون شهیدرجایی و روسای آینده کشور ما تربیت می‌شوند.

به گزارش صدای دانشجو، حجت‌الاسلام سید مصطفی موسوی‌اصفهانی در یادواره شهدای دانشجو و طلبه به مناسبت بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه با اشاره به کسب منافع فراوان از اجرای صحیح منویات امام خمینی(ره) اظهار کرد: از مهمترین تأکیدات امام خمینی(ه) تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودکه اگر سپاه پاسداران نبود قطعا انقلاب از دست می رفت، دیگری تشکیل کمیته امداد و دیگری وحدت حوزه و دانشگاه است که بر اساس این منویات بود که عده‌ای از علمای بزرگ ما خود را وقف دانشگاه کردند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه دشمن خواهان جدایی حوزه و دانشگاه است، افزود: خوشبختانه علما با توجه به تاکیدات امام راحل تلاش کردند تا علوم انسانی را به آهستگی به دانشگاه بیاورند، تا دانشجو ضمن اخذ تخصص، مسائل اسلامی را که در جهت تکامل او است بیاموزد.

وی ادامه داد: عده ای از علما در راه تکامل اجتماع دست به کار شدند و افرادی چون شهیدان باهنر، بهشتی ، مطهری و شهید مفتح که بیشترین سهم را داشت جان خود را در راه پیاده کردن اهداف اسلام در عمل نهادند.

حجت‌الاسلام سید مصطفی موسوی‌اصفهانی تصریح کرد: این آمادگی تنها به درون مرزهای ایران محدود نشده است و امروز راهی را که امام آغاز کردند و جانشین بر حق ایشان آن را ادامه می‌دهد به همه عالم تسری یافته به طوری که شیعیان نیجریه و میلیون‌ها مسلمان با اسلام ناب و استقامت در مقابل آمریکا و اسراییل ایستاده‌اند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه در اثر انقلابی که در رهبر شیعیان نیجریه پس از دیدار با امام(ره) رخ داد انقلابی در نیجریه اتفاق افتاد افزود: هم اکنون نیجریه پس از ایران بزرگ ترین راهپیمایی روز قدس را انجام می دهد.

امام جمعه موقت همدان ادامه داد: سال گذشته سه پسر شیخ زکزاکی را به شهادت رساندند، اما او بدون آنکه خم بر ابرو بیاورد بر پیکر سه پسر خود نماز گذارد و عقب‌نشینی نکرد و پس از شهادت فرزندانش، قوی‌تر در راه اهل بیت(ع) که از امام آموخته بود، گام برداشت،

وی با تأکید بر اینکه حوزویان و سپس دانشگاهیان از فرصتی که امام راحل ایجاد کردند و مقام معظم رهبری آن را ادامه دادند، استفاده حداکثری کنند اظهار کرد: یکی از راه‌های تقویت حوزه و دانشگاه تبادل استاد است که هرچه بیشتر برای وحدت حوزه و دانشگاه گام برداریم به اهداف امام راحل نزدیک‌تر می‌شویم.

مدیر حوزه علمیه استان همدان بیان کرد: دانشجو در کنار علم باید هدفمند درس خوانده باشد که همانند  شهید چمران چنان متعهد باشد که هر لحظه آماده خدمت به اسلام باشد.

وی گفت: خوشبختانه در دانشگاه تدابیری ایجاد شده تا دانشجویان علاقه‌مند بتوانند در کنار کسب تخصص با علوم حوزوی نیز آشنا شوند.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به برگزاری برنامه اعتکاف و راهیان نور تصریح کرد: این برنامه ها  باید به صورت مختلط برگزار شود تا دانشجویان و طلاب بتوانند مسائل معنوی را با یکدیگر تبادل نظر کنند

وی اظهار کرد: حوزه و دانشگاه دو بال پرواز جامعه به سوی رشد و تعالی است، یک بال معنوی حوزه ها و دیگری بال نیازهای اجتماعی، که با وحدت آنها افرادی چون شهیدرجایی و روسای آینده کشور ما تربیت می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به سرنوشت سازبودن انتخابات تصریح کرد: به افرادی برای حضور در مجلس خبرگان رهبری رأی باید داد که فتنه 88 را محکوم کنند و دوپهلو سخن نگویند.

مدیر حوزه علمیه همدان اظهار کرد: برای مجلس شورای اسلامی نیز افرادی را باید برگزید که متدین باشند و در مسیر عمل و نه فقط در شعار پیرو خط امام و رهبری باشند.

انتهای پیام/ح/ج.م.ت

دیدگاه شما

آخرین اخبار