مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. دى 1394 - 8:37   |   کد مطلب: 16578
تجمع خودجوش دانشجویان در اعتراض به اعدام شیخ نمر توسط دولت عربستان سعودی بعد از ظهر امروز(یکشنبه) در حوالی سفارت عربستان برگزار شد.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از راه دانا؛ تجمع خودجوش دانشجویان در اعتراض به اعدام شیخ نمر توسط دولت عربستان سعودی بعد از ظهر امروز(یکشنبه) در حوالی سفارت عربستان برگزار شد.

این تجمع که پیش از ساعت 15 در حوالی سفارت عربستان آغاز شده بود تا ساعت 17 ادامه پیدا کرد و در تمام این مدت بر تعداد معترضان افزوده می‌شد.

در اواسط این تجمع سردار ساجدی‌نیا در بین دانشجویان حاضر شد که دانشجویان از وی خواستند تا بلندگویی در اختیار آن‌ها قرار بدهد تا بتوانند از طریق آن با معترضان صحبت کنند که این درخواست آن‌ها با مخالفت رئیس پلیس تهران بزرگ مواجه شد.

در ادامه این برنامه تعدادی از دانشجویان تابلوهای اطراف خیابان سفارت عربستان را به نام شیخ نمر تغییر دادند و با سر دادن شعارهایی، رژیم آل سعود را قاتل و غاصب خانه‌ی خدا خواندند و خواستار برخورد شدید و دور از دیپلماسی لبخند دولت یازدهم با رژیم آل سعود شدند.

در پایان این برنامه نیز یکی از طلاب حاضر در تجمع، بیانیه‌ای را قرائت کرد و پس از قرائت بیانیه جمعیت حاضر در تجمع با تلاش‌های ماموران نیروی انتظامی متفرق شدند.

تجمع اعتراضی دانشجویان که در حوالی سفارت عربستان برگزار شد از حواشی نیز برخوردار بود که از جمله این حواشی می‌توان به دستگیری برخی خبرنگاران اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار دانا، با وجود اینکه هیچ‌یک از خبرنگاران مزاحمتی برای ماموران نیروی انتظامی ایجاد نکرده‌ بودند، اما ماموران ناجا تعدادی از خبرنگاران و عکاسان را بازداشت و دوربین آن‌ها را ضبط می‌کردند.

از دیگر حواشی این تجمع، تصویر برداری کارمندان سفارت جمهوری چک از اعتراض دانشجویان به اعدام شیخ نمر بود که این اقدام تا دقایقی توجه برخی از معترضان را به خود جلب کرده بود.

اما تجمع دانشجویان در حوالی سفارت عربستان، در حالی برگزار شد که بنا به اعلام استانداری تهران، معترضان باید برای اعلام انزجار خود در میدان فلسطین حاضر می‌شدند و همزمان با این تجمع تعداد زیادی از دانشجویان بسیجی در تجمع قانونی میدان فلسطین حاضر و اعدام رهبر شعیان عربستان به دست دولت این کشور را محکوم کردند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما

آخرین اخبار