مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 18. دى 1394 - 10:18   |   کد مطلب: 16617
مدیر مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی با اشاره به اینکه فضای مجازی واقعا مجازی نیست و می‌خواهند ذهن ما را شست‌وشو دهد، اظهار کرد: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد 75 درصد زنان به بحث حجاب و عفاف معتقد بوده، 13 در صد فاقدنظر و 12 درصد اعتقادی به حجاب ندارند.

به گزارش صدای دانشجو به نقل ازایسنا،"منصور جمالی‌فرد" پنج‌شنبه 17 دی در پنجمین همایش مشترک عفاف و حجاب با طرح این سوال که رابطه عفاف و حجاب با نظام خلقت چیست؟ اظهار کرد: خداوند دست به آفرینش زد تا زیبایی را به چشم عالمیان جلوه‌گری کند و از این طریق وجود پنهان خود را آشکار سازد.

وی با بیان اینکه اگر از زاویه تجلی نگاه کنیم عالم آینه تمام‌نمای خلقت است، به طرح سوالی مبنی بر اینکه تجلیات خدا در کدام مخلوق رخ می‌نماید؟، تصریح کرد: انسان موجودی است که می‎تواند آینه تمام‌نمای این خلقت باشد.

جمالی‌فرد بیان کرد: با وجود فضای مجازی هنوز هم نتوانستیم دین را کامل درک کنیم به طوریکه در فضاهای مجازی هم مباحثی چون خلقت انسان و جایگاه زن را زیر سوال می‌برند.

مدیر مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی با بیان اینکه مراد از خلیفه‌الهی انسان جلوه جامع بودن اوست، افزود: روحی که بتواند ارزش انسان را به قرب الهی برساند، به انسان دمیده شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه باید مشکل دخترانی که حجاب را مراعات نمی‌کنند، ریشه‌یابی کرد، یادآور شد: تقوا یعنی مدیریت وجود مانند فرزندی که می‌داند مادرش مهربان است و از قهر مادر می‌ترسد.

جمالی‌فرد اظهار کرد با بیان اینکه جلوه‌گری‌های عالم مثل لطافت، زیبایی و ریحانه در وجود زن قرار داده شده، ادامه داد: تبرج و خودنمایی یکی از ویژگی‌های مهم زنان است که دین به این مهم توجه دارد و آن را پرورش می‌دهد.

مدیر مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی با اشاره به اینکه زنان باید از زیبایی‌های خود استفاده کنند، بیان کرد: پیامبر در رابطه با زنان می‌فرمایند «بهترین زنان شما زنی است که بسیار بامحبت، عفیف و پاکدامن و در نزد اقوام عزیز، با شوهرش متواضع و فروتن و برای او تبرج و خودآرایی کرده و در برابر نامحرم عفیف است.»

وی با اشاره به اینکه وجود زن باید جلوه‌گری کند اما هر کس لایق نیست خودنمایی زن را ببیند، جلوه‌گری در جای خود را نشان از عدل دانست و افزود: دنیا آرایشگاه است و در آخرت حوری‌های بهشتی با دیدن موجودی که اوج زیبایی را دارد، مات و مبهوت می‌شوند و می‌فهمند که این موجود زنی است که در دنیا عفیف بوده است.

وی با بیان اینکه سرآمد تمام نیکی‌ها عفت است، عنوان کرد: عفت موجود را ملکوتی می‌کند و اصل این تجلی و جلوه‌گری برای خداست.

جمالی‌فرد با اشاره به اینکه فضای مجازی واقعا مجازی نیست و می‌خواهند ذهن ما را شست‌وشو دهد، اظهار کرد: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد 75 درصد زنان به بحث حجاب و عفاف معتقد بوده، 13 در صد فاقدنظر و 12 درصد اعتقادی به حجاب ندارند.

انتهاي پیام/ح

دیدگاه شما

آخرین اخبار