مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. بهمن 1394 - 20:51   |   کد مطلب: 16881
حجت الاسلام محمدیان در اختتامیه نشست دفتر تحکیم وحدت؛
حاشیه‌های برجام از متنش پر رنگ‌تر شده است/ جوان تاریخ انقلاب مرور کنند
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌‌های کشور ضمن تاکید بر این نکته که امروز حاشیه‌‌های برجام از متن آن پر رنگ‌تر است، گفت: برخی به دنبال عادی سازی روابط ایران و آمریکا هستند و می‌گویند همان طور که در بحث هسته‌ای پای میز مذاکره نشستیم، می‌توانیم در دیگر موضوعات نیز وارد مذاکره شویم.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران؛ حجت الاسلام محمدیان امروز در سی و دومین نشست سراسری دفتر تحکیم وحدت که در مشهد برگزار شد، با اشاره به این‌که امام رضا (ع) گفته‌اند «چنانچه جوانی از شیعه را مشاهده کنم که به دنبال یادگیری نیست او را تنبیه خواهم کرد»، گفت: جوانان امروز نمی‌توانند سطحی نگر باشند و به حد اندکی از علوم و معاوف بسنده کنند. جوان شیعه علاقمند به این مکتب باید بیشترین تلاش را برای تقویت زیرساخته‌های اندیشه‌ای خود کند تا بتواند در میدان‌های مختلفی که وارد عرصه می‌شود از عقبه قوی برخوردار باشد و ایستادگی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو؛ وی به سواد روزنامه‌ای اشاره کرد و بیان داشت: روزنامه باید خواند؛ اما نباید تنها به اطلاعات عمومی و سطحی بسنده کرد. ما نیازمند اطلاعات ریشه‌ای هستیم تا در طوفان‌های تند از جای کنده نشویم. امام رضا می‌فرمایند جوانان مکتب ما باید به دنبال فهم‌های عمیق‌تر بروند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور دوره جوانی را دوره‌ای بسیار مهم درطول زندگانی آدمی دانست و  ادامه داد: راز موفقیت شخصی و تشکیلاتی داشتن نگاه راهبردی است. کسانی که نگاه راهبردی ندارند گرفتار روزمرگی می‌شوند و تنها کار آنان حل مسئله است؛ اما چنانچه نگاه‌مان راهبردی باشد، آن‌گاه خود انسان مدیریت می‌کند که چه مسائلی به سراغ او بیاید.

نگاه راهبردی انسان را از زندگی دورانی نجات می‌دهد
حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد: کسانی که زندگی، آن‌ها را می‌چرخاند باید چشمان خود را ببندند. در غیر این صورت نخواهند توانست زندگی کنند؛ اما کسانی که مسقیم و رو به جلو می‌روند هم از منظره‌های اطراف بهره می‌برند و هم پیشرفت می‌کنند. نگاه راهبردی انسان را از زندگی دورانی نجات می‌دهد.

وی رکن اول نگاه راهبردی را داشتن تحلیل صحیح از خود خواند و بیان داشت: این جمله به این معناست که انسان نقاط قوت و ضعف خود را مشخص کند. علاوه بر این نکات فرصت‌های وجود دارد که بیرون آدمی است. برخی خانواده خوب دارند و برخی دارای مربیان دلسوز هستند و برخی در محیط‌های فرهیخته حضور دارند. همچنین در کنار فرصت‌ها، تهدیدهایی نیز وجود دارد که باید به آنان نیز توجه کرد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور بر انتخابات اولویت‌‌ها تاکید کرد و گفت: روح عبودیت این است که انسان تشخیص دهد مهم‌ترین کاری را باید را انجام دهد چیست. وقتی یک نفر تنها به عبادت خداوند بپردازد؛ اما به کمک فردی که در عذاب است نرود، عبادتش مورد قبول نیست، چراکه مهم‌ترین کار را انتخاب نکرده است.

حجت الاسلام محمدیان برنامه ریزی را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: چنانچه به این مراحل توجه کنیم موفق خواهیم شد، چنانچه موفق هم نشویم در مقابل وجدان خود آسوده خاطریم، چراکه می‌دانیم تلاش خود را کرده‌ایم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این مطلب که خواب باید به حداقل برسد، چراکه خیلی زود دیر می‌شود، بیان کرد: نباید اجازه داد فرصت‌ها از دست برود. هر دوره‌ای تمام شود، دوره‌ای سخت‌تر خواهد رسید.

جوانان تاریخ انقلاب اسلامی را مرور کنند
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور به فرصت سازی اشاره و در ادامه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی باید توسط جوانان مرور شود، چراکه جوانان در آن دوره نبودند. امروز تحلیل‌هایی از دوران پیش از انقلاب و دوره انقلاب ارائه می‌شود که نیازمند فهم دقیق است.

حجت الاسلام محمدیان ادامه داد: امروز برخی تحلیل‌هایی از انقلاب ارائه می‌کنند که نشان می‌دهد یا تحلیل صحیح را نمی‌دانند و یا چنانچه می‌دانند برخی تحلیل‌های دیگری از انقلاب ماین تحلیل‌ها را با اهدافی خاص مطرح می‌کنند.

وی بیان داشت: امروز شبهات بسیاری در رابطه با انقلاب مطرح می‌شود. این افراد کسانی هستند که یا از ابتدا با انقلاب مخالف بودند که به دلیل این مخالفت از دوره شاهنشانی به گونه‌ای تعریف می‌کنند که هر کسی آن دوره را ندیده باشد تصور می‌کند گل و بلبل بوده است.

حجت الاسلام محمدیان بر فهم درست اندیشه امام تاکید و تصریح کرد: عده دیگر کسانی هستنند که در مسیر انقلاب تغییر مسیر دادند به همین دلیل است که عنوان می‌شود باید انقلاب و اندیشه امام را به درستی شناخت و تحلیل کرد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور در ادامه سخنان خود به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: در دوره‌ شاهنشاهی به هیچ وجه انتخابات وجود نداشت به همین دلیل این مردم سالاری که انقلاب اسلامی برای کشور ایجاد کرده از افتخارات ما است.

وی بیان کرد: در این مسیر آسیب‌هایی در بحث انتخابات به وجود می‌آید که باید توسط دانشجویان آسیب شناسی شوند. هر چه می‌گذیریم مشاهده می‌کنیم اصحاب قدرت، ثروت و رسانه تاثیرگذار هستند و این در تراز انقلاب اسلامی نیست که افرادی که دارای چنین قدرت‌هایی هستند در انتخابات اثرگذار باشند.

حجت الاسلام محمدیان با بیان این‌که برخی این انتخابات را در تاریخ انقلاب اسلامی سرنوشت ساز می‌دانند، گفت: این افراد عنوان می‌کنند به دلیل شرایط پسابرجام است که این انتخابات سرنوشت سازترین انتخابات در تاریخ انقلاب لغب می‌گیرد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور افزود: برجام دارای یک بحث هسته‌ای است که 12 سال درگیر آن بودیم. به طور حتم در برجام موفقیت‌هایی داشته‌ایم هر چند که در کنار آن ضربه‌هایی را نیز متحمل شدیم.

وی تاکید کرد: اما حاشیه‌های برجام مهم‌تر از خود آن است. امروز برخی به دنبال عادی سازی روابط ایران و آمریکا هستند و می‌گویند همان طور که در بحث هسته‌ای پای میز مذاکره نشستیم، می‌توانیم در دیگر موضوعات نیز وارد مذاکره شویم.

امروز حاشیه‌‌های برجام از متن آن پر رنگ‌تر است
حجت الاسلام محمدیان ضمن تاکید بر این نکته که امروز حاشیه‌‌های برجام از متن آن پر رنگ‌تر است، گفت: برای آمریکایی بسیار مهم است که دست ایران را از منطقه قطع کنند و این نقطه قوت نظام انقلاب اسلامی است که در منطقه نفوذی دارد که بیشتر آن نفوذ معنوی است. آمریکا می‌خواهد این نفوذ را از ما بگیرد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: هر قدمی عقب برویم، دشمنان‌مان چند قدم جلو می‌آیند. به طور مثال همان روزی که برجام را پذیرفتم تحریم‌ها را افزایش دادند، بنابراین در مقابل استکبار باید ایستاد، چراکه ما منطقی قوی برای این ایستادگی داریم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این نشست چهار روزه روزه حسن رحیم پور ازغدی و حمید رسایی از مهمترین مهمانان نشست سراسری دفتر تحکیم وحدت بودند. این نشست با شعار «نظارت استصوابی، بصیرت ملی و مجلس انقلابی» و با حضور ۲۰۰ دانشجو از انجمن‌های اسلامی سراسر کشور در مشهد برگزار شد. در این مراسم چهار روزه، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام رسایی، نماینده مجلس، حجت الاسلام محمدیان، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور به سخرانی پرداختند و سخنرانی حجت الاسلام مصباحی مقدم، نماینده مجلس به دلیل آب و هوای نامساعد کنسل شد.

در مراسم پایانی این نشست قائد شرف، دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت خبر داد: در این دوره انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی همدان به اتحادیه دفتر تحکیم وحدت اضافه شد. وی با بیان این نکته که در این دوره سعی شد رویکرد دفاع از ارکان نظان دنبال شود، بیان کرد: دفتر تحکیم سال‌های سختی پشت سر گذاشته که در این سال‌های سخت تنها تکیه گاهش نهاد رهبری در دانشگاه‌ها بوده است که امید است این حمایت‌ها ادامه یابد.

قائدشرف یادآور شد: دفتر تحکیم حرکتی رو به جلو را برای دفاع از نظام به دنبال می‌کند که در این مسیر نیازمند حمایت است.

انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار