به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 2. اسفند 1395 - 21:12   |   کد مطلب: 19573
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور گفت: اگر نقضی وجود داشت و ایران بر حق خود تاکید کند، باید شکایتش در شورای امنیت سازمان ملل بررسی شود که در این صورت شورای امنیت به یکی از طرفین حق خواهد داد و اگر نتوانست حق را مشخص کند و ما هم حقمان را بخواهیم شورای امنیت قطعنامه ای صادر خواهد کرد که اگر این قطعنامه بر علیه ایران باشد و ما آن را نپذیریم و عکس آن عمل کنیم تمام قطعنامه های گذشته باطل و تمام هزینه هایی را نیز که در برجام داده ایم هیچ می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از سایت کریمه، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، در دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: در مسئله برجام، پشت پرده هایی وجود دارد که هنوز گفته نشده است. بنده در زمینه توافق هسته ای، سوال هایی از آقای ظریف داشتم که از پاسخ های ایشان قانع نشدم.

وی افزود: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که در توافق هسته ای، باید تضمین های لازم را بگیریم، در حالی که شما می بینید، آمریکا برجام را با تصویب قانون ای اس آی یک جانبه نقض کرد! به طوری که حتی در هفته گذشته، 25 شخصیت حقیقی و حقوق ایرانی را نیز تحریم کرد.

ذوالنور ادامه داد: در چنین وضعیتی، اگر ایران شکایت کند و در کمیته مشترک بررسی گردد یا ثابت می شود که نقضی صورت نگرفته و یا نقض اعتراضی صورت گرفته است. در این صورت ناقض باید به وضعیت قبلی برگردد و با ثابت می شود که نقضی صورت گرفته که در این صورت باید گذشت کنیم و از حقمان بگذریم.

برجام کاری کرده که احتمال صادر شدن قطعنامه زیاد است

وی بیان داشت: حال اگر نقضی وجود داشت و ایران بر حق خود تاکید کند، باید شکایتش در شورای امنیت سازمان ملل بررسی شود که در این صورت شورای امنیت به یکی از طرفین حق خواهد داد و اگر نتوانست حق را مشخص کند و ما هم حقمان را بخواهیم شورای امنیت قطعنامه ای صادر خواهد کرد که اگر این قطعنامه بر علیه ایران باشد و ما آن را نپذیریم و عکس آن عمل کنیم تمام قطعنامه های گذشته باطل و تمام هزینه هایی را نیز که در برجام داده ایم هیچ می شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این صورت با یک قطعنامه همه چیز به روز اول برمی گردد؛ روز اولی که در آن مانند گذشته نیستیم و هر آنچه داشته ایم را در برجام داده ایم!

وی عنوان داشت: در گزارش دومی که ما در حال تهیه آن هستیم، این موضوع که تضمین های لازم گرفته نشده است را آورده ایم، اما آقایان می فرمایند که اگر چنانچه آنها به توافقات عمل نکردند، ما برمی گردیم و غنی سازی را دوباره آغاز می کنیم و این طرف مقابل است که باید به شورای امنیت برود و دوباره قطع نامه صادر کند.

ما همه چیز خود را در برجام داده ایم

ذوالنور ابراز داشت: معنی این حرف چیست؟ ما همه چیز خود را در توافق هسته ای داده ایم و باید برگردیم از صفر شروع کنیم، حالا به این دل خوش باشیم که آنها باید بروند از شورای امنیت قطعنامه بگیرند و دوباره شورای امنیت را قانع کنند؟! این چه منطقی است؟!

ادعا می کنم که هیچ کدام از تحریم ها برداشته نشده است

وی گفت: این گرفتن تضمین های لازم نیست، ما در برجام متناظر و گام به گام، آن طور که مورد تاکید مقام معظم رهبری بود جلو نرفتیم؛ لذا بنده از همین جا اعلام می کنم که جهت مناظره تلویزیونی با هر کدام از آقایان ظریف، عراقچی و یا هر فرد دیگری از وزارت امور خارجه، آمادگی کامل را دارم و قائل به آن هستم که داده های ما در برجام با گرفته ها ما برابری ندارد و تحریم هایی که مدعی هستند، برداشته نشده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در گزارش سه ماهه چهارم که آقای ظریف به کمیسیون امنیت ملی مجلس داده اند، اشاره شده که یک سری تحریم ها برداشته شده است، اما گزارشات و بررسی های ما عکس این موضوع را نشان می دهد.

وی افزود: ما در گزارش قبلی بررسی برجام هم وزارت خانه های مختلف و یا هر بخش و جای دیگری که مربوط به موضوع برجام باشد را  بررسی کردیم، به عنوان نمونه از بانک مرکزی سوال شد که دولت مدعی است من قادر هستم منابع مالی داخلی در خارج از کشور را مدیریت کنم و بانک مرکزی هم تائید می کند ولی وقتی از آنها سوال می شود که اگر این امر امکان پذیر است پس درآمدهای حاصله کجاست و چگونه به کشور وارد شده است؟ چرا در برنامه بودجه سال 96 اشاره ای به این درآمدها نشده است؟ چرا در تحول اقتصادی و رفع رکود اثری از آن نیست؟ چرا بخش عمده ای از منابع بودجه سال 96 اوراق قرضه است؟

اگر دولت پول داشت که با اوراق قرضه کار نمی کرد

ذوالنور بیان داست: اگر دولت پول داشته باشد که با اوراق قرضه کار نمی کند، بعنوان نمونه در سفر مقام معظم رهبری به قم در سال 89 مصوباتی از سفر ایشان مانده است که در سال 96 و 97 قرار بر پیگری آنهاست، اما دولت با پیمانکاران آن پروژه ها با اوراق قرضه در حال معامله است.

وی ادامه داد: بنده می گویم که اگر دولت پول دارد کجاست؟ بیاید و خرج کند؟ دولت های سازندگی، دولت توسعه سیاسی و عدالت بودند و دولت کنونی دولت اوراقی است، لذا اگر این پول ها آمده کجاست و اگر نه، چرا نمی توانید بیاورید؟ پول نفت هایی که فروش رفته کجاست؟

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی دولت در فروش نفت، آوردن دلارهای نفت های فروش رفته به داخل کشور است؛ ادعای برداشته شدن تحریم ها سیاه نمایی است، اگر آقایان جوابی دارند، بیایند مناظره کنیم.

 

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار