مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 24. مرداد 1396 - 22:22   |   کد مطلب: 21968
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: انتصاب های آقای رئیس جمهور انتصابات جدید و سمت های جدیدی است، مثلا سمت حقوق شهروندی که برای آن معاون و مشاور در حقوق شهروندی انتصاب کردند، این کار رئیس جمهور خلق یک واژه جدید است، حقوق شهروندی مانند بیمه و بهداشت نیست که متصدی داشته باشد، حقوق شهروندی یک مقوله عام است که در همه سطوح و ارکان کشور و همه موضوعات کشور مطرح است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در گفتگو با خبرنگار انقلاب نیوز اظهار داشت: اصل قولی که آقای روحانی در استفاده و سهم اقوام در کابینه  داده بود اشتباه بود، در کشور باید شایسته سالاری ملاک باشد، کابینه و دستگاه های حکومتی  یک شرکت سهامی خاص که به هر قوم مقداری سهم داده شود نیست، جمهوری اسلامی یکپارچه است و هر فردی که شایستگی هایش به اثبات رسید در منصبی که شایستگی دارد قرار می گیرد.
وی گفت: ممکن است همزمان 10 وزیر از قوم فارس و یا همزمان 10وزیر از قوم ترک، لر و...  در کابینه داشته باشیم، زیرا قومیت در انتصابات مطرح نیست و باید فرد شایسته و متخصص باشد، در معرفی کابینه دوم هم آقای روحانی می توانست بهتر از این شایسته سالاری را رعایت کند که این کار را انجام نداد.
دویپنگ در کابینه دوم روحانی
ذو النوری تصریح کرد: قولی که باید اقوام در کابینه سهیم باشند از ابتدا درست نبود و باید در یک روند طبیعی هر یک از افراد از هر قومی که هستند شایستگی یک خدمت و منصب را پیدا کنند و در آن جایگاه قرار بگیرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: آقای رئیس جمهور قول های دیگری در معرفی کابینه داده بودند که عمل نشد، کابینه جدید آقای روحانی علی رغم دوپینگی که انجام داد، باز هم سن بالایی دارد، دوپینگی که آقای روحانی انجام داد این بود که یک وزیر 39 ساله در کابینه وارد کرد تا میانگین سنی کابینه را پایین بیاورد اما با این اقدام رئیس جمهور هم سن کابینه نسبت به کابینه قبل 1سال پیرتر شده است یعنی نه تنها به قول جوان گرایی عمل نشده است بلکه در همان سطح هم سن کابینه را حفظ نکرده و کابینه پیرتری معرفی کرده است.
ذوالنوری در خصوص نبود وزیر زن در کابینه جدید رئیس جمهور بیان داشت: به یاد ندارم روحانی قول استفاده از وزیر زن را در کابینه داده یا نداده است، اما آنچه مشاهده می کنیم در کابینه دوم آقای روحانی بانویی به عنوان وزیر معرفی نشده است.

وی خاطر نشان کرد: انتصاباتی که در ریاست جمهوری است از جمله معاونین ریاست جمهوری خیلی به جا و درست نیست، البته از شخص خاصی نام نمی برم زیرا زمانی می توان در مورد یک شخص صحبت کرد که تریبون قانونی در اختیار باشد به همین خاطر به طور کلی بیان می کنم که انتصابات در ریاست جمهوری مناسب نبود.
فقط یک معاونت متصدی حقوق شهروندی نیست
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: انتصاب های آقای رئیس جمهور انتصابات جدید و سمت های جدیدی است، مثلا سمت حقوق شهروندی که برای آن  معاون و مشاور در حقوق شهروندی انتصاب کردند، این کار رئیس جمهور خلق یک واژه جدید است، حقوق شهروندی مانند بیمه و بهداشت نیست که متصدی داشته باشد، حقوق شهروندی یک مقوله عام است که در همه سطوح و ارکان کشور و همه موضوعات کشور مطرح است.
وی تصریح کرد: اشتغال، ازدواج، ثبات خانواده، آرامش روحی همه شامل حقوق شهروند است، اگر به یک فرد آزادی داده شد اما اگر این آزادی باعث شود حق شهروند دیگر از بین برود حقوق شهروندی ضایع شده است، پس حقوق شهروندی موردی نیست که فقط یک معاونت متصدی آن باشد.
ذوالنوری اظهار داشت: همان قدر که معاون حقوق شهروندی منتصب رئیس جمهور، مسئول حقوق شهروندی است به همان اندازه  مسئولین از وزرا ، نمایندگان و مدیران ادارات نیز وظیفه رعایت حقوق شهروندی را دارند.
8میلیون بیکار در کشور وجود دارد
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: باید در حقوق شهروندی بررسی کنیم اولویت های اصلی مردم چیست؟ ابتدای ترین حق شهروندی حق آزادی، زندگی، معاش، مسکن ،سرپناه، تحصیل و اشتغال است، اما با این وضعیت که مشاهده می شود رئیس جمهور، اقتصاد مقاومتی که بارها نسبت به آن تاکید شده است نتوانست به حرکت در بیاورد و کارگاه های زیادی تعطیل شده اند، این ضایع شدن حقوق شهروندی است.
وی گفت: قاچاق در حد سنگین کارخانه های ایران را فلج کرده است و سرمایه ها خوابیده، کارخانه ها تعطیل و مردم بیکار هستند، حقوق شهروندی یعنی اینها را درست کنید، گاهی برای حقوق شهروندی مقاله و کتاب و.. چاپ می شود اما وقتی مردم در مهمترین امور خود دچار مشکل هستند و خانواده هایشان از هم پاشیده می شود این عناوین و این انتصاب ها فقط عناوین فریبنده و دهان پر کن هستند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  افزود: آقای روحانی کاش یک معاونت اشتغال و یا معاونت رونق اقتصادی ایجاد می کرد، حقوق شهروندی مسائلی است که خود رئیس جمهور باید پیگیری کند، اگر وزارت اقتصاد و وزارت صنعت و معدن  و دیگر وزارت خانه ها نا موفق بود بخشی از وظیفه خود رئیس جمهور است که مطالبه کند، وقتی معاونت حقوق شهروندی تشکیل می شود یعنی وظایف و اختیارات خود را واگذار کرده است.
ذوالنوری خاطر نشان کرد: اختیارات تحت چارچوبی قابل واگذاری است اما مسئولیت قابل واگذاری نیست، آقای رئیس جمهور با این معاونت  نه مسئولیتی را واگذار کرده است  نه می تواند واگذار کند، امروز اگر در کشور فردی گرسنه می خوابد و دولت باید مشکل را  حل می کرد و نکرد رئیس جمهور مسئول این موضوع است.
کودکان بسیاری در گرسنگی و فقر هستند
نماینده مردم قم در مجلس گفت: امروز کودکان بسیاری سوء تغذیه  دارند و در گرسنگی و بدبختی به سر می برند، امروز بسیاری از بخش های کشور دچار بی آبی شده اند، 8میلیون بیکار در کشور وجود دارد، نرخ طلاق در تهران به 48 درصد رسیده است، این خانوادهایی که از هم پاشیده می شوند مشکلاتشان یا ریشه فرهنگی دارد یا ریشه اقتصادی دارد.
وی بیان داشت: وقتی می گوییم مشکل فرهنگی، منظور این نیست که چون پهنای باند کم بوده، تلگرام نبوده خانواده متلاشی شده، بلکه در آن جایگاهی که ریاست جمهوری و دفتر نهاد امنیتی باید نظارت کند که منجلاب برنامه های تهیه شده غربی وارد خانواده ها نشود کم کاری شده است، وقتی نظارت بر این ولنگاری ها در فضای مجازی نبود این طلاق ها محصول آن می شود، این ها حقوق شهروندی است و رئیس جمهور وظیفه دارد که اجازه ندهد فرهنگ غربی باعث تضعیف ریشه خانواده ها شود.
رئیس جمهور اولویت ها را جا به جا کرده است
ذوالنوری بیان داشت: وقتی رئیس جمهور معاونت جدیدی را ایجاد می کند در حقیقت اولویت ها را جا به جا کرده است، اولویت های  امروز مردم مسائل دیگری است که باید به آن پرداخته شود، این عناوین نخود سیاه هایی است برای فراموش کردن مسائل اصلی ، نقدهای جدی به این نوع کارهای رئیس جمهور داریم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  تاکید کرد: معتقدیم رئیس جمهور کابینه قوی معرفی نکرده است، وقتی می خواهیم از نقطه ای به نقطه دیگر حرکت کنیم باید مشاهده کنیم گام ها ، الزامات، مسئولیت ها و عملیات ها چیست، آیا فردی که می خواهد این راه را طی کند توان دارد و اگر کار تیمی است آیا تیم هماهنگی است.
وی تصریح کرد: تیم اقتصادی دولت یازدهم یک تیم هماهنگی نبود که این مسئله یک چالش جدی در دولت یازدهم بود، بیمه سلامت و تامین اجتماعی در دولت قبل هماهنگ و موازی حرکت نمی کردند و رفتار تقابلی داشتند، آقای رئیس جمهور کدام چالش و کدام مشکل را با کابینه جدید حل کرده است؟
کابینه دوم روحانی قویتر از کابینه اول نیست
نماینده مردم قم در مجلس گفت: رئیس جمهور صندلی های ذخیره  تیم خود  بازیکن قویتری نداشت که جایگزین بازیکنان قبلی کند، ما معتقدیم کابینه جدید گل هایی که باید بزند را نمی تواند بزند، نمی توان گفت کابینه دوم دولت روحانی از کابینه اول وی قویتر است، راهی که قرار است پیموده شود راه سختی  است و نمی دانیم تا چه حد این کابیته توانایی دارد تا این راه را برود.
وی با اشاره به اینکه  رئیس جمهور بازیکنان قویتری در ذخیره خود نداشت تا معرفی کند بیان داشت: مجلس نظر خودش را اعلام می کند، و در هر مرحله که بتواند کاری کند که کمبودها جبران شود و مشکلات مملکت و مردم حل شود این کار را انجام میدهد، لذا هر کاری که از دست مجلس بر بیاید برای موفقیت دولت در حل مشکلات مردم کوتاهی نخواهیم کرد اگر بحثی هم مطرح می شود به این دلیل است که بهتر از این هم امکان عمل وجود داشت.

انتهای پیام/چ
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار