مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. فروردين 1396 - 13:30   |   کد مطلب: 20185
قرارگاه شهید همدانی باید در راستای تقویت روحیه ی مقاومت و استکبار ستیزی در جامعه قدم بردارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، محمد جواد زمردیان مدیر بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا همدان در گفت و گو با خبرنگار صدای دانشجو گفت: ما بر اساس توصیه ها و رهنمود های مقام معطم رهبری در مورد مطالبه گری رسالت هایی داریم که این رسالت ها یا فراموش شده یا شاید هم در اولویت ما نیست ، خیلی از ماها به دلیل تکالیفی که برای خودمان تعریف کردیم میخواهیم در همه ی حوزه ها فعالیت کنیم و همین باعث می شود انسان فراموش کند که برخی از حوزه ها نسبتشان به جهت کمبود نیرو یا سختی کارش به مراتب با حوزه های دیگر متفاوت است.

 

وی افزود : کاری که قرارگاه دانشجویی شهید همدانی میکند از همین بخش از اقدامات است . ما در حوزه ی انقلابی گری به دو موضوع باید توجه داشته باشیم : یک موضوع تقویت روحیه ی مقاومت و استکبار ستیزی است ، ما انقلابی را شروع کردیم که اساسا محتوای این انقلاب برای مبارزه با ظلم و استبداد بود نه ظلم و استبدادی که در ایران است ، بلکه ظلم و استبداد جهانی . خب وقتی چنین تفکری هست طبیعیست که نیروی مقابل اجازه ی چنین حرکتی را به شما نمی دهد؛ گاهی اجازه ها ادبیاتش مختلف می شود ، یک زمان می شود مثل جنگ هشت سال دفاع مقدس و تحریم ها ، یک زمان هم می شود استحاله ی فرهنگی. امروز ما دچار استحاله ی فرهنگی شدیم و برای اینکه بتوانیم این استحاله را خوب بیان کنیم و خوب مصادیقش را نشان دهیم باید روحیه ی مردم ما در این حوزه تغییر کند .

 

زمردیان گفت: اعتقاد شخصی من این است که قرارگاه شهید همدانی باید در راستای تقویت روحیه ی مقاومت و استکبار ستیزی در جامعه قدم بردارد و شهروندان را در این حوزه بیشتر از پیش روشن بکند ، و در سال دوم این فعالیت  خودش را بیشتر نشان دهد.

 

وی بیان کرد :استراتژی دوم در کنار استراتژی تقویت روحیه مقاومت و استکبار ستیزی ، احیای روحیه ی مطالبه گری است ، یکی دیگر از توفیقات این قرار گاه این بود که این روحیه را زنده کرد؛ اگر در حوزه ی مسائل اجتماعی و فرهنگی مسائلی را در جامعه دید و این مسائل را تذکر داد ، این یعنی در حوزه ی مطالبه گری به ما یاد داد از ابزار مختلفی می شود برای این کار استفاده کرد.

 

جوانان باید همیشه در صحنه باشند

سید احمد حسنی حلم عضو شورای شهر همدان گفت: اینکه به جوان جامعه اجازه ی مطالبه گری درست و همراه با ادب و احترام را داشته باشد این برای ما و جامعه یک افتخار محسوب می شود. ما باید جوانان را کمک کنیم که همیشه در صحنه باشند و خودشان را صاحب حق بدانند که مطالبه کنند ، اما نحوه ی مطالبه کرد ، نحوه ی بیان حقایق قواعد و چهار چوب هایی دارد که باید رعایت شود؛ هدف سازندگی باشد و بنا به فرموده ی مقام معظم رهبری نقد ویرانگر نباشد و با آبروی افراد بازی نشود .

وی با اشاره به اینکه مطالبه گری صحیح می تواند باعث رشد جامعه شود افزود : مسئولیت بدون پاسخ گویی معنا ندارد ، هرکس مسئولیتی را قبول می کند یا باید پاسخگو باشد یا مسئولیت را قبول نکند ، اگر مطالبه گری و بیان نقد نباشد ما نمی توانیم خود را اصلاح کنیم ؛ بنا به فرمایش معصوم بهترین دوست کسی است که عیب ها را به انسان هدیه می دهد.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار