مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 29. آذر 1397 - 8:32   |   کد مطلب: 23523
نماینده مردم سیستان گفت: آتش سوزی دبستان دخترانه "اسوه حسنه " زاهدان سندی غیرقابل انکار برای غیرواقعی بودن رسیدن گاز به مردم سیستان و بلوچستان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،حبیب‌الله دهمرده در گفت‌وگو با خبرنگار عصرهامون، با اشاره به اینکه وزیر آموزش و پرورش باید پاسخگوی حادثه آتش سوزی زاهدان باشد، اظهار کرد: روز یکشنبه هفته آینده وزیر آموزش و پرورش در خصوص حادثه آتش سوزی دبستان دخترانه "اسوه" زاهدان باید با حضور در کمیسیون آموزش مجلس نسبت به این حادثه تلخ گزارش ارائه کند.
وی افزود: پیش از این هم بارها گفته ایم که تمامی زیرساخت های سیستان و بلوچستان از میانگین کشوری پاین تر بوده و باید برای حل این مشکل اقدام شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه اگر این مدرسه گازکشی بود هیچ گاه آتش نمی گرفت، بیان کرد: این حادثه تلخ در حالی اتفاق افتاده که تبلیغ بسیاری برای گازرسانی به سیستان و بلوچستان انجام شده اما اگر این مدرسه در زاهدان به عنوان مرکز استان گاز کشی بود که دیگر بخاری نفتی استفاده نمی شد تا اینگونه دچار حریق شود.
وی ادامه داد: آتش سوزی دبستان دخترانه "اسوه حسنه" زاهدان سندی غیرقابل انکار برای غیرواقعی بودن رسیدن گاز به مردم سیستان و بلوچستان است و بی تردید آه دل خانواده های داغدار و خون این فرزندان کوچک ایران به گردن آنان است.
دهمرده اذعان کرد: وقتی مرکز استان هنوز گازدار نشده چگونه حرف از رسیدن گاز به کل استان زده می شود! سیستان و بلوچستان تنها استانی است که هنوز گازرسانی نشده و همچنان به روش سنتی گرمای منازل و مدارس با بخاری های نفتی تأمین می‎شود که این موضوع باعض شده تا این منطقه از کشورمان همواره آبستن چنین حوادث تلخی باشد.

مشکل گاز همواره مطالبه اصلی ما بوده است
وی با بیان این مطلب که مشکل گاز همواره از مطالبات اصلی ما بوده است، تصریح کرد: دو هفته پیش بود که در صحن علنی مجلس از وزیر نفت در خصوص عدم اقدام جدی در زمینه انتقال گاز به استان سیستان و بلوچستان و کشورهای همسایه سوال پرسیدم و جواب قانع کننده ای نیز دریافت نکردیم و اینک پس از دو هفته می بینیم که همین موضوع باعث چنین حادثه تلخی می شود.
وی همچنین با گلایه از اینکه سرانه آموزش و پرورش نیز به سیستان و بلوچستان تخصیص نمی‌یابد، گفت: در شرایط عادی و مساوی ما از متوسط کشوری پایینتر هستیم و با روش‌های معمولی امکان جبران این عقب ماندگی در کشور وجود ندارد و باید برای این مهم برنامه ریزی درستی به ویژه در حوزه آموزشی صورت بگیرد تا این استان پهناور نیز بتواند به شاخص‌‎های میانگین کشوری نزدیک شود و دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حالی که سالهاست ممنوعیت استفاده از چراغ نفتی در آموزش و پرورش بخشنامه شده اما بازهم در مرکز استان سیستان و بلوچستان شاهد وقوع چنین حادثه ای هستیم.
وی یادآور شد: ضمن اینکه این حادثه در مدرسه‎ای غیر انتفاعی رخ داده که وزارت آموزش و پرورش هیچ گونه نظارتی برای آن ندارد که قطعا وزارتخانه باید در این خصوص در کمیسیون آموزش به نمایندگان پاسخگو باشد و با شناسایی ابعاد مختلف حادثه با عوامل خاطی برخورد قاطع صورت گیرد.
دهمرده در پایان با عرض تسلیت به خانواده های داغدار و مردم شریف ایران، تصریح کرد: در اولین فرصت به دیدار خانواده های داغدار خواهم رفت و از همینجا به آنان و مردم شریف سیستان و بلوچستان قول می‌دهم که تا پایان پیگیر این موضوع بوده و هیچ گاه دست از مطالبه گری به حق برای حل مشکلات این استان نخواهم کشید.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار